فراخوان

فراخوان هنرهای شهری راویان ایثار

دیوارنگاره های پس از انقلاب و جنگ تحمیلی دسته ای از آثار فرهنگی تاریخی شهر همدان هستند که جنبه ی – زیبایی شناختی آنها می تواند همپای ارزش تاریخی شان مهم ارزیابی شود. حساسیت موضوع زمانی مطرح می شود که وجه تاریخی و بی بازگشتی زمان سپری شده بر اثر، محدودیت هایی را بر موزون سازی تحمیل می کند. سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر همدان بر آن شد تا در این راستا و با هدف نوسازی، ساماندهی و بازطراحی آثار دیواری شهر با که دچار آسیب شده اند، همچنین ارتقاء کیفیت این هنر شهری و تعامل سازنده با مخاطب و محیط و با تکیه بر تجربیات گذشته و توجه به چشم اندازهای علمی با ایده های نوین متناسب با فرهنگ دینی، ملی و بومی ایران، فراخوان دیوارنگاری شهری را با همکاری استادان، صاحبنظران و هنرمندان در سطح ملی برگزار نماید.

ارکان جشنواره:
رئیس شورای سیاستگذاری: بابک مهدی آزاد
دبیر فراخوان: سید امیر فاضلیان
مدیراجرایی: احمد بهروزی فرد
اعضای هیئت انتخاب و داوری: حسین اردلانی، سعید دولتی، محمد مهدی گودرزی سروش

موضوع مسابقه:
· مرمت آثار و پرتره نگاری های موجود
در این بخش فهرست و تصاویری از وضع موجود تعدادی از دیوارنگاره های یادمانی (مانند نقاشی های دیواری شهدا، شخصیت های انقلابی و سیاسی، یادبود و بزرگداشت برخی موضوعات ، اشخاص و غیره) با تکنیک های مختلف در سطح شهر که دچار فرسایش و تخریب شده یا دارای کیفیت هنری مطلوب نیستند از طریق سایت سازمان در دسترس هنرمندان قرار می گیرد. هنرمندان شرکت کننده در این بخش می بایست ضمن حفظ مضمون، محتوا و موضوع این آثار، به ایده پردازی و طراحی مجدد در جهت بهسازی و ارتقای کیفیت هنری آنها با در نظر گرفتن قابلیت های اجرایی و هماهنگی با محیط بپردازند. همچنین برای طراحی موضوعات یادمانی این بخش ضرروت دارد هنرمندان در جهت حفظ ارتباط موضوعی و آثار یادمانی مرتبط برای این بخش، بر اساس سرگذشت‌نامه، جایگاه شخصیت ها و تصویر مناسب، نسبت به طراحی برای آنها اقدام نمایند.

معرفی دیوارهای بخش مرمت

گاه شمار فراخوان:
• مهلت ثبت نام و ارسال رزومه ۱۹ تیرماه ۹۷
• داوری و اعلام نتایج ۲۶تیر ماه ۹۷
• اجرای آثار ۳۰ تیر لغایت ۳۰ مرداد ۹۷
• داوری نهایی ۲۳ مردادماه ۹۷

جوایز فراخوان دیوارنگاری:
به کلیه هنرمندان راه یافته به نمایشگاه گواهی شرکت در فراخوان اعطاء خواهد شد.
پس از اجرای طرح ها، بنا به رأی هیات داوران ۳ اثر برگزیده معرفی می شود، به صاحبان هر اثر برگزیده به شرح زیر جوایزی اهدا می گردد:
نفر اول : دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰،۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر دوم : دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰،۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر سوم : دیپلم افتخار و مبلغ ۷،۰۰۰.۰۰۰ ریال

شرایط و نحوه شرکت در فراخوان:
ضرورت دارد شرکت کنندگان محترم نسبت به تکمیل و ارسال موارد ذیل از طریق پست الکترونیک سازمان به آدرس simasabz.hamedan@gmail.com اقدام نمایند:

۱- فرم ثبت‌نام
۲- بارگزاری آثار (نمونه کارهای انجام شده و رزومه) با فرمت tif و jpg با وضوحdpi ۳۰۰

نحوه انتخاب هنرمندان:
انتخاب هنرمندان براساس داوری رزومه ارائه شده به دبیرخانه و باتوجه به سوابق کاری صورت خواهد گرفت.

سایر موارد:
-بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح ها به عهده شورای هنری نقاشی دیواری سازمان است.
-دبیرخانه جشنواره نسبت به چاپ کتاب کلیه آثار، اقدام نموده و یک نسخه از کتاب منتشر شده را در اختیار راه یافتگان قرار خواهد داد
-دارا بودن سوابق حرفه ای و هنری مرتبط و معتبر و ارائه رزومه مستند توسط شرکت کنندگان الزامی است.
-انتخاب آثار توسط هیئت داوران و سفارش اجرا، پس از طی فرآیند قیمت گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز صورت می گیرد.
-رعایت کلیه قوانین مربوط به حق تألیف و طراحی اثر بر عهده فرستنده آثار بوده و پاسخگویی به کلیه عواقب قانونی آن بر عهده ارائه کنندگان آنها می باشد. در صورتی که در هریک از مراحل ارائه طرح، مراحل مختلف کارشناسی و داوری و حین یا پس از اجرای طرح ها، عدم اصالت طرحی محرز شود طبق نظر شورای هنری نقاشی دیواری و مدیران مربوطه اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.
-مدت اجرای نقاشی دیواری حداکثر ۱ ماه می باشد و به هنرمندانی که به دلایل شخصی از ادامه اجرای کار بازمانده و یا موفق به اتمام کار در زمان مقرر نشوند، در فرآیند داوری شرکت داده نمی شوند.
-تامین لوازم و وسایل مورد نیاز جهت اجرای طرح بر عهده هنرمند می باشد.

نشانی دبیرخانه
همدان، میدان رسالت، بلوار ولایت، معاونت خدمات شهری، طبقه دوم، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان

تلفن: ۰۸۱۳۸۲۱۴۹۲۰ داخلی ۱۲۲-۱۲۳

مسئول دبیرخانه: سارا سعیدی

Visits: 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا