اخبار هنرهای تجسمیفراخوان نقاشی

«لوور» میزبان آثار مرد سیاه‌پوش

«لوور» میزبان آثار مرد سیاه‌پوش لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=10185 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
«لوور» میزبان آثار مرد سیاه‌پوش | موزه «لوور» پاریس صدمین سالروز تولد «پیر سولاژ» هنرمند فرانسوی که برای هشت دهه عموما نقاشی‌های سیاه‌رنگ خلق کرده را با برگزاری نمایشگاهی از آثار او گرامی‌ می‌دارد.

«لوور» میزبان آثار مرد سیاه‌پوش | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا و به نقل از فرانس ۲۴،‌ ۲۰ اثر از بیش از ۱,۷۰۰ تابلو نقاشی که در طول دوران حرفه‌ای «پیر سولاژ» خلق شده است، طی یک نمایشگاه ویژه سه‌ماهه که اوایل این ماه در موزه لوور آغاز شد و تا نهم مارس ادامه خواهد داشت، نمایش داده می‌شوند.

این نقاش چیره‌دست فرانسوی در افتتاحیه این نمایشگاه حاضر شد و «امانوئل ماکرون»‌ رئیس جمهور فرانسه و همسرش نیز روز دهم دسامبر در این نمایشگاه حضور یافتند. 

موزه «لوور» با برگزاری این نمایشگاه به بررسی روند پیشرفت «پیر سولاژ» از پایان جنگ جهانی دوم به بعد تاکنون می‌پردازد.

«‌سولاژ» که از سال ۱۹۴۶ اغلب آثارش را با استفاده از رنگ سیاه خلق کرده است،‌ سفر خود به دنیای رنگ سیاه را به طور مشخص و جدی از سال ۱۹۷۹ و با خلق مجموعه تابلوهای نقاشی با عنوان «فراتر از سیاه»‌ آغاز کرد. از آن زمان به بعد هیچ رنگ دیگری در تابلوهای نقاشی او ظاهر نشده است.

مردم معمولا او را با لقب «‌مرد سیاه دنیای هنر» می‌شناسند. او اغلب اوقات نیز لباس‌های سیاه به تن می‌کند.

«‌سولاژ» اوایل امسال در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: «سیاه هیچگاه یکسان نیست؛ چراکه نور همواره باعث تغییر آن می‌شود.»

این نقاش رنگ سیاه را به عنوان «رنگی بسیار فعال» توصیف کرده که وقتی در کنار یک رنگ تیره قرار می‌گیرد،‌ برانگیخته می‌شود.

او پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود: «سیاه رنگ عزاداری نیست بلکه سفید رنگ‌ عزاداری است.»

با به فروش رفتن یکی از تابلوهای نقاشی سیاه «سولاژ» به قیمت ۹.۶  میلیون یورو، این هنرمند در حال حاضر به عنوان مشهورترین و گران‌ترین هنرمند فرانسه محسوب می‌شود.

«سولاژ» همچنین به عنوان نخستین هنرمند زنده‌ای شناخته می‌شود که آثارش در موزه «ارمیتاژ» سن پترزبورگ به نمایش درآمده است.

«سولاژ» که از سوی «فرانسوا اولاند» ـ رئیس جمهور پیشین فرانسه ـ به عنوان بزرگ‌ترین هنرمند زنده دنیا لقب گرفته بود، اعتراف کرده یک کمال‌گرای به تمام عیار است.

این هنرمند فرانسوی همچنین در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: «اگر یک نقاشی صد درصد رضایت‌بخش نباشد، هیچگاه نور خورشید را نخواهد دید. من این نقاشی را می‌سوزانم.»

«پیر سولاژ» شب سال نو سال ۱۹۱۹ در «ردز» واقع در جنوب فرانسه به دنیا آمد و از همان دوران کودکی شیفته رنگ سیاه بود. در «ردز» موزه‌ای مختص «سولاژ» بنا شده است.

او از نخستین آثار خود در سال ۱۹۴۷ رونمایی کرد و هفت سال بعد در سن ۳۳ سالگی نمایشگاهی از آثار خود در بینال ونیز برپا کرد. نخستین نمایشگاه انفرادی او نیز دو سال بعد در نیویورک برگزار شد.

 در حال حاضر حدود  ۲۳۰ اثر از این هنرمند در موزه‌های سراسر جهان از جمله موزه «گوگنهایم» و «تیت» به نمایش گذاشته می‌شود.

Visits: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا