اخبار هنرهای تجسمیفراخوان عکاسی

عکس درویش کردستان به ژاپن رسید

عکس درویش کردستان به ژاپن رسید لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=10262 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
عکس درویش کردستان به ژاپن رسید | شاخه وان عثمانی عکاس کردستانی از هنرمندان حوزه هنری با عکس «درویش» مدال طلای هشتادمین دوره جشنواره معتبر آساهی شیمبون ژاپن را از آن خود کرد.

عکس درویش کردستان به ژاپن رسید | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایرنا، جشنواره عکس آساهی شیمبون از قدیمی‌ترین جشنواره‌های دنیا است که از سال ۱۹۲۷ میلادی تاکنون ۸۰ دوره آن توسط انجمن عکاسی ژاپن و روزنامه آساهی شیمبون (دومین روزنامه پرتیراژ دنیا) در شهرهای توکیو، ناگویا، اوزاکا و سایر شهرهای بزرگ ژاپن برگزار شده است.

در این دوره جشنواره که نتایج بخش عکس آن ۲۹ دسامبر برابر با هشتم دی ماه جاری اعلام شد، از بین پنج هزار عکس ارسال شده ۶۰ اثر جهت حضور در بخش نمایشگاهی انتخاب و براساس آرای هیات داوران، اثر شاخه وان عثمانی عکاس کردستانی با عنوان «درویش» ضمن کسب مدال طلا، جایزه ویژه را نیز از آن خود کرد.

شاخه وان عثمانی متولد ۱۳۶۴ روستای نگل کردستان است و از کودکی عکاسی را آغاز و سپس با گذراندن دوره‌های مختلف عکاسی و فیلمسازی به صورت حرفه ای این کار را ادامه داده است.

کسب عناوین مختلف از جشنواره‌های معتبر جهانی در کشورهای انگلیس، پرتغال، آمریکا، ترکیه، روسیه، فرانسه، اسپانیا، چین، هند و دهها عنوان برتر جشنواره‌های داخلی از جمله موفقیت‌های این هنرمند است.

برگزاری چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از کشور در کنار آموزش عکاسی از جمله فعالیت‌های این هنرمند محسوب می شود.

کارگردان کردستانی جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی ایتالیا را از آن خود کرد

شورش وکیلی کارگردان کردستانی جایزه بهترین فیلم چهارمین جشنواره بین‌المللی ایتالیا را برای فیلم «لکه»  از به خود اختصاص داد.

طبق روال این جشنواره فیلم‌های اول هر سال مستقیم به بخش فینال جشنواره هالیوود آمریکا  «Hollywood Screenings Film Festival» راه پیدا می‌کند.

این جشنواره که با اولویت به رقابت گذاشتن فیلم‌هایی با موضوعات اجتماعی برگزار شد، جایزه اول بهترین فیلم کوتاه جشنواره را به فیلم کوتاه “لکه” ساخته شورش وکیلی از ایران اهدا کرد.

چهارمین جشنواره جهانی فیلم Solidando ایتالیا ۲۰ تا ۲۲ دسامبر برگزار شد، ضمن اینکه این فیلم‌های کوتاه با مشارکت انجمن سینمای جوانان استان کردستان تهیه شده‌ است.

Visits: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا