فراخوان عکاسیمعرفی هنرمند

سبک عکاسی Ornitographies

سبک عکاسی Ornitographies لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=10387 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
سبک عکاسی Ornitographies | تصاویر خارق‌العاده‌ای از مسیر پرواز دسته‌جمعی پرندگان توسط عکاس کاتالانی که داستان پرواز و کوچ پرندگان مهم‌تر و متفاوت‌تر است.

سبک عکاسی Ornitographies | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از مجله عمومی ۱پزشک وقتی مردم دسته‌ای از پرندگان را در آسمان می‌بینند؛ از این زیبایی لذت برده و شاید تحسین‌شان کنند. اما برای عکاس کاتالانی به نام «ژاوی بو» (Xavi Bou) داستان پرواز و کوچ پرندگان خیلی مهم‌تر و متفاوت‌تر است.

ژاوی یک عکاس طبیعت است و عکس‌های زیادی از حیوانات و پرندگان دارد ولی در وب و شبکه‌های اجتماعی به خاطر سبک عکاسی Ornitographies یا عکاسی مسیر پرواز پرندگان مشهور است.

پروژه‌ای که حکایت از نگاهی نو و متفاوت به پرواز و مهاجرت پرندگان دارد و ریشه‌های آن به دوران کودکی برمی‌گردد. هنگامی که دست در دست پدربزرگ‌اش برای ساعت‌های طولانی پیاده‌روی کرده و او رو به آسمان مسیر پرواز پرندگان را دنبال کرده است.

او عکس‌های خیره‌کننده‌ای از پرواز دسته جمعی و گروهی پرندگان خلق کرده است. عکس‌هایی فرمی که بیشتر شبیه به قلم‌زنی و نقاشی هستند تا تصاویری واقعی و به اشکال مختلف. گاهی شبیه به توده‌های ابری و گاهی روبان‌های پیچ و تاب خورده در باد.

خودش می‌گوید هنگامی که درگیر یک پروژه طوفان مغزی درباره عکاسی از حیوانات بوده است؛ نگاهش به آسما می‌افتد و دسته‌ای پرنده در حال پرواز می‌بیند. یاد کودکی‌اش می‌افتد و اینکه چرا آن‌ها را عکاسی نکنم. به این ترتیب، سبک عکاسی Ornitographies خلق می‌شود که مختص خودش است.

او به دنبال کشف شکل مسیر پرواز پرندگان می‌افتد و انواع تکنیک‌های نمایان ساختن آن را بررسی می‌کند. این سبک عکاسی بسیار سخت است. گاهی باید دوربین در دست و گاهی روی سه‌پایه باشد. همیشه باید پرنده‌ها در کادر لنز باشند و مسیرهایی از پیش فرض شده را طی کنند چون در غیر این صورت از کادر خارج و ناپدید می‌شوند.

همیشه ان‌طور که برنامه‌ریزی شده؛ اتفاق نمی‌افتد و لحظه‌هایی جادویی ولی ناامیدکننده‌ای رخ می‌دهد.

«ژاوی بو» به کشورها و منطق طبیعی مختلفی سفر کرده و روی الگوهای پرواز پرندگان تمرکز کرده است. به گفته خودش، گاهی شاعرانه، گاهی تکنیکی و گاهی علمی عکاسی می‌کند ولی مهم این است که عاشق طبیعت و زیبایی پرواز پرندگان است.

عکس‌های Ornitographies ژاوی غالبا انتزاعی و منحصربه‌فرد هستند و هنر ویژه این عکاس را نشان می‌دهند. برای مشاهده همه عکس‌های این هنرمند می‌توانید به وب‌سایت ژاوی یا اینستاگرام او سری بزنید.

با هم برخی از تصاویر Ornitographies ژاوی را ببینیم:

Visits: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا