اخبار هنرهای تجسمیفراخوان مد و لباس

طراحان درجه‌بندی می‌شوند/ تبادل طرح و طراح با کشورهای خارجی

طراحان درجه‌بندی می‌شوند/ تبادل طرح و طراح با کشورهای خارجی لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=10866 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
طراحان درجه‌بندی می‌شوند/ تبادل طرح و طراح با کشورهای خارجی | دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پنجمین ورکشاپ مد، مزون‌داری و برندسازی با تأکید بر اهمیت آموزش و درجه‌بندی طراحان کشور، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای حضور طراحان ایرانی در رویدادهای بین‌المللی و دعوت از گروه‌های موفق خارجی برای حضور در ایران هستیم.

طراحان درجه‌بندی می‌شوند/ تبادل طرح و طراح با کشورهای خارجی | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایلنا، سیده مرضیه شفاپور (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس) با حضور در پنجمین ورکشاپ مد، مزون‌داری و برندسازی به گفت‌و‌گو و تبادل نظر با طراحان، مزون‌داران، مدیران عامل برنده‌های پوشاک کشور و علاقه‌مندان به این حوزه پرداخت.

وی طی سخنانی با اشاره به برنامه‌هایی که برای توسعه، رشد و اعتلای مد و لباس کشور دارد، گفت: امیدوارم با همکاری و هم فکری شما فارغ از مسائل سیاسی و با نگاهی تخصصی و حرفه‌ای به حوزه مد و لباس بتوانیم این حوزه را توسعه داده توانمندتر کنیم.

شفاپور مسئله آموزش را از مباحث مهمی برشمرد که بعد از بهمن ماه (اتمام جشنواره فجر) به صورت جدی آن را پیگیری خواهد کرد و افزود: آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار ما قرار داد. آموزش‌های کوتاه مدت برای افرادی که تجربه عملی در حوزه مد و لباس دارند ولی تحصیلات آکادمیک ندارند برگزار می‌شود تا با کسب مدرک از این دوره‌ها بتوانیم درجه هنری به این گروه از هنرمندان اعطا کنیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌های ضمن خدمت هم توسط گروه‌های متخصص به صورت ورکشاپ برگزار می‌شود و مدارک صادر شده برای شرکت‌کنندگان در ارتقای فنی و درجه‌بندی توانمندی هنرمندان تأثیرگذار خواهد بود.

شفاپور اعلام کرد: تصمیم داریم این امکان را فراهم کنیم که طراحان نیز مانند سایر حرفه‌ها دارای درجه بندی و گرید تخصصی شوند که یکی از شاخص‌های ارتقای این گرید حضور و موفقیت طراحان در جشنواره‌های ملی خواهد بود.

وییکی دیگر از برنامه‌های خود را برقراری ارتباط حرفه‌ای با خارج از کشور اعلام کرد و گفت: معتقد هستم اگر قرار است در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از توانمندی هنریمان در حوزه مد و لباس استفاه کنیم. تنها هنری که می‌تواند در جهان امروز به حضور قوی ما در جهان منجر شود مد و لباس و استفاده از فرهنگ و پیشینه قوی ایرانی ـ اسلامی در پوشاک است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اضافه کرد: تعاملاتی شکل گرفته که بر اساس آن طرح‌های برتر جشنواره‌های داخلی در رویدادهای مد  کشورهای مختلف به نمایش در بیاید و گروه‌های منتخب خارجی نیز به ایران دعوت شوند تا یک تعامل دوطرفه سودآور در این حوزه ایجاد شود.

وی به انتقاد یکی از حاضران در مراسم که مطرح کرد طراحان ما دستشان بسته است و نمی‌توانند آنگونه که باید طرح‌های خود را ارائه و به نمایش بگذارند نیز اشاره کرد و در پاسخ گفت: من این مسئله را قبول دارم اما نکته‌ای که باید گفته شود این است که خود طراحان ما موجب شدند این خلل در کار ایجاد شود. دو سال پیش نمایش زنده لباس (cat walk) اجرا می‌شد اما برخی اقدامات موجب لغو این برنامه‌ها شد.

شفاپور در پایان گفت: ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم باید تابع قانون و مقررات کشور باشیم. اعتقاد به این دارم که طراح می‌تواند از نمایش زنده لباس به عنوان یک ابزار استفاده کند بر همین اساس در حال رایزنی در این خصوص و دریافت نظر مراجع تقلید و صاحب‌نظران هستم تا بتوانیم از این ابزار به نحو شایسته و قانون‌مدار استفاده کنیم. که البته نیازمند همراهی قانونمند و قوی شما هستیم.

Visits: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا