اخبار هنرهای تجسمی

کریستیز حراج دوبی را لغو کرد/اثر باکیفیتی نبود!

کریستیز حراج دوبی را لغو کرد/اثر باکیفیتی نبود! لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=10871 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
کریستیز حراج دوبی را لغو کرد/اثر باکیفیتی نبود! | حراجی «کریستیز» برنامه حراج خاورمیانه ماه مارس خود در دوبی را به دلیل آنچه که «‌فقدان آثار باکیفیت» عنوان کرده است، لغو کرد.

کریستیز حراج دوبی را لغو کرد/اثر باکیفیتی نبود! | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایسنا و به نقل از آرت‌نت نیوز، حراجی کریستیز اعلام کرد برنامه حراج سالانه ماه مارس دوبی را لغو می‌کند و برای حراج آثار خاورمیانه فقط به رویداد حراج لندن که در ماه اکتبر برگزار می‌شود، بسنده می‌کند.

«مایکل جها» ـ مسوول شعبه خاورمیانه حراجی «کریستیز» ـ بیان کرد: «در پی فروش موفقیت‌آمیز آثار مدرن خاورمیانه و هنر معاصر در دوبی و لندن، قصد داریم تمرکز خود را بر رویداد بزرگ فروش آثاری هنری که در سال ۲۰۲۰ و در لندن برگزار می‌شود، معطوف کنیم.»

حراجی کریستیز که نخسیتن رویداد حراج دوبی خود را در سال ۲۰۰۶ برگزار کرده است، لغو شدن حراج خاورمیانه امسال را به دلیل فقدان آثار هنریِ باکیفیت عنوان کرد. این درحالی است که «کارولینا لوکا»، مدیر جدید آثار خاورمیانه کریستیز بر موفقیت کلی بازار فروش آثار هنری خاورمیانه تاکید دارد.

«لوکا»‌ ‌در گفت‌وگو با آرت‌نت بیان کرد: «برگزار کردن سالانه رویداد حراج مساله‌ای است که برای مدت‌ها مورد بحث بوده است. ما باید بتوانیم تقاضاهای جدید مجموعه‌داران خاورمیانه که تشنه فروش آثار هنری باکیفتی که مطابق خط مشی‌های مجموعه‌های آن‌ها هستند را پاسخگو باشیم. مجموعه‌داران در زمینه انتخاب و خرید آثار به حد کمال رسیده‌اند.»

لوکا در ادامه افزود: «بخش اعظمی از آثار هنری باکیفیت خاورمیانه در ۱۰ سال اخیر خریداری شده‌اند و هنوز به بازار بازنگشته‌اند. اغلب موسسه‌ها هم میلی به فروش دوباره آثار خود ندارند. این به آن معناست که ما اکنون به دنبال راهی برای کمک به بازار معاصر هستیم.»

در طول ۱۵ سال گذشته، بخش اعظمی از آثار توسط موسسه‌های خصوصی بزرگ از جمله موسسه هنری «بارجیل» واقع در شارجه و «‌لوور»‌ ابوظبی خریداری شده‌اند.

با این‌ حال برخی از خریداران و فروشندگان می‌گویند، ابهام بازار مساله اصلی است.

حراجی «کریستیز» اعلام کرده هنوز قصد دارد رویداد حراج هنری دوبی خود را در سال ۲۰۲۱ برگزار کند.

Visits: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا