اخبار هنرهای تجسمیفراخوان گرافیتیفراخوان گرافیک

اثر برگزیتی بنکسی حراج می‌شود

اثر برگزیتی بنکسی حراج می‌شود لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=10998 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
اثر برگزیتی بنکسی حراج می‌شود | اثر هنری بنکسی هنرمند خیابانی انگلیس با مضمون برگزیت به حراج گذاشته می‌شود.

اثر برگزیتی بنکسی حراج می‌شود | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایرنا به نقل از مجله انگلیسی Dazed، بنکسی این اثر را که در سال ۲۰۱۸ خلق شد، به نمایشگاه تابستانه آکادمی سلطنتی لندن تقدیم کرد. حال که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده و برگزیت به اجرا درآمده است، این اثر ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) در حراجی ساتبیز به فروش گذاشته می شود. تاریخ و حواشی موجود در پس این اثر هنری و شرایط تاریخی فعلی آن، رقمی بین ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار پوند را برای آن تخمین می زند.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های به تصویر درآمده است. وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره استیو جابز رئیس فقید شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید.
آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در سراسر بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود. وی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به وبی را از آن خود کرد.

انگلیس جمعه شب گذشته ساعت ۲۳ به وقت محلی پس از ۴۷ سال، به عضویت در اتحادیه اروپا پایان داد. این کشور تا پایان سال جاری میلادی بدون داشتن حق رای از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت خواهد کرد.  قرار این است که در این فاصله، معاهدات تجاری جدید با اتحادیه اروپا امضا شود. یک سال آینده برای مردم عادی تفاوت چندانی نخواهد داشت. مسائل مربوط به زندگی روزمره در ارتباط با اتحادیه اروپا، از جمله مسافرت، اعتبار گذرنامه، مالیات و عوارض گمرکی و غیره همچنان مانند گذشته خواهد بود، اما در پایان سال، نوع رابطه جدید انگلیس و اتحادیه اروپا تعریف خواهد شد.

به عنوان نمونه هنوز به طور قطع وضعیت شهروندان اروپایی ساکن در انگلیس معلوم نیست. دولت باید در این یک سال دوره گذار، روند جدیدی برای مهاجرت و اخذ روادید برای شهروندان اروپایی و غیر اورپایی تنظیم کند که معلوم نیست چه تاثیری روی تصمیم‌های بعدی اتحادیه اروپا خواهد گذاشت.

Visits: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا