اخبار هنرهای تجسمیفراخوان نقاشی

آثار برنزی سالوادور دالی در سوئد ربوده شد

آثار برنزی سالوادور دالی در سوئد ربوده شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=11002 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
آثار برنزی سالوادور دالی در سوئد ربوده شد | آثار دست سالوادور دالی هنرمند اسپانیایی از یک نگارخانه هنری در استکهلم سوئد ربوده شد.

آثار برنزی سالوادور دالی در سوئد ربوده شد | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایرنا پلیس سوئد اعلام کرد که دست‌کم دو سارق آثاری را از این نگارخانه تحت عنوان کولر (Couleur) سرقت کردند که ۱۰ تا ۱۲ مجسمه برنزی دالی از جمله آن بود.

کارشناسان برای دستیابی به سرنخی از سارقان در حال تجسس نگارخانه هستند و هنوز فرد مظنونی در رابطه با این سرقت بازداشت نشده است.

 ارزش هر یک از مجسمه های ربوده شده دالی بین ۲۱ هزار تا ۵۲ هزار دلار تخمین زده شده است و ارتفاع برخی از این آثار به ۵۰ سانتی متر می رسد.

این آثار که شامل اثر معروف ساعت های در حال ذوب روی یک درخت است، به مدت ۱۰ روز در نگارخانه استکهلم در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

 سالوادور دالی هنرمند سورئالیست اسپانیا ۱۱ می ۱۹۰۴ متولد شد و ۲۳ ژانویه ۱۹۸۹ از دنیا رفت. وی طراح ماهری بود که به خلق تصاویری عجیب و غریب در کارهایش معروف است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مهارت های دالی در بخش نقاشی به نفوذ هنرمندان دوره رنسانس نسبت داده می شود. معروفترین اثرش تحت عنوان تداوم حافظه، اوت ۱۹۳۱ کامل شد و یکی از قابل شناسایی ترین نقاشی های سورئالیسم به شمار می رود.

دالی قدرت تخیل بالایی داشت و به  نحوی غیرمعمول به میل خود رفتار می کرد. گاهی اوقات، رفتارهای وی بیش از آثارش جلب توجه می کرد. دالی در طول زندگی‌ خود حدود هزار و ۵۰۰ تابلو نقاشی کرد افزون بر اینکه صدها مجسمه نیز ساخت. در این رابطه، ارزش آثار وی غیر قابل محاسبه است.

Visits: 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا