اخبار هنرهای تجسمیتئاتر و نمایشفراخوان طراحی پوسترفراخوان گرافیک

طراحان پوستر عضو خانواده هنرهای نمایشی شده‌اند

طراحان پوستر عضو خانواده هنرهای نمایشی شده‌اند لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=11017 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆

طراحان پوستر عضو خانواده هنرهای نمایشی شده‌اند

طراحان پوستر عضو خانواده هنرهای نمایشی شده‌اند | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایرنا مدیر بخش مسابقه پوستر و اقلام تبلیغی سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور یک رویداد تجسمی را درون هنرهای نمایشی بی‌سابقه خواند و گفت: طراحان پوستر تئاتر در این یازده سال، عضوی از خانواده هنرهای نمایشی کشور شده‌اند.

ابراهیم حسینی مدیر بخش مسابقه پوستر و اقلام تبلیغی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: بخش مسابقه پوستر یک رویداد تجسمی در درون هنرهای نمایشی است که یازدهمین دوره برگزاری خود را تجربه می کند و با ایجاد تعاملی منطقی اکنون بخشی از بدنه نمایش کشور است.

وی با اشاره به وابستگی پوستر تئاتر با تبلیغات نمایش گفت: تئاتر در حقیقت وابسته به پوسترها به عنوان سندهای بصری فعالیت های نمایشی است و در حال حاضر یک پوستر می تواند آمار فروش یک نمایش را جابجا کند و بر همین اساس فعالان و کارگردانان حوزه تئاتر باید از این بخش در کنار خود محافظت کنند.

  امروز شاهد هستیم که فعالان تئاتری در سراسر کشور حتی برای تک اجراها و رخدادهایی چون نمایشنامه خوانی ها سفارش پوستر به طراحان می دهند و این نشانه ارزش گذاری ویژه کارگردانان و گروه های نمایشی به این امر است.   

 حسینی با انتقاد از نبود مکان مناسب تبلیغات نمایش ها در کشور گفت: تبلیغات محیطی رویدادهای هنری تنها به پشت شیشه کتابفروشی ها و کافه های حد فاصل چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب محدود است و به این ترتیب پوسترها بخش بزرگی از تاثیرگذاری خود را از دست می دهند و دیگر نمی توان انتظار داشت مخاطب را به سالن های تئاتر بکشانند.

طراحان پوستر عضو خانواده هنرهای نمایشی شده‌اند لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=11017 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

مدیر بخش مسابقه پوستر و اقلام تبلیغی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افزود: این رویداد توانسته است در ارتقای سطح کیفی هنر طراحی پوستر در کشور تاثیر داشته باشد به نحوی که شخصاً در یک دهه پیش برای نوشتن نقد پوستر تئاتر به سختی می‌توانستم پوستری را انتخاب کنیم و اکثر آثار شبیه آگهی تبلیغاتی و بدون لحاظ مولفه‌های هنری بود اما اکنون موفق شدیم شرکت کنندگان این رویداد را از ۳۰ هنرمند در اولین دوره به  ۲۸۷ هنرمند افزایش دهیم.

وی گفت: رشد طراحان پوستر در بخش تئاتر در یک دهه پیش به نحوی است که شرکت کنندگان دوره های نخست داوران دوره های اخیر شدند و امسال شاهد حضور ۵۰ درصد از شرکت کنندگان شهرستانی هستیم که این استقبال بی سابقه بوده است اساساً ما از طریق دنبال کردن پوسترهای تئاتر می توانیم متوجه شویم که فعالیت تئاتری در کدام شهرهای ایران پویاتر است.

حسینی با اشاره به ظرفیت برگزاری این رویداد به صورت بین‌المللی گفت: درحال حاضر توانایی دربرگیری این جشنواره به صورت جهانی را داریم و اگر ساز و کار آن به همراه بودجه تامین شود می توانیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم و این رویداد را به صورت بین‌المللی نیز تثبیت کنیم.

طراحان پوستر عضو خانواده هنرهای نمایشی شده‌اند لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=11017 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

وی با تاکید بر اضافه شدن بخش های متنوع به اقلام تبلیغاتی تئاتر گفت: بخش تیزر و آثار ویدیویی در حال حاضر می تواند یکی از اقلام تاثیر گذار در بخش تبلیغات باشد که در تلاش هستیم در سال‌های آینده این بخش را همچون بخش پوستر و عکس به صورت موثر به خانواده نمایش بیفزایم.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه به کار خود پایان خواهد داد.

بر همین اساس آثار پذیرفته شده در بخش پوستر و عکس تئاتر در نمایشگاه لحظه قطعی از ۵ تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برپا و ۵۹ عکس از ۴۹ عکاس و ۶۰ پوستر از ۳۵ طراح به نمایش گذاشته شده است.

Visits: 35

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا