اخبار هنرهای تجسمیاطلاع‌رسانیفراخوان انیمیشنفراخوان تصویرسازیفراخوان نقاشینمایشگاه

مروری بر آثار علی‌اکبر صادقی در موزه کودک کانون

مروری بر آثار علی‌اکبر صادقی در موزه کودک کانون لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=11130 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
مروری بر آثار علی‌اکبر صادقی در موزه کودک کانون | مروری بر آثار هنرمندان پیشکسوت پویانمایی از جمله علی‌اکبر صادقی، تجدید چاپ کتابی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و برگزاری یک نشست پژوهشی با محوریت نمایش خلاق از جمله اخبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مروری بر آثار علی‌اکبر صادقی در موزه کودک کانون | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار پویانمایی علی‌اکبر صادقی یکشنبه، ۲۰ بهمن در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری به نمایش درمی‌آید و در سلسله نمایش‌هایی طی پنج هفته آثار پیشکسوتان عرصه پویانمایی از ابتدای دهه ۵۰ تاکنون را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایش می‌دهد.

بر اساس این خبر، آثار علی اکبرصادقی فردا در سالن نمایش موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب به نمایش درمی‌آید و در طی آن هفت انیمیشن کوتاه «رخ»، «زال و سیمرغ»، «گلباران»، «هفت شهر»، «من آنم که…»، «ملکه خورشید» و «ائتلاف» صادقی ساعت ۱۴ تا ۱۶ نمایش داده می‌شود. آثار صادقی دوشنبه (۲۱ بهمن) ساعت ۱۴ تا ۱۶ در موزه هنر و ادبیات کودک کانون بازپخش خواهد شد.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و حضور گروهی در صورت هماهنگی با موزه میسر است. برنامه مرور تولیدات پویانمایی در طبقه زیر همکف مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در سالن نمایش موزه کودک برگزار می‌شود.

تجدید برای هستی از دل جنگ

رمان هستی به نویسندگی فرهاد حسن‌زاده، از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ هفتم رسید. هستی از مجموعه رمان نوجوان امروز است که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده و تعداد شمارگان آن به ۳۸ هزار نسخه رسیده است.

کتاب هستی داستان دختر دوازده ‌ساله‌ای به نام هستی که ساکن آبادان است. او روحیه عجیبی دارد. کارهای او به‌هیچ‌وجه به دختران شبیه نیست. او دوست دارد با پسرها فوتبال بازی کند و با دایی جمشید به موتورسواری برود و راندن موتور را از او یاد بگیرد.

قصه این رمان که در دل جنگ روایت می‌شود، به ارتباط هستی و پدرش می‌پردازد. این کتاب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های کانون پرورش فکری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و از پرمخاطب‌ترین آثار خوانده شده از سوی اعضای کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور بوده است.

این رمان همچنین برگزیده‌ مخاطبان نوجوان کانون، برنده‌ نشان لاک‌پشت نقره‌ای اولین دوره لاک‌پشت پرنده، برگزیده‌ شورای کتاب کودک، برگزیده‌ بهترین فیلم‌نامه‌ اقتباسی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و برنده‌ نشان هدهد سفید (جشنواره انتخاب کتاب از سوی کودکان و نوجوانان سراسر کشور) شده و نامزد کتاب سال ایران، جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون و کتاب سال شهید غنی‌پور بوده است.

رمان هستی که برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ در انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسید، در چاپ هفتم با قیمت ۳۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و تاکنون به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی و عربی نیز منتشر شده است.

نمایش خلاق و اصلاح رفتار کودکان

کنش‌گران نمایش خلاق با همکاری مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، به بررسی راه‌کارهای اصلاح رفتار در کودکان به‌وسیله نمایش خلاق می‌پردازند. در چهارمین جلسه از دورهمی نمایش خلاق امروز در پلاتوی مرکز تئاتر کانون، لاله مالمیر به ارایه این بحث خواهد پرداخت و افرادی از هیئت مدیره این مجموعه مانند طهورا کریمخانی، المیرا پارسا، تبسم مزینانی، فرهاد اسماعیلی و فعالانی از این رشته مانند فائزه فیض، آناهیتا غنی‌زاده، بهاره میرزاپور و تعدادی از مربیان ساکن تهران و شهرستان در این نشست حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، این برنامه که با عنوان شنبه‌های تئاتر و به همت کنشگران نمایش خلاق، هر ماه یک‌بار به‌منظور بحث و گفت‌وگو و تبادل تجربیات میان اساتید، مربیان، هنرمندان و علاقه‌مندان حوزه تئاتر، تئاتر عروسکی و نمایش خلاق برگزار می‌شود، در این جلسه با موضوع تکنیک‌های تغییر و اصلاح رفتار در کودکان به‌وسیله نمایش خلاق برگزار خواهد شد.

شرکت در این جلسه‌ها آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ با حضور در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه شرکت کنند.

Visits: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا