اخبار هنرهای تجسمیفراخوان تصویرسازی

تصویرگر ایرانی نامزد نهایی جایزه «نویسندگان و تصویرگران آمریکا»

تصویرگر ایرانی نامزد نهایی جایزه «نویسندگان و تصویرگران آمریکا» لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=11579 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
تصویرگر ایرانی نامزد نهایی جایزه «نویسندگان و تصویرگران آمریکا» | محمدحسین ماتک، تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان، برنده فصل سوم جایزه بین‌المللی «نویسندگان و تصویرگران آمریکا» و نامزد مرحله نهایی این جایزه شد.

تصویرگر ایرانی نامزد نهایی جایزه «نویسندگان و تصویرگران آمریکا» | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایرنا جایزه بین‌المللی نویسندگان و تصویرگران امریکا یکی از مهم‌ترین جایزه‌هایی است که در حوزه نویسندگی و تصویرگری در آمریکا برگزار می‌شود و شیوه برگزاری و اهمیت آن در آمریکا مانند جایزه اسکار است و در لس‌انجلس برگزار می‌شود.

هر ساله تصویرگران و نویسندگان آثار خود را برای شرکت در این جایزه ارسال می‌کنند و از بین آن‌ها هر فصل یک نویسنده و یک تصویرگر به عنوان برگزیده جایزه فصلی نویسندگان و تصویرگران آمریکا انتخاب شده و ۵۰۰ دلار دریافت می‌کند. سپس برنده‌های هرفصل که شامل ۴ نویسنده و ۴ تصویرگر هستند به مرحله نهایی این جایزه که در ماه آوریل در این کشور برگزار می‌شود راه می‌یابند. در این مرحله هر تصویرگر منتخب باید داستان یکی از نویسندگان منتخب را تصویرگری کند و از بین آن‌ها برنده نهایی این جایزه پنج‌هزار دلاری مشخص می‌شود.


محمدحسین ماتک در تابستان ۹۸ تصاویر مربوط به کتاب ماچوچه و کلاغ را برای شرکت در این جایزه ارسال کرده  که به عنوان برگزیده فصل سوم جایزه بین‌المللی «نویسندگان و تصویرگران آمریکا» و نامزد جایزه نهایی انتخاب شد.
وی درباره این کتاب گفته است: این کتاب بازنویسی افسانه‌های کهن و فولکلور خراسان است که از سوی افسانه شعبان‌نژاد بازنویسی شده و قرار است به‌زودی از سوی انتشارات طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شود.
به گفته هنرمند، تصاویر این کتاب دارای ۱۵ فرم است و تصویرگری آن حدود چهار ماه طول کشید.

سعی کردم با استفاده از نمادها و المان‌های ایرانی تصویرهایی خلق کنم که هم بومی و ایرانی باشد و هم بین‌المللی و فکر می‌کنم چون فرهنگی ملی و بومی در این تصویرها حفظ شده برای داوران قابل توجه بوده است.

تصاویر این کتاب پیش از این نیز به عنوان نامزد جایزه لیتل هاکا چین در سال ۲۰۱۹ ، منتخب کاتالوگ جایزه تصویرگری قلم طلایی بلگراد ۲۰۱۹ و فستیوال ادبیات کودک و نوجوان سنگاپور هم انتخاب شده است.

 از دیگر افتخارات محمدحسین ماتک، تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان، می‌توان به برگزیده و راهیافته به کاتالوگ دوسالانه تصویرگری زاگرب ۲۰۱۸، برنده فستیوال دوسالانه تصویرگری اکراین ۲۰۱۸، برگزیده کاتالوگ جایزه تصویرگری Cheltenham ۲۰۱۹ انگلستان، تصویرگر منتخب و نماینده ایران برای شرکت در کارگاه براتیسلاوا ۲۰۱۹، نفر اول فصل سوم گالای تصویرگری آمریکا ۲۰۱۹، نامزد جایزه نهایی گالای نویسندگان و تصویرگران آمریکا، فینالیست جایزه تصویرگری کتاب little hakka ۲۰۱۹ چین، منتخب کاتالوگ جایزه تصویرگری چلتنهام انگلستان ۲۰۱۹، برگزیده فستیوال بین المللی کارتون افدستا/ جهان بدون مرز ۱۳۹۲، اثر فینالیست جشنواره توریسم کارتون ترکیه ۱۳۹۲ و برگزیده در ۱۰ اثر برتر فستیوال تصویرگری سنگاپور AFCC BIG ۲۰۱۶ اشاره کرد. همچنین کتاب تق تق تق… اثر هدی حدادی با تصویرگری محمدحسین ماتک به عنوان نامزد مرحله نهایی سی‌وهفتمین دوره جایزه کتاب سال انتخاب شد.

Visits: 22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا