فراخوان حجم و مجسمهمعرفی هنرمند

مجسمه‌های سنتی که شهرت جهانی به بار آورد

مجسمه‌های سنتی که شهرت جهانی به بار آورد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12259 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
مجسمه‌های سنتی که شهرت جهانی به بار آورد | زمانی که «دومنیک بنهورا» روند خلق مجسمه‌های سنتی زیمبابوه‌ای را در دوران نوجوانی و حدود چهار دهه قبل آغاز کرد هیچگاه فکر نمی‌کرد هنر برایش شهرت و خوشبختی به ارمغان خواهد آورد.

مجسمه‌های سنتی که شهرت جهانی به بار آورد | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، «بنهورا» که در سال ۱۹۶۸ در خانواده‌ای روستایی و در یکی از دهکده‌های نزدیک «هراره» متولد شده، اکنون به یک هنرمند تحسین‌شده جهانی و صاحب سبک تبدیل شده است.

مجسمه‌سازان سنتی زیبمبابوه‌ای از ابزارهای ابتدایی برای حکاکی کردن و تراشیدن تخته سنگ‌های بزرگ چند تنی برای خلق یک اثر هنری استفاده می‌کنند و مضامین سنتی آفریقایی همچون «مادرانگی» در دو نوع «رئال» و «انتزاعی» به تصویر می‌کشند که اغلب مورد توجه مدیران و گالری‌داران غربی می‌شود.

مجسمه‌های سنتی که شهرت جهانی به بار آورد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12259 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

«بنهورا» نیز هنر خلق مجسمه‌های سنتی را از سایر هنرمندان این عرصه آموخت، اما پس مدت کوتاهی خود به یکی از چهره‌های برجسته این عرصه تبدیل شد.

او در گفت و گویی با رویترز بیان کرد: «هنر من گرامیداشت زندگی است و آثار هنری خود را از زندگی روزانه‌ام الهام می‌گیرم.»

هنر «بنهورا» او را از فقر نجات داد و به خانوده او شانس دوباره زندگی داد. او در سن ۲۳ سالگی نخستین خانه خود را در یکی از شهرهای نزدیک «هراره» ـ پایتخت زیمبابوه ـ خریداری کرد. 

او اکنون نمایشگاه‌های دائمی از آثار خود در «آتلانتا»، «کلورادو»، «موزه ویکتوریا» در «ملبورن» و «سیه‌نا» در ایتالیا برگزار کرده است.

مجسمه‌های سنتی که شهرت جهانی به بار آورد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12259 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

Visits: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا