اخبار هنرهای تجسمیفراخوان عکاسی

«سفر به موگادیشو» برنده جایزه کتاب عکس از رویداد عکاسی «راندوو» شد

«سفر به موگادیشو» برنده جایزه کتاب عکس از رویداد عکاسی «راندوو» شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12265 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
«سفر به موگادیشو» برنده جایزه کتاب عکس از رویداد عکاسی «راندوو» شد | تازه‌ترین کتاب عکس سعید فرجی عکاس جنگ، با عنوان «سفر به موگادیشو» موفق به کسب مقام سوم بخش کتاب عکس در رویداد عکاسی جایزه تصویر راندوو «Rendez-vous Image» فرانسه شد. شیوا خادمی و یونس خانی نیز در بخش عکس این رویداد جایزه گرفتند.

«سفر به موگادیشو» برنده جایزه کتاب عکس از رویداد عکاسی «راندوو» شد | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایرنا رویداد عکاسی راندوو (کلمه فرانسوی به معنای محل ملاقات یا فعل دیدار کردن) Rendez vous Image رویدادی سالانه در حوزه عکاسی است که با هدف ترویج عکاسی از طریق گرد هم آوردن عکاسان، سردبیران، نویسندگان، ادیتورها و ناشران در استراسبورگ فرانسه برگزار می شود تا امکان گفت‌وگو برای طیف های متنوع فعال در حوزه عکاسی با یکدیگر فراهم شود.

این رویداد که امسال نهمین دوره آن برگزار شد، به نمایش آثار عکاسان، ارائه کتاب‌های عکاسی و برگزاری کارگاه های آموزشی برای عکاسان حرفه ای متمرکز است و همه ساله با نگرش انتقادی اما منصفانه تلاش می کند طی سه روز بازتاب روندهای اصلی تاثیرگذار جهان بر رسانه عکاسی باشد.

سعید فرجی که سال هاست در حوزه عکاسی و سینمای مستند فعال است و به دلیل تمرکز در مناطق جنگی بیشتر به عنوان عکاس جنگ شناخته شده، در این رویداد موفق به دریافت جایزه سوم بهترین کتاب عکس شد.

فرجی در تازه ترین کتاب خود با عنوان سفر به موگادیشو  قصه هایی از مردم موگادیشو پایتخت سومالی را در قالب کتابی حاوی عکس‌های سیاه ‌وسفید در دو قطع رحلی و جیبی روایت می کند.

این مستندساز در تشریح کتاب در مراسم رونمایی آن توضیح داد: سال ۹۰ اوج قحطی در سومالی به دلیل نبود دولت مقتدر و ناامنی به واسطه گروه الشباب بود که وابسته به القاعده است. اتحادیه آفریقا تلاش کرد الشباب را از پایتخت سومالی خارج کند و در همین بین با کمک هلال احمر توانستم به موگادیشو سفر و از زندگی مردم عکس و فیلم مستند تهیه کنم و مجموعه آن را که در کتابی که شامل تصاویر و مستندات زندگی مردم موگادیشو، گرد هم بیاورم تا این کتاب بتواند گامی در جهت برقراری صلح جهانی باشد اما حقیقت آن است که صلح را باید از خانه خودمان شروع کنیم. جنگ سومالی از اختلاف در گفت‌وگو بین دو دوست شروع شد، دو دوستی که وقتی به قدرت رسیدند هر کدام خواستند رئیس جمهور شوند و در این بین بزرگترین سود را دشمن برد.

سومالی کشوری است مسلمان‌نشین در شاخ آفریقا، با جنگ‌های بی‌پایان داخلی که به مدت بیش از دو دهه فاقد دولت مرکزی بوده است. این کشور بارها با  قحطی و خشکسالی مواجه شده است. سومالی به دلیل حضور گروه الشباب از شاخه‌های القاعده توسط کشورهای غربی به‌عنوان خطرناک‌ترین نقطه‌ی روی زمین شناخته می‌شود.

«سفر به موگادیشو» برنده جایزه کتاب عکس از رویداد عکاسی «راندوو» شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12265 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

سعید فرجی عمدتاً در زمینه‌ی عکاسی و مستندسازی بحران فعالیت می‌کند و طی سال‌های اخیر در جریان جنگ لبنان (۱۳۸۵)، بحران لیبی (۱۳۹۱) و جنگ عراق (۱۳۹۳) حضورداشته است. او پیش از این کتاب‌های عکس دیار نزدیک و تبادل را به چاپ رسانده است. همچنین فیلم‌های مستند کاروان آزادی، عکاسی زیر آتش و سفر به موگادیشو از ساخته‌های اوست.

«سفر به موگادیشو» برنده جایزه کتاب عکس از رویداد عکاسی «راندوو» شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12265 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

یونس خانی دیگر عکاس ایرانی نیز با مجموعه عکسی از زلزله کرمانشاه جایزه عکاسان حرفه ای را دریافت کرد. مجموعه عکس شیوا خادمی که در این رویداد با مجموعه عکس دوقلوها موفق به دریافت جایزه اول بخش عکس شده است پرتره های محیطی از دو قلوها در فضاهای داخلی و شهری ثبت کرده است.

«سفر به موگادیشو» برنده جایزه کتاب عکس از رویداد عکاسی «راندوو» شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12265 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

این جایزه همچنین به معرفی طیف وسیعی از محصولات و خدمات مرتبط با تولید آثار عکاسی؛ همچون معرفی آخرین فناوری‌های تولیدکنندگان دوربین عکاسی و لنزها، آشنایی با امکان های جدید چاپ در کنار کارگاه های آموزشی با محوریت مباحث نظری و عملی برگزار در مکانی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع برگزار می شود. این رویداد توانسته شرکای تجاری را با طیف گسترده ای از محصولات و خدمات  برای تولید هنری عکاسی جذب کند.

Visits: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا