اخبار هنرهای تجسمی

تأثیرات کرونا ویروس بر جهان هنر / اقتصاد هنر به حاشیه می‌رود

تأثیرات کرونا ویروس بر جهان هنر / اقتصاد هنر به حاشیه می‌رود لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12365 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
تأثیرات کرونا ویروس بر جهان هنر / اقتصاد هنر به حاشیه می‌رود | شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف باعث لغو رویدادهای مهم هنری شده است.

تأثیرات کرونا ویروس بر جهان هنر / اقتصاد هنر به حاشیه می‌رود | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین درحالی‌که تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان هر روز در حال افزایش است، از ابتدای سال جدید میلادی موجی از وحشت در سراسر جهان، از جمله دنیای هنر ایجاد شده است.

کشورهای مبتلا در حال انجام اقدامات لازم برای مهار این بیماری همه‌گیر هستند، بنابراین جهان فرهنگ و هنر در کشورهای مختلف با عواقب اقتصادی مرتبط با ویروس روبرو است، زیرا برگزاری بسیاری از رویدادهای هنری لغو شده یا به تأخیر افتاده است.

به گزارش سایت artrights در چین علاوه بر لغو Art Basel Hong Kong 2020، اقدامات احتیاطی علیه کرونا توسط خانه‌های حراج ، مؤسسات هنری و هنرمندان انجام شده است.

 Art Central یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنر معاصر در جهان، نسخه ۲۰۲۰ خود را لغو کرده است. کریستیز، بونامز و ساتبیز تصمیم گرفتند حراج‌های برنامه‌ریزی شده در ماه مارس برای هفته هنر آسیا در نیویورک را تا ژوئن به تعویق بیندازند. علاوه بر این، کریستی هنگ‌کنگ حراج قرن بیستم و نمایشگاه هنر معاصر خود را به ماه می منتقل کرده است.

علاوه بر ترس در سرتاسر جهان، کرونا ویروس در حال کند کردن اقتصادهای جهانی است. چین پس از ایالات‌متحده و انگلیس، سومین بازار مهم هنر است، اما در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با 4.5 درصد کاهش رشد اقتصادی روبرو شده است. علاوه بر این ۱۳ نفر از ۲۰۰ کلکسیونر مهم جهان چینی هستند و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از کسانی که با بازدیدهای خود از گردشگری فرهنگی غربی حمایت می‌کنند، آسیایی هستند.

سیستم بین‌المللی هنر که از نزدیک با بخش اقتصادی در ارتباط است نمی‌تواند از این بیماری همه‌گیر مصون بماند و پیامدهای آن به زودی مشاهده خواهد شد.

Visits: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا