تئاتر و نمایشفراخوان عکاسیمعرفی کتابنمایشنامههنرهای تجسمی

معرفی برترین تازه‌های کتاب در موضوعات زبان و هنر

معرفی برترین تازه‌های کتاب در موضوعات زبان و هنر لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12372 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
معرفی برترین تازه‌های کتاب در موضوعات زبان و هنر | فهرست برترین تازه‌های کتاب منتشرشده در بهمن ماه ۱۳۹۸ در موضوعات «زبان» و «هنر» از سوی مؤسسه خانه کتاب معرفی شد.

معرفی برترین تازه‌های کتاب در موضوعات زبان و هنر | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، در بهمن ماه ۱۳۹۸ در گروه زبان زیرشاخه های زبان فارسی ۵ کتاب، زبان شناسی عمومی یک کتاب و زبان های دیگر ۸۵ مورد داوری قرار گرفت. 

در گروه هنر زیرشاخه کلیات یک کتاب، معماری و شهرسازی ۲۵کتاب، هنرهای تجسمی ۲۵ کتاب، موسیقی ۳ کتاب، ورزش ۴۱ کتاب، هنرهای نمایشی ۴ کتاب و نمایشنامه ۱۵ کتاب ارزیابی شدند.   
 
اسامی کتاب های برتر در موضوعات زبان و هنر به شرح زیر است: 
 
گروه معماری و شهرسازی

 آینده معماری در ۱۰۰ساختمان، تألیف مارک کاشنر، ترجمه حامد بهکام، مشهد: کتابکده کسری. 

 انگاره‌های معمارانه منظر (درآمدی بر آفرینش پارک‌های شهری)، تألیف آزاده شاهچراغی، تهران: سازمان جهاددانشگاهی تهران.  
 
گروه هنرهای تجسمی

عکاسی در پسا آرمان‌شهر: نگاهی به آثار رابرت فرانک ودایان آربوس در آمریکای دهه ۵۰ و۶۰،  تألیف وحید طباطبایی، تهران: پرگار. 

 آشنایی با محصولات عکاسی پایه شیشه‌ای تاریخی: آسیب‌شناسی و فناوری ساخت، تألیف سحر نوحی و زهرا اسدیان، تهران: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری. 

تائوی عکاسی: دیدن ورای دیدن، تألیف فیلیپ‌ال. گراس و اس.آی. شپیرو، ترجمه فروزان طهرانیان، تهران: مشکی.  
 

 گروه هنرهای نمایشی
دهه ۴۰ و مشق‌های دیگر، شمیم بهار، گردآوری داریوش کیارس، تهران: بیدگل. 

 آوازهایی از طبقه دوم روی اندرسون (تأملی بر هستی انسان)، تألیف اورسولا لیندکویست، ترجمه آرش حسن پور و شادمان رفیعی، تهران: روزنه.  

بهرام بیضایی (زبان هویت و قدرت)، تألیف رضا ترنیان، تهران: روزنه.  
 
گروه نمایشنامه

گذر از زمستان، تألیف یاسمینا رضا، ترجمه پویا وکیل‌زاده و پیام خرامش، تهران: شب خیز. 

عابر هوایی (Le pieton de l’air)، تألیف اوژن یونسکو، ترجمه سحر داوری و ویرایش مهشید نونهالی، تهران: بیدگل. 

همه پسران من، تألیف آرتور میلر، ترجمه حسن ملکیان، تهران: بیدگل. 

لحظه‌هایی ارزشمند از یک آلبوم خانوادگی برای آرامش خاطر تو در سال‌های دراز پیش رو، تألیف  نفتالی یاوین، ترجمه شهرام زرگر، تهران: بیدگل.  

زنان فنیقی، تألیف اوریپید، ترجمه غلامرضا شهبازی، تهران: بیدگل.

مؤسسه خانه کتاب با توجه به حجم تولیدات کتاب در سال و ماه و سردرگمی مخاطبان و خانواده ها برای تهیه کتاب خوب درصدد برآمده است که هر ماه با توجه به معیارهای اعلام شده، کتاب ­های برتر را معرفی کند.

بدیهی است معرفی این کتاب ها از نظر معیارهای این مؤسسه است و سایر مؤسسات، انجمن­ های صنفی و علمی نیز می ­توانند بر اساس معیارهای خود کتاب های خوب را معرفی کنند. این مؤسسه آمادگی دارد زیرساخت­ های لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

گفتنی است این آثار، کتاب­ های نوپدیدی است که براساس اعلام وصول ناشران در بهمن ماه سال جاری، وارد بانک اطلاعاتی خانه کتاب شده و به بخش مخزن کتاب این مؤسسه انتقال داده شده است. در مجموع دوهزار و ۲۱۴۴ کتاب در موضوعات علوم انسانی بررسی و ۷۲ کتاب برتر انتخاب شد.

Visits: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا