اخبار هنرهای تجسمیفراخوان انیمیشنفراخوان کارتونمعرفی هنرمند

هفت‌خوان کرونایی جمال رحمتی منتشر شد

هفت‌خوان کرونایی جمال رحمتی منتشر شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12524 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
هفت‌خوان کرونایی جمال رحمتی منتشر شد / “رستم و زکریا علیه کرونا” | جمال رحمتی ،از کارتونیست‌های کشور، انیمیشنی ۲ دقیقه‌ای با عنوان «رستم و زکریا علیه کرونا» ساخته و منتشر کرده است.

هفت‌خوان کرونایی جمال رحمتی منتشر شد | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از سایت ایران کارتون به نقل از خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، جمال رحمتی کارتونیست و کاریکاتوریست و داور بخش کارتون دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، انیمیشنی با موضوع ویروس کرونا ساخته و منتشر کرده است.

این انیمیشن با عنوان کلی «هفت خوان کرونایی»، روایتی طنزگونه از نحوه مواجهه رستم پهلوان افسانه‌ای شاهنامه با ویروس کرونا است که نخستین خوان آن «رستم و زکریا علیه کرونا» نام دارد. در این انیمیشن، رستم به کمک زکریای رازی، کاشف الکل به نبرد با ویروس کرونا می‌رود.

رحمتی درباره انیمیشن «هفت خوان کرونایی» گفته است: این انیمیشن‌ها در ۷ قسمت ساخته می‌شود و موضوع اصلی آن مبارزه با کروناست. هدف ما در ساخت این انیمیشن‌ها روحیه‌بخشی به مردم در این روزهای سخت است.

او درباره تکنیک ساخت این انیمیشن‌ها توضیح داده: تکنیک اجرا «کات اوت» است و کاراکترها فانتزی و فضاها برگرفته از مینیاتور ایرانی است.

محمدرضا صولتی صداپیشگی این انیمیشن را بر عهده داشته است.

جمال رحمتی متولد سال ۱۳۵۱ در شهر زنجان، فارغ‌التحصیل رشتهٔ گرافیک از دانشگده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس انیمیشن از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، کاریکاتوریست و برنده چندین جایزه بین‌المللی است. رحمتی سابقه همکاری به عنوان کاریکاتوریست با روزنامه‌ها و مجلات دنیای تصویر، همشهری، شرق، توانا، ایران، زن، زنان فردا، روز هفتم، عصر آزادگان، جامعه، توس و نشاط و بسیاری نشریات دیگر را در کارنامه حرفه ای خود داشته و دبیری سرویس کاریکاتور و کارتون نشریات معتبری همچون شرق، هم میهن، مجلات همشهری و… را نیز به عهده گرفته و در حال حاضر هم دبیر سرویس طرح روزنامه اعتماد است. جمال رحمتی دارنده ۲۶ جایزه بین‌المللی از جمله ۶ جایزه اول جهانی است. وی همچنین مدرس دانشگاه بوده و تا کنون کارگردانی چند فیلم کوتاه داستانی را نیز تجربه کرده است. جمال رحمتی به همراه همکارش بهرام عظیمی در مسابقه ادابازی خندوانه (تابستان ۹۶) شرکت کرد.

Visits: 42

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا