اخبار گالری‌های هنریاخبار هنرهای تجسمی

آثار گنجینه با «نو به نو» دیدنی شد

آثار گنجینه با «نو به نو» دیدنی شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=12551 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
آثار گنجینه با «نو به نو» دیدنی شد | اداره کل هنرهای تجسمی برای ایام نوروز، طرح‌های گالری گردی مجازی آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با عنوان «نو به نو»، پادکست عصرانه هنر و انیمیشن‌های کرونایی را برنامه‌ریزی کرده است.

آثار گنجینه با «نو به نو» دیدنی شد | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، مسئولیت طرح «نو به نو» با احسان آقایی، مدیریت پروژه پادکست «عصرانه هنر» با سعید اسلام زاده و کارگردانی انیمیشن‌های کرونایی هم به عهده جمال رحمتی است.

احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر درباره طرح «نو به نو» گفت: «نو به نو» پروژه‌ای تعاملی از سوی موزه هنرهای معاصر است که سعی دارد در روزهای نیمه تعطیل پایان سال و ایام نوروز و از طریق فضای مجازی، مخاطب را با آثار گنجینه آشنا کند.

وی افزود: این پروژه طی چهل و یک روز، هر روز یک اثر را که از طریق نظر سنجی بر روی صفحه اینستاگرام موزه به دست آمده است، به نمایش می‌گذارد و در پایان مدت پروژه، مخاطبان با نمایشگاهی مجازی روبرو هستند که آثار آن توسط خودشان انتخاب و به نمایش درآمده است.

جمال رحمتی درباره انیمیشن هفت خوان کرونایی گفت: این انیمیشن‌ها در ۷ قسمت ساخته می‌شود و موضوع اصلی آن مبارزه با کروناست. هدف ما در ساخت این انیمیشن‌ها روحیه بخشی به مردم در این روزهای سخت است.

وی درباره تکنیک ساخت این انیمیشن‌ها توضیح داد: تکنیک اجرا کات اوت است و کاراکترها فانتزی آمد و فضاها برگرفته از مینیاتور ایرانی به ویژه رستم و اسبش رخش. البته شخصیت‌های دیگری مانند زکریای رازی هم به این داستان اضافه می‌شوند. محور اصلی کار هفت خوان رستم است که با تغییراتی داستان را به سمت موضوعات کرونایی سوق داده‌ایم.

سعید اسلام زاده مدیر ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی درباره پادکست عصرانه هنر گفت: پادکست عصرانه هنر، برنامه‌ای شنیداری است که در بیست قسمت ۱۰ دقیقه‌ای موضوعات مختلف تاریخ هنر معاصر ایران در صد سال اخیر را بررسی می‌کند، این پادکست در موضوعاتی مانند شکل گیری مدرسه صنایع مستظرفه، عکس و تاریخ، کاریکاتور در ایران، هنر مدرن در ایران، و شخصیت‌های هنری معاصر مانند سهراب سپهری تهیه شده و در ایام نوروز و تعطیلات در سایت هنرهای تجسمی به نشانی http://www.civa.ir قابل دریافت است. این پادکست با اجرای غزل نهانی و تهیه کنندگی بشیر جعفری نیا در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

طرح‌های هنری نو به نو، پادکست عصرانه هنر و انیمیشن کرونایی از روز ۲۲ اسفند در فضای مجازی پخش شده است. علاقمندان می‌توانند به سایت و صفحات مجازی مؤسسه توسعه هنرهای معاصر و موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

Visits: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا