اخباراطلاع‌رسانیفراخوان خوشنویسی

فراخوان کارگاه مجازی خوشنویسی رمضان با موضوع سوره مبارکه قدر

فراخوان کارگاه مجازی خوشنویسی رمضان با موضوع سوره مبارکه قدر لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=14333 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆
فراخوان کارگاه مجازی خوشنویسی رمضان با موضوع سوره مبارکه قدر | موزه خوشنویسی ، کارگاه مجازی خوشنویسی ماه مبارک رمضان را با موضوع سوره مبارکه قدر برگزار می‌کند.

فراخوان کارگاه مجازی خوشنویسی رمضان با موضوع سوره مبارکه قدر | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین، این کارگاه مجازی با هدف انس بیشتر با قرآن کریم، ترویج آداب و سنن مربوط به ماه مبارک رمضان، ترویج هنر اسلامی و تشویق هنرمندان به خلق آثار مرتبط با آموزه‌های دینی و استفاده بهینه از شرایط قرنطینه پیش‌آمده در پی شیوع بیماری عالم‌گیر کرونا برگزار خواهد شد.

در متن این فراخوان آمده است: “از سنن حسنه رایج بین مسلمانان انس بیشتر با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است و اجرای طرح‌هایی با موضوع قرآن کریم و ماه مبارک رمضان در ایران مسبوق به سابقه است. سازمان زیباسازی شهر تهران نیز همه ساله به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح‌هایی را اجرا و آثاری را در سطح شهر اکران می‌کند. لذا با توجّه به شرایط فعلی کشور و قرار گرفتن همه فعالیت‌ها تحت شعاع شیوع بیماری کرونا، معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان در موزه خوشنویسی ایران کارگاه مجازی خوشنویسی ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ق (۱۳۹۹ش) را برگزار می‌کند.”

نحوه برگزاری این کارگاه به صورت اجرا در خانه و با نظارت مجازی بر خلق آثار توسط خوشنویسان برگزار می‌شود و موضوع، خوشنویسی سوره مبارکه قدر (متن عربی با ترجمه فارسی) به خط نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته است.

علاقمندان برای ثبت نام و ارسال تصاویر در این رویداد از ۱۵ اردیبهشت تا ۱ خرداد مهلت دارند و زمان ارسال اصل آثار منتخب، حداکثر یک هفته پس از اعلام اسامی منتخبان مرحله اول است. زمان اعلام اسامی برگزیدگان نیز ۳۰ خرداد ماه است.

محورهای گزینش آثار

۱- بهترین اثر به خط نسخ با ترجمه

۲- بهترین اثر به خط ثلث با ترجمه

۳- بهترین اثر به خط نستعلیق با ترجمه

۴- بهترین اثر به خط شکسته با ترجمه

تذکر۱: استفاده از هر یک از خطوط فوق برای خوشنویسی ترجمۀ فارسی آیات آزاد است.

تذکر۲: آثار حداکثر در قطع ۵۰ در ۷۰  تهیه شود.

تذکر۳: درستی کلمات، نقطه‌­ها و حرکات نیز در داوری آثار بررسی خواهد شد.

تذکر۴: تشخیص اینکه در هر محور اثری حائز عنوان برگزیده یا شایسته تقدیر است، بر عهده هیئت داوران است.

شرایط شرکت در کارگاه

الف) شرکت در این کارگاه بدون محدودیت سنی و مکانی خواهد بود.

ب) شرکت‌کنندگان می‌توانند به یکی  از راه‌های تعیین شد زیر در کارگاه ثبت نام و شرکت کنند.

پ) شرکت‌کنندگان باید به هنگام خوشنویسی اثر از خود فیلم بگیرند و از طریق واتساپ ارسال کنند. (حداکثر یک دقیقه)

ت) تصویر اسکن‌شده اثر یا عکس واضح و بدون زاویه و افکت آن از طریق واتساپ ارسال شود. (بدیهی است تصاویر بی‌کیفیت داوری نمی‌شود)

ث) تحویل اصل آثار منتخب مرحله نخست به موزه خوشنویسی ایران یا ارسال از طریق پست.

ج) به آثار برگزیده هدایای نفیسی تعلّق خواهد گرفت.

چ) اصل آثار برگزیده و شایسته تقدیر و حقوق مادّی و معنوی آن متعلّق به سازمان زیباسازی شهر تهران خواهد بود.

لازم به توضیح است؛ به برگزیدگان این رویداد هنری دو سکه بهار آزادی برای کاتب برگزیده هر یک از محورهای چهارگانه اهدا خواهد شد. همچنین به هر اثر شایسته تقدیر مبلغ یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در کارگاه مجازی خوشنویسی می‌توانند به وب‌سایت:khoshnevisi-museum.ir ؛اینستاگرام:khoshnevisi.museum ؛نشانی الکترونیکی:khoshnevisi.museum@gmail.com و واتساپ:۰۹۳۵۳۱۴۲۸۹۳ مراجعه کنند.

Visits: 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا