اخبار هنرهای تجسمیفراخوان نگارگری

عبدالله محرمی در روزگار قرنطینه

بیوگرافی و آثار استاد عبدالله محرمی لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=11196 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

عبدالله محرمی در روزگار قرنطینه / نمایش نگارگری‌های خیامی پس از پایان کرونا / عبدالله محرمی گفت: معمولاً شاخه نگارگری تأثیری از بیرون نمی‌گیرد زیرا موضوع کار ما بیشتر منوط به ادبیات است و موضوعات روز وارد آن نمی‌شود.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از سرویس تجسمی هنرآنلاین: عبدالله محرمی هنرمند نگارگر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره گذران روزگار کرونا گفت: مانند بسیاری دیگر از مردم همه فعالیت‌های من دچار اشکال شده بود. طبیعی است که با تعطیل شدن دانشگاه و کلاس‌های آموزشی بسیاری از فعالیت‌های ما لغو شد، اما در این مدت توانستم کارهای شخصی خودم را انجام دهم. کارهای طراحی و نوشتن را پیگیری می‌کردم و در این مدت فرصتی دست داد تا به خودم بپردازم. اما فکر می‌کنم به دلیل شرایط روحی کسی نمی‌توانست کار جدی در این دوران انجام دهد. من برای مشاغل دیگری که بی‌کار شده بودند بسیار غصه می‌خوردم، کسانی مانند دست‌فروشانی که مجبور بودند در خانه بمانند و راهی برای تأمین هزینه زندگی خود نداشتند.

 او درباره تأثیر شرایط موجود بر کار خود گفت: معمولاً شاخه نگارگری تأثیری از بیرون و فضای اطراف نمی‌گیرد، زیرا موضوع کار ما بیشتر منوط به ادبیات است و موضوعات روز وارد آن نمی‌شود، اما قطعاً به لحاظ روانی این شرایط بر روحیه من تأثیر داشته است.


بیوگرافی و آثار استاد عبدالله محرمی


محرمی درباره فعالیت‌های نمایشگاهی خود گفت: قرار بود آبان ماه گذشته نمایشگاهی داشته باشم که به دلیل مسائل اجتماعی و قطعی اینترنت امکان اطلاع‌رسانی آن را پیدا نکردیم و تصمیم گرفتیم نمایشگاه را لغو کنیم. پس از آن تاریخ دیگری برای نمایشگاه در نظر گرفته شد اما باز هم به دلیل شیوع کرونا مجبور به لغو آن شدیم. در حال حاضر نیز مشخص نیست که چه زمانی شرایط به حالت عادی باز می‌گردد تا بتوانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

او با اشاره به اینکه از آخرین نمایشگاه انفرادی او حدود ۹ سال می‌گذرد، گفت: قرار است آثار خود را در گالری گویا نمایش دهم. این نمایشگاه یک کار دو نفره با همراهی استاد امیرحسین قهرمانی از پیشکسوتان نگارگری است که عمده کار هر دوی ما با موضوع خیام است. در این مجموعه آثاری از من به نمایش درمی‌آید که متعلق به سه سال اخیر هستند.

محرمی با اشاره به تعطیلی فعالیت‌های آموزشی خود گفت: با توجه به اینکه کلاس‌های من کارگاهی است امکان برگزاری آنلاین نداشتیم. موضوعاتی مانند ساخت رنگ، بوم‌سازی و… را نمی‌توان در فضای مجازی آموزش داد. بنابراین مجبور شدیم کلاس‌هایی که در دانشگاه سوره و الزهرا داشتم را تعطیل کنیم. اما در این مدت فقط به شاگردان خود توصیه کردم که طراحی کنند زیرا تنها کاری بود که امکان انجام آن در این شرایط برای آنها وجود داشت.

این هنرمند ادامه داد: در چنین شرایطی هرکدام از هنرمندان راهکاری برای خود پیدا می‌کنند تا فعال بمانند. مسئولین هم اگر بخواهند و قرار باشد کاری برای هنرمندان انجام دهند، می‌دانند که به چه شکل باید از عهده آن برآیند. ما هم انتظار داریم که مسئولین وظیفه خود را انجام دهند و در این شرایط هنرمندان را تنها نگذارند.

بازدیدها: ۰

Visits: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا