اطلاع‌رسانیفراخوان نقاشینمایشگاه

برپایی نمایشگاه نقاشی ضورتگران در گالری نگاه

“صورتگران” نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از ساوالان جماعتی، فرامرز خانی، اوژن شیر اوژن، علی شفیع آبادی، رضا عربگری، شیرین قندچی، فرهاد مفوز، احمد مرادی تست که از جمعه ۲۲ تیر تا ۱۰ مرداد در گالری نگاه دایر می‌شود.

علاقه‌ مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از این نمایشگاه به نشانی تهران_خیابان مطهری_خیابان جم (فجر) خیابان غفاری شماره ۶۴ بازدید کنند.

به گفته ساوالان جماعتی، نمایشگاه صورتگران نقاشان جوانی هستند که در فضای فیگوراتیو کار حرفه‌ای خود را ادامه می‌دهند که از جمله نقطه مشترک این نقاشان جنبه‌ی فیگوراتیو بودن آثار اینها می‌تواند باشد این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی که با همین موضوع در گالری هپتا برگزار شد که میتوان گفت که در راستای همین اهداف عستند ولی تکمیل‌تر و با انسجام بیشتری کار دنبال شده است. صورتگری عنوان نمایشگاهی است که هنرمندان نقاش سوژه اصلی خود را چهره انتخاب کرده اند درواقع نگاه و انتخاب سوژه. نوع اجرا و تکنیک کاملا شخصی بوده و هر هنرمند به چهره از زاویه دید خود نگاه کرده است. در این نماشگاه چهره اسطوره ای، اجتماعی، انتزاعی، مفهمومی و … می‌توان دید.

در وهله اول شخصی بودن چهره هر نقاش رو می‌توان دید. از مهمترین بخش این نمایشگاه تجربه گری آثار هستند که این مثلا سالهای سال است در آثار این هنرمندان دیده می‌شود که درواقع اقتدار سوژه، ستایش سوژه، گفتمان فردی و حس‌ها روانشناسی سوژه در آثار نقاشی چهره و در این نمایشگاه موج می‌زند.
منبع : Tickart

Visits: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا