اطلاع‌رسانیفراخوان تایپوگرافیفراخوان گرافیک

چهارمین دوره کارگاه‌ «خط در گرافیک» آغاز به کار کرد

عضو جامعه ایمانی مشعر اعلام کرد: چهارمین دوره از کارگاه‌های خط در گرافیک با عنوان «کاربرد خط با نگاه به خطوط دست‌آزاد» آغاز به کار کرد.

دبیر «سوگواره‌های عاشورایی هیئت» و از اعضای «جامعه‌ ایمانی ‌مشعر» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گفت: در جامعه ایمانی مشعر تا کنون ۶ دوره از سوگواره‌های عاشوراییِ عکس و پوستر هیئت را با موفقیت برگزار کردیم. همچنین به دنبال ارتقای سطح هنری هنرمندان هیئتی دوره‌های آموزشی‌ای را به صورت ناپیوسته برگزار کردیم، سپس مجموعه کارگاه‌های «خط در گرافیک» را با سرپرستی استاد مسعود نجابتی برنامه‌ریزی کردیم که تا کنون سه دوره از آن برگزار شده است. ما در جامعه ایمانی مشعر برای جزئیاتِ محتوا و اساتیدِ مجموعه کارگاه‌های «خط در گرافیک» تا چند سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام دشمیر با بیان این که در مجموعه کارگاه‌های «خط در گرافیک» برترین اساتید هنری در هر رشته به تدریس می‌پردازند، افزود: بخش اول این کارگاه‌ها برای آموزش کاربرد خط در گرافیک بود که طی آن انواع خوشنویسی تدریس شد. در دوره دومِ مجموعه کارگاه‌های «خط در گرافیک» خطوط منسوخ‌شده تدریس شد. در دوره اول و دومِ این کارگاه‌ها آموزش در زمینه خط به پایان رسید و در دوره سوم آموزشِ خطوط مبتنی بر ساختار هندسی را داشتیم.

وی ادامه داد:  این کارگاه‌ها در هر فصل یک بار برگزار می‌شود. جدیدترین دوره آن از امروز سوم مردادماه با موضوع دست‌آزاد (handwriting) با تدریس اساتید مهدی حاجی‌محمدی فریمانی، سیدمحمد برهانی، حمید قربان‌پور آغاز شده است. دوره پنجم نیز در فصل پاییز همراه با اختتامیه هفتمین دوره سوگواره‌های عاشورایی هیئت برگزار خواهیم کرد.

دبیر «سوگواره‌های عاشورایی هیئت» تأکید کرد: در هر دوره از برگزاریِ این کارگاه‌ها به خاطر محدودیت فضا فقط ۸۰ هنرجو از میان حدود ۲۰۰ نفر متقاضی می‌پذیریم و برای استفاده سایر افراد در شبکه‌های اجتماعی پخشِ زنده داریم که در دوره اخیر بیش از ۲ هزار بازدیدکننده داشته است. اولویت در گزینش هنرجویان با کسانی است که در سوگواره‌های عاشورایی هیئت شرکت کرده‌اند و از میان آنها هم اولویت با مقام‌آورندگان است. به‌خاطر عدم پذیرش خانم‌ها همیشه با اعتراض آنها مواجه هستیم اما در حال حاضر با توجه به محدودیت‌ها امکان پذیرش خانم‌ها را نداریم و آنها می‌توانند از طریق پخش زنده در فضای مجازی از این کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

Visits: 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا