معرفی هنرمندهنرمندان گرافیک

معرفی و آثار میلتون گلیزر

معرفی و آثار میلتون گلیزر لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=17061 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine کانال تلگرام : t.me/AsarArtMagazine 👆

معرفی و آثار میلتون گلیزر Milton Glaser | به گزارش مجله اثرهنری میلتون گلیزر در سال ۱۹۲۹ در برانکس در شهر نیویورک به دنیا آمد. میلتون گلیزر برای بسیاری، تجسم طراحی گرافیک آمریکایی در نیمه دوم این قرن است. حضور و تأثیر وی در طراحی گرافیک در سطح بین المللی بسیار چشمگیر است.از سرشناس‌ترین و تاثیرگذارترین طراحان گرافیک جهان، به شمار می‌رود.

در مدرسه عالی موسیقی و هنر و دانشکده هنر کوپر اتحادیه در نیویورک تحصیل کرد و از طریق بورسیه فولبرایت، آکادمی هنرهای زیبا در بولونیا ، ایتالیا تحصیل کرد.

 میلتون گلیزر بی نهایت خلاق و او یک مرد رنسانس مدرن است. یکی از انسان های طراح در تصویرگری‌های روشنفکر‌، که عمق فهم و تفکر مفهومی، همراه با غنای متنوع زبان بصری را به کارهای بسیار مبتکرانه و فردگرایانه خود می رساند.

میلتون گلیزر یک شخصیت تأثیرگذار در هر دو بخش طراحی و آموزش است و در مقاله‌ها و مصاحبه‌های زیادی در زمینه طراحی حضور داشته است.

برای خیلی‌ها نام «میلتون گلیزر» مترادف با گرافیک دیزاین آمریکایی است. او از بنیانگذاران استودیوی تحول‌آفرین «پوشپین» در سال ۱۹۵۴، یکی از مؤسسین مجله‌ی نیویورک به همراهی کلی فلکر در ۱۹۶۸، بنیانگذار مؤسسه‌ی میلتون گلیزر در ۱۹۷۴، و طراح لوگوی معروف «آی لاو نیویورک» در ۱۹۷۷ است. مشخصه ی بارز آثار او استفاده از متن در طراحی‌هایش است.

وی در سال ۱۹۵۴ استودیوی انقلابی پوشپین را تأسیس کرد ، در سال ۱۹۶۸ مجله نیویورک را به همراه کلای فلکر تأسیس کرد ، در سال ۱۹۷۴ شرکت میلتون گلازر، را تأسیس کرد و در سال ۱۹۸۳ با والتر برنارد همکاری کرد تا شرکت طراحی چاپ WBMG را تشکیل دهد.

آثار پوستر میلتون گلیزر در نمایشگاه هایی در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است، از جمله نمایش های یک نفره در هر دو مرکز ژرژ پامپیدو در پاریس و موزه هنرهای مدرن در نیویورک. پوسترهای او در مجموعه‌های دائمی بسیاری از موزه ها قرار دارد. 

در میان بسیاری از جوایز در طول سالها ، وی جایزه دستاورد زندگی Lifetime ۲۰۰۴ را از Smithsonian Cooper-Hewitt ، موزه طراحی ملی به دلیل سهم عمیق و معنادار طولانی مدت خود در عمل معاصر طراحی گرافیک دریافت کرد.

میلتون گلیزر از آغاز فعالیت خود عضو فعال هر دو انجمن طراحی و آموزش در نیویورک بوده است. وی از سال ۱۹۶۱ مدرس و عضو هیئت مدیره در دانشکده هنرهای تجسمی نیویورک بوده و در هیئت مدیره در The Cooper Union ، نیویورک است. وی از سال ۱۹۷۲ با کنفرانس بین المللی طراحی در آسپن (رئیس جمهور ۱۹۹۰-۹۱) و انستیتوی هنرهای گرافیکی آمریکا ، که در آن معاون و رییس کنوانسیون ملی درسال ۱۹۸۹ ۱۹۸۹ بود.

در میان جوایز حرفه ای متعددی ، وی دریافت کننده مدال طلای انجمن Illustrator ، مدال سنت گادن از The Cooper Union و Prix Savignac برای به یاد ماندنی ترین پوستر جهان در سال ۱۹۹۶ است. گلیزر عضو باشگاه هنری مدیر تالار مشاهیر و انستیتوی هنرهای گرافیکی آمریکا (AIGA). وی دارای دکترا افتخاری از انستیتوی هنر مینیاپولیس است. کالج مور؛ مدرسه موزه فیلادلفیا؛ دانشکده هنرهای تجسمی؛ کالج کوئینز ، CUNY؛ دانشگاه نیویورک در بوفالو ، و کالج هنر سلطنتی لندن است.


او 
عضو منتخب پینوکاتا در بولونیا ، ایتالیا است و در سال ۱۹۹۲ جوایز افتخارات را از طرف مؤسسه معماران آمریکایی (AIA) دریافت کرد. وی جایزه دستاورد طول عمر را در سال ۲۰۰۴ از Smithsonian Cooper-Hewitt ، موزه طراحی ملی ، به دلیل سهم عمیق و معنادار طولانی مدت خود در تمرین معاصر طراحی دریافت کرد.

گلیزر به عنوان طراح آثار بیشماری خلق کرده و در میان آن آثار شاخصی وجود دارد که در میان مخاطبان دارای محبوبیت خاصی‌است، به طوری که هنرمند نیز از این همه محبوبیت برخی آثارش متعجب است.

او طرح “من عاشق نیویورکم” را در ابتدا برای یک کارزار تبلیغات گردشگری خلق کرد، اما این طرح به‌سرعت چنان معروفیتی یافت که اکنون بعضی از آن به عنوان نماد شهر نیویورک یاد می‌کنند.

به نقل از ایندیپندنت، او خود ایده این طرح را “ناچیز و خیلی کوچک” توصیف کرده و سال‌ها بعد گفت که از معروفیت این طرح “واقعا جا خورده” است.

گلیزر در پی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر طرح معروف خود را با اندکی تغییر بار دیگر منتشر کرد، این بار با این جمله: “من بیش از همیشه عاشق نیویورکم.”

از دیگر طرح‌های بسیار معروفش می‌توان به طرح آلبومی برای باب دیلن، خواننده و شاعر و آهنگساز آمریکایی، نام برد که در سال ۱۹۶۷ خلق کرد.

گلیزر روز شنبه۲۷ ژوئن ۲۰۲۰ (۷ تیرماه) به گفته همسرش در اثر سکته درگذشت.

آثار میلتون گلیزر :

منبع :

۱ـ روزرنگ
۲ـ پوسترایران
۳ـ آی‌کیو استودیو

Visits: 2096

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا