اخباراخبار گالری‌های هنریاخبار هنرهای تجسمینمایشگاه

جشنواره «امپرسیونیسم نرماندی» آغاز به کار کرد

جشنواره «امپرسیونیسم نرماندی» آغاز به کار کرد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=17239 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

جشنواره «امپرسیونیسم نرماندی» آغاز به کار کرد | دهمین دوره «جشنواره امپرسیونیسم نرماندی» (Normandie Impressionniste festival) با به نمایش گذاشتن کلکسیونی از آثار هنرمندان معاصر، از ۴ ژوئیه (۱۴ تیر) در شمال فرانسه آغاز به کار کرد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایرنا به نقل از روزنامه هنر، این جشنواره که ابتدا قرار بود از ۳ آوریل تا ۶ سپتامبر (۱۵ فروردین تا ۱۶ شهریور ۹۹) برپا شود به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاد و حالا به دلیل محدودیت‌های جاری از ۴ ژوئیه تا ۱۵ نوامبر (۱۴ تیر تا ۲۵ آبان ۹۹) در قالب برگزاری نمایشگاه، کنسرت‌ و اجراهای مربوط به سبک امپرسیونیسم در ۲۰۰ سالن واقع در شمال فرانسه، برگزار می‌شود.

رویداد امسال برخلاف سال‌های گذشته تم خاصی ندارد اما عنوان «روز جدید، رنگ جدید» (A New Day, a New Colour) خود گویای همه چیز هست؛ حدود ۵۰ هنرمند معاصر در جشنواره امسال شرکت کرده و تصویر جدیدی از یکی از اصلی‌ترین سبک‌های هنری ارائه می‌دهند. 

فیلیپ پیگه (Philippe Piguet) از نوادگان کلود مونه و مدیر جشنواره امپرسیونیست نرماندی دراین باره می‌گوید: تحت این عنوان (روز جدید، رنگ جدید) امپرسیونیسمی را به نمایش می‌گذاریم که مشابه آن را قبلا هرگز ندیده‌اید.

جشنواره «امپرسیونیسم نرماندی» آغاز به کار کرد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=17239 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine 👆

یکی از مهمترین بخش‌های فستیوال امسال اولین نمایشگاه آن است که به کلکسیون فرانسوا دپو (François Depeaux) مجموعه‌دار فقید فرانسوی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه به مدت چهارماه، از ۱۱ ژوئیه تا ۱۵ نوامبر (۲۱ تیر تا ۲۵ آبان)، مجموعه ۶۰۰ نقاشی شامل آثاری از مونه، پیر آگوست رنوآر و آلفرد سیسلی از پیشگامان سبک امپرسیونیسم در معرض نمایش قرار داده خواهد شد.

امپرسیونیسم، هنر ثبت احساسات در لحظه   

امپرسیونیسم یا دریافتگری سبکی از نقاشی است که در اواسط دهه‌ی اول قرن نوزدهم ظهور کرد و بر احساس و ادراک لحظه‌ای هنرمند از یک صحنه تأکید داشت. امپرسیونیسم صرفا یک سبک نقاشی نبود بلکه رویکردی نوین به هنر و زندگی بود. آثار نقاشی امپرسیونیست‌ها، ثبت تغییرات گذرا و ناپایدار در طبیعت بود. نقاشی‌های امپرسیونیستی معمولاً از طریق استفاده از نور و بازتاب آن، ضربه‌های کوتاه قلم بر روی بوم و جداسازی رنگ‌ها، مخاطب را جذب می‌کند.

نقاشان مشهور امپرسیونیست نظیر کلود مونه و ادگار دگا اغلب از زندگی مدرن به‌عنوان موضوعات نقاشی خود استفاده می‌کردند و از نور و حرکت به‌گونه‌ای بهره می‌بردند که پیش از این سابقه نداشت.

Visits: 21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا