اطلاع‌رسانیفراخوان گرافیکفراخوان نگارگری

بررسی نمادپردازی پنهان در عمارت سعدی

بررسی نمادپردازی پنهان در عمارت سعدی | سایت : AsarArt.ir/Atelier | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier

نشست دوم از سلسله نشست‌های تخصصی هنرهای تجسمی با عنوان “نمادپردازی پنهان” و با پرداختن به دو موضوع موضوع “از دیدن تا خوانش” و “نماد پرسپکتیو در نقاشی ایرانی” در عمارت سعدی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از  ایمنا، نشست دوم از سلسله نشست‌های تخصصی هنرهای تجسمی ازسوی حوزه هنری استان اصفهان با عنوان “نمادپردازی پنهان” و با حضور “بهار مختاریان” دانشیار دانشگاه هنر اصفهان و “عبدالله آقایی” دکترای پژوهش هنر در عمارت سعدی اصفهان برگزار خواهد شد. در این نشست، موضوع “از دیدن تا خوانش” توسط بهار مختاریان و “نماد پرسپکتیو در نقاشی ایرانی” توسط عبدالله آقایی بررسی خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست “نمادپردازی پنهان” می‌توانند پنج‌شنبه ۱۱ مردادماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ به عمارت سعدی، واقع در خیابان استانداری، کوچه سعدی مراجعه کنند.

مهدی احمدی‌فر رییس حوزه هنری اصفهان اظهار کرد: ما از سال گذشته در مورد نشست‌هایی که در رابطه با سلسله مباحث مرتبط با هنرهای تجسمی است، این‌گونه برنامه‌ریزی کردیم که در حوزه مسایل تبیینی ورود کنیم و بازخوانی حرفه‌ای‌تری نسبت به هنرمان و پیشینه آن، وضعیت حال و هم‌چنین نسبت به برنامه‌ریزی برای آینده داشته باشیم.

وی افزود: اگر بتوانیم این مسیر را درست طی کنیم قطعاً می‌توانیم سطح هنری خودمان و هنرمندانمان را ارتقاء دهیم، به همین دلیل این برنامه‌ریزی صورت گرفت که تعدادی نشست‌های تبیینی در حوزه هنرهای تجسمی صورت بگیرد.   در واقع می‌توان گفت اگر بتوانیم این جلسات را با همین رویکرد برگزار کنیم حتماً حوزه ادبیات و گفتمان هنری بین هنرمندانمان ارتقاء بیشتری پیدا می کند و می‌توان مباحث کلان‌تر و موضوعات برجسته تر را مطرح کرده و به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. ما نشست‌ها را به گونه‌ای برگزار می کنیم که همه رشته‌هایی که در ارتباط با مبانی هنرهای تجسمی هستند نیز بتوانند استفاده کنند.

نکته دیگری که در مورد موضوع این نشست وجود دارد این است که در هنرِ همه ملل، اقوام و جوامع، استفاده از نمادها یکی از روش‌های شناخته شده و رایج است و نماد می‌تواند خیلی وقت‌ها تعاریف بسیار گسترده و حتی گاهی تعاریف تخصصی داشته باشد. به‌طور مثال ما خودمان در خیلی از متون و هنرهایمان از نمادهایی استفاده کردیم که هرکدام می‌توانند توضیحات و مشخصه خاصی داشته باشند و این نمادها می‌توانند خیلی از دیدگاه‌ها و اعتقادات را منتقل کنند و به این ترتیب بدون اینکه ما از مباحث طولانی استفاده کنیم، با استفاده از یک نماد می‌توانیم مفاهیم زیادی را منتقل کنیم.

Visits: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا