اخباراخبار نمایشگاهاخبار هنرهای تجسمیمعرفی هنرمند

“ویروس” به مثابه گل های زیبا

 

معرفی و آثار یایویی کوساما لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=8049 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine 👆

“ویروس” به مثابه گل های زیبا | ویروس عنوان اثر چیدمان yayoi kusama است که ذهنیت خود از گسترش و فراگیری ویروس در محیط را با استفاده از پوشش گل در فضای اتاق نشان داده است.

به گزارش مجله اثرهنری این اثر در نمایشگاه NGV ملبورن نمایش داده شده است و ساخت آن با نصب و راه اندازی یک اتاق نسبتا معمولی و ساده و مبله آغاز شد و به سرعت محیط توسط ویروس گل های زیبا و قرمز محو شد.

بیشتر بخوانید :
معرفی و آثار یایویی کوساما

خالق این اثر میگوید چنین تصویری از زمان کودکی برای او شکل گرفت، او از تجربه کودکی خود میگوید و توهم هایی که با نگاه کردن به طرح گلدار صندلی های آشپزخانه اشان در فکر او شکل میگرفت.

“من سقف، پنجره ها و ستون ها را با همان الگوی گل قرمز می دیدم، تمام اتاق را دیدم، تمام بدنم و کل جهان را با گل های قرمز پوشانده بودم و در آن لحظه روح من از بین رفته بود … این یک توهم نبود بلکه واقعیت بود.”

کوساما در سال ۱۹۲۹ در شهر ماتسوموتو، ژاپن به دنیا آمد و از همان جوانی مصصم بود که نقاش بشود اما خانواده‌اش اصلا او را حمایت نکردند. از او انتظار می‌رفت که ازدواج کند و بچه داشته باشد. تعجبی ندارد که به دنبال راهی برای فرار از آن فضای خانوادگی بگردد.

او به شدت جرجیا اوکیف را تحسین می‌کرد و با جسارت تمام برای او نامه‌ای نوشت و از او درخواست کمک کرد. در کمال تعجب پاسخی دریافت کرد که به او پیشنهاد کرده بود به آمریکا برود و آثارش را به کسانی که ممکن است تمایل داشته باشند، نشان دهد.

در آن زمان کوساما زبان انگلیسی را خوب بلد نبود و درضمن انتقال پول از ژاپن به آمریکا نیز ممنوع بود. بنابراین او دلارها را به لباس کیمونوی خود دوخت و عازم سفر به آمریکا شد تا نیویورک را فتح کند و نامی برای خود در دنیا دست و پا نماید.

ادامه بیوگرافی هنرمند اینجا کلیک کنید 

گالری آثار :

Visits: 19

منبع
گالری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا