اخباراخبار استان اردبیلاخبار هنرهای تجسمی

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان استان اردبیل

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان استان اردبیل لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=18650 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine 👆

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان استان اردبیل | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل دوزادهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی استان اردبیل با معرفی نفرات برتر در هر رشته، به کار خود پایان داد.

این جشنواره که به عنوان جشنواره تخصصی هنرهای تجسمی ویژه جوانان شناخته می‌شود در روز‌هایی برگزار شد که به دلیل شیوع دوباره کرونا و هشدارها در طیف‌های رنگی زرد تا قرمز با محدودیت‌های اجرایی مواجه بود. ولی با این حال با محدود کردن کارگاه‌ها و بخش مسابقه شیوه جدیدی از اجرای آن را شاهد بودیم.

شیوه‌ای که برگرفته از مقیاس بزرگتر این جشنواره یعنی جشنواره جوانان کشور بود. هر چند که این شیوه اجرایی و محدود کردن جشنواره با اهداف اصلی، معیارها و دوره‌های گذشته جشنواره قابل قیاس نیست ولی با وجود شرایط حاکم شیوه کم خطری به حساب می‌آید.

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در اردبیل سابقه طولانی دارد، به طوری که نسل‌های مختلف هنری سابقه حضور در آن را داشته‌اند. این جشنواره در جامعه هنرهای تجسمی استان اردبیل از اعتبار خاصی برخوردار بود چار که نفرات برگزیده به عنوان نماینده استان در هر رشته جهت شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور معرفی می‌شدند و این روند تا سال ۹۱ نیز ادامه داشت. این امر باعث اعتبار و اهمیت این جشنواره در بین جوانان هنرمند استان بود.

با تغییر در انتخاب شرکت کنندگان در جشنواره جوانان کشور از اهمیت جشنواره جوانان نیز کاسته شد به طوری که در مقطعی به فاصله ۸ سال برگزار نشد به گونه‌ای که از سال ۹۱ تا به حال با احتساب این جشنواره ۲ بار به صورت مینیمال برگزار شده و رونق ادوار گذشته خود را نداشته است.

امیدواریم مدیران هنری به اهمیت همچین جشنواره‌هایی پی ببرند و زیان ناشی از عدم اجرای آن در بلند مدت را درک کنند. گذشته از آن وقتی جشنواره‌ای به عنوان یک فستیوال معتبر بالغ از نزدیک به دو دهه برگزار شده باشد به عنوان برند شناخته می‌شود و در حافظه یک نسل باقی مانده پس با یک تغییر ساختاری و انعطاف‌پذیری می‌توان آن را همچنان زنده نگه داشت.

مجموعه اثر هنری برای همه برگزیدگان آرزوی موفقیت روز افزون دارد. امیدواریم این راه شروع یک زندگی باشد.

Visits: 105

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا