اخباراخبار هنرهای تجسمی

اثر مجسمه‌ساز محبوب هیتلر کشف شد

اثر مجسمه‌ساز محبوب هیتلر کشف شد | یکی از مجسمه‌های ساخت «آرنو برکر» از هنرمندان محبوب رهبر آلمان نازی، پس از ۷۵ سال مفقودی در باغ موزه برلین کشف شد.

به گزارش مجله اثرهنری، روزنامه هنر چاپ لندن، یک مجسمه مرمرین از یک سَر بزرگتر از معمول اثر آرنو برکر (Arno Breker) هنرمند محبوب آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی، به صورت اتفاقی از باغ موزه کونستهاوس در دالم برلین کشف شد. احتمال می‌رود این مجسمه ۷۵ سال پیش به دست سربازان آمریکایی در این محل دفن شده باشد.

این مجسمه که Romanichel نام دارد، در سال ۱۹۴۰ ساخته شده و یکی از آثار معروف برکر است. همراه با این تندیس یک مجسمه مرمرین دیگر نیز کشف شد که به گفته دوروتی شون (Dorothea Schöne) رئیس موزه کونستهاوس دالم، هنوز شناسایی نشده است. شون می‌گوید سبک مجسمه دوم، مشابه Romanichel است و گمان می‌رود آن هم به دست برکر ساخته شده باشد.

به نقل از بیانیه این موزه آلمانی، از آنجایی که هر دو تندیس آسیب دیده‌اند احتمال این هست که پیش از دفن شدن ضربه خورده باشند. این تندیس‌ها در جریان یک عملیات عمرانی و به صورت کاملا اتفاقی کشف شدند.

شون در این باره می‌گوید:

این یک کشف کاملا تصادفی بود. در حال ساختن مسیرهای جدید بودیم و برای این کار معمولا به حفر بیشتر از ۵۰ سانتی‌متری زمین نیازی نیست اما تصمیم گرفتیم همزمان آبراه را نیز تعویض کنیم. مجسمه‌ها درست زیر این سازه بودند.

تندیس Romanichel که از زمان جنگ جهانی دوم مفقود شده بود، تصویری از چهره یک مرد از اقلیت‌های قومی سینتی و روما (کولی‌ها) را نشان می‌دهد که برکر در دهه ۲۰ میلادی در پاریس ملاقات کرد و  پس از آن چندین بار آن را به تصویر کشید.  

کارگاه برکر، از شعبه حکومت نازی تا موزه

باغ موزه کونستهاوس دالم سال ۲۰۱۵ در محل کارگاه سابق برکر تاسیس شد. این کارگاه در فاصله سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۲ برای این مقام دولت نازی ساخته شده بود تا سفارشات هنری مربوط به طراحی دوباره امپراطوری آلمان را انجام دهد.

برکر با آلبرت اشپیر (Albert Speer) معمار ارشد هیتلر همکاری می‌کرد تا چشم انداز رهبر نازی‌ها برای تبدیل برلین به ژرمانیا را محقق کند. ژرمانیا شهری با معماری جاودان بود که با شکوهی نظیر بابل و رم باستان، شایسته پایتختی جهان باشد.

اما جنگ جهانی دوم پیشبرد این نقشه‌ها را متوقف کرد و قبل از این که حملات هوایی سال ۱۹۴۳ کارگاه را غیرقابل استفاده کند، برکر تنها مدت کوتاهی توانست در آن کار کند. پس از جنگ، این ساختمان به دست سربازان شوروی اشغال شد و از سال ۱۹۴۵ به مدت یک سال دفتر ارتش آمریکا بود. آن دسته از آثار برکر که هنوز در این بنا بودند به محلی در نزدیکی کارگاه منتقل شدند.

آنطور که در بیانیه موزه کونستهاوس دالم آمده است: منطقی به نظر می‌رسد که تصور کنیم نیروهای اشغالگر آمریکایی در زمانی که مشغول پاکسازی کارگاه بودند این دو تندیس را در این نقطه دفن کرده باشند.

تندیس‌های کشف شده از امروز تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی ۹۹) در این باغ موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

اثر مجسمه‌ساز محبوب هیتلر کشف شد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=19592 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine 👆

Visits: 4

از طريق
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا