آموزش نگارگریآموزشیاخباراطلاع‌رسانیدوره‌های آموزشی

وبینار رونمایی کتاب «نقد و بررسی نگاره‌های خمسه نظامی»

وبینار رونمایی کتاب «نقد و بررسی نگاره‌های خمسه نظامی» لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=22059 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

وبینار رونمایی کتاب «نقد و بررسی نگاره‌های خمسه نظامی» | وبینار رونمایی از کتاب «نقد و بررسی نگاره‌های خمسه نظامی گنجه‌ای؛ قاسم‌علی سلطان (۹۶۸ ه.ق.)» برگزار می‌شود.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، در این نشست مهدی حسینی، عضو پیوسته‌ فرهنگستان هنر، بهمن نامور مطلق، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی همایش خمسه‌نگاری فرهنگستان هنر و علی‌اصغر میرزایی‌مهر، استادیار دانشگاه علم و فرهنگ و پژوهشگر اثر به مدیریت مسعود ناصری به بررسی و نقد کتاب نگاره‌های خمسه نظامی می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند در این وبینار در روز یکشنبه (۲۳ آذرماه) از ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۸ به نشانی اینترنتی https://sbu.ac.ir/webinar شرکت کنند.

در خبر برگزاری این وبینار آمده است: نظر به جایگاه و نقش خمسه‌ حکیم نظامی در انواع هنرهای ایرانی، مقدمات همایش «خمسه‌نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر» در فرهنگستان هنر از سال ۱۳۹۸ فراهم شد که بخشی از دستاوردهای آن، از جمله چاپ و انتشار نسخه‌ نفیس خمسه نظامی شاه طهماسبی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. در راستای این همایش و در حمایت از آثار پژوهشی و هنری در حوزه‌ خمسه‌نگاری، مراسم رونمایی و تحلیل و بررسی کتاب «نقد و بررسی نگاره‌های خمسه نظامی گنجه‌ای» با همکاری این فرهنگستان و موسسه پژوهشی میراث مکتوب و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کتاب «نقد و بررسی نگاره‌های خمسه نظامی گنجه‌ای» به صورت نفیس در قطع رحلی بزرگ با کاغذ گلاسه به صورت تمام‌رنگی در ۱۷۴ صفحه توسط موسسه پژوهشی میراث مکتوب با مشارکت موسسه فرهنگی حکیم نظامی در تبریز منتشر شده است.

Visits: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا