اخباراخبار موسیقیاخبار هنرهای تجسمیاخبار هنرهای نمایشی

هنرکارت با خدمات چند منظوره

هنرکارت با خدمات چند منظوره لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=22104 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

هنرکارت با خدمات چند منظوره | مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در تشریح «کارت هنر» گفت: این کارت با هدف خدمات چند منظوره در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد که از میان آن می‌توان به کارکرد هویتی، بانکی و خدمات رفاهی اشاره کرد.

به گزارش مجله اثرهنری سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ابتدای نشست رسانه‌ای رونمایی و تبیین ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر در بستر «هنر کارت» گفت: کارت هنر از سوی نهادهای دولتی و بخش خصوصی چندین مرتبه رونمایی و حتی چاپ شد ولی به دلیل نبود پشتوانه اجرایی موفق نبود اما رونمایی این کارت در حال حاضر می تواند پاسخی به نیازهای اهالی فرهنگ و هنر باشد و هویتی یکپارچه ایجاد کند.

هنر کارت یک پروژه ارائه خدمات بانکی به اعضای صندوق اعتباری هنر است که با همکاری بانک آینده در کشور انجام می شود.
مجری پروژه هنر کارت “شرکت هنر کارت بنیان ایرانیان” است که در زمینه پروژه های فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی فعالیت می کند.
مقدمات اجرایی هنر کارت به عنوان یکی از پروژه های مهم صندوق اعتباری هنر از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و صمیمانه امیدواریم بتوانیم خدمات متمایزی را به دارندگان هنر کارت ارائه دهیم و همراه با هم زندگی شیرین تری را تجربه کنیم.

وی در تشریح کاربرد این کارت گفت: این کارت به عنوان یک شناسه هویتی برای اهالی فرهنگ و هنر است که می تواند معرف تخصص آنها باشد. «هنرکارت» یک کارت چندمنظوره است که می‌تواند خدمات مختلفی را به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه ارائه دهد.

همچنین برای این کارت چندین جیب با کاربردهای چند منظوره طراحی کردیم که صاحبان آن می توانند با بارکد این کارت از خدمات رفاهی متعددی استفاده کنند بدون اینکه پولی جابه جا شود.

سیدزاده افزود: اگر نویسنده در حوزه نشر بخواهد کتابی تهیه کند و یا سینماگری به دنبال تهیه بلیت باشد درصد قابل توجهی از هزینه ها برگشت داده می شود. وقتی کارت ها توزیع شود ما مزایای بهتری را می‌توانیم برای آن طراحی کنیم که بسیاری از مجموعه‌های خدماتی کشورمان می‌توانند به آن مراجعه کرده و شرایط خوبی را برای هنرمندان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شرط دریافت «هنر کارت» نیز عضویت افراد در صندوق اعتباری هنر است که بر این اساس درخواست «هنر کارت» نیز در فرآیند معمول خود قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این کارت برای پیگیری و رفع نقص‌ها و مشکلات نتعددشکل گرفته است تا بسیاری از بخش‌های نابرابر جامعه در یک ارتباط پیوسته با بدنه فرهنگ و هنر کشور قرار بگیرند. درحال حاضر ۷۹ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر عضو هستند که روند عضویت در سال های اخیر رشد صد در صدی داشتیم.

مجموعه‌ای از فعالان حرفه‌ای فرهنگی و هنری در کشور را شناسایی کردیم. به طور مشخص موسیقی گسترده‌ترین شبکه مویرگی هنری در کشور است و افرادی در حوزه موسیقی نواحی در بخش ساخت ساز و همچنین آهنگسازی فعال هستند که تا به امروز به آنها کمتر توجه شده بود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بسیاری از هنرمندان بزرگ ما شهرستانی و در مناطق خود به معنای واقعی سلبریتی هستند و ما تصمیم گرفتیم آنها را ببینیم. جامعه بزرگ و رنگارنگی در حوزه فرهنگ و هنر داریم که مردم باید با هنر آنها آشنا شوند. متاسفانه ما هیچ ردپای رسمی از هنرمندان نواحی ایران در سامانه‌های خود نداریم و همین آسیب بهانه‌ای شد تا در حوزه بیمه هنرمندان و خدمات رسانی به این عزیزان و نیز در ترمیم رابطه دولت با هنرمندان، تلاش‌هایی کنیم.

وی از یک تحقیق میدانی در حوزه سلامت هنرمندان خبر داد و گفت: در این سال ها که بواسطه بیمه تکمیلی با مشکلات جسمی هنرمندان آشنا شدیم بر اساس اطلاعات تحلیلی متوجه شدیم که آسیب های هنرمندان حوزه تجسمی در دست و گردن است که با استفاده از این داده ها می توانیم مشکلات هنرمندان را در آینده پیش بینی و از آنها جلوگیری کنیم.
وی از ایجاد سامانه «پروانه» در آینده خبر داد و گفت: این پروژه یک نوع فروشگاه مجازی است و در مسیر تجاری سازی آثار هنری در تمام حوزه‌ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: هنرکارت در آینده به عنوان یک نماد هویتی برای اصحاب فرهنگ و هنر در خارج از کشور نیز ثبت خواهد شد. در این زمینه رایزنی‌هایی نیز با وزارت امور خارجه صورت گرفته که فکر می‌کنم یکی از اتفاقات خوب و مهمی است که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد.
مصطفی خادم المله مدیرعامل پروژه «هنر کارت» در این نشست گفت: این پروژه در حوزه بانکداری الکترونیک یک تجربه جدید است که یک تجربه عملی را بر اساس داده های واقعی انجام می دهد که هدف اصلی آن تعریف یک پروژه ویژه برای جامعه فرهنگی وهنری خواهد بود.

وی افزود: با استفاده ازشبکه گسترده بانکی، مکانیزم برگشت هزینه‌ای که هنرمند برای کالایی پرداخت کرده، خرید اقساطی کالاها و استفاده از خدمات درمانی مراکز درمانی به صورت اقساط در قالب یک تجربه عملیاتی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر از ویژگی‌هایی است که برای «هنر کارت» می‌توان نام برد.
خادم المله گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بر اساس تفکیک بندی به حساب «هنر کارت» اعضا واریز شد اما برای برخی‌ها نیز هنوز واریز نشده که آن هم به دلیل نواقصی بوده که در تکمیل پرونده‌ها وجود داشته است.

جهت عضویت در سمانه هنرکارت اینجا کلیک کنید.

ضوابط و مقررات عمومی

  • هنر کارت یک کارت خرید بانکی عضو شبکه شتاب است و کلیه قوانین و مقررات مربوط به کارت های خرید شبکه شتاب مشمول این کارت نیز می شود.
  • هنر کارت یک برنامه وفاداری برای مشتریان است تا از خرید خود لذت ببرند، امتیاز بگیرند و سطح کارت خود را ارتقاء دهند. این برنامه برای دارنده هنر کارت ارزش افزوده مطلوبی ایجاد می کند، اما اگر فردی به هر نحو ممکن از این کارت سوء استفاده نماید یا با تراکنش های صوری درصدد جذب منافع برای خود یا دیگران برآید، مدیریت هنر کارت حق دارد به تشخیص خود، او را از تمامی خدمات هنر کارت محروم نماید.
  • هر متقاضی می تواند بدون محدودیت عضویت در طرح های مختلف، حداکثر ۱ هنر کارت داشته باشد.
  • به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و انجام تراکنش های صوری، سامانه هنر کارت، ساز و کارهای زیادی ایجاد نموده است که از جمله آن می توان به محدودیت یا لغو امتیاز نقدی ماهانه، اشاره نمود. مدیریت هنر کارت می تواند این ساز و کارها را در هر زمان تغییر دهد یا برای افراد خاصی بنا به تشخیص خود، اعمال نکند.
  • مدیریت هنر کارت می تواند براساس برنامه های خود خدمات قابل ارائه به مشتریان شامل امتیاز نقدی، امتیاز ارتقاء و خدمات ویژه را برای سطوح مختلف هنر کارت افزایش یا کاهش دهد. این تغییرات در وب سایت و اپلیکیشن هنر کارت به مشتریان اطلاع رسانی می شود.
  • درخواست و پیگیری صدور و شارژ کارت، صرفا از طریق موارد ذکر شده در قسمت مربوطه انجام می گیرد و در صورت انجام خلاف آن و ایجاد مشکلات احتمالی، مسئولیت آن با فرد می باشد.
  • در صورت مفقود گردیدن کارت، دارنده ی کارت باید هرچه سریع‌تر با امور مشتریان هنر کارت یا شماره ۲۷۶۶۳۲۰۰-۰۲۱ تماس گرفته، و یا به نزدیک ترین شعبه بانک آینده مراجعه نماید.
  • هرگونه دست بردن در کارت، شبیه سازی و کپی برداری، در حکم جرم تلقی گشته و با آن طبق قوانین بانکی و جزایی برخورد قانونی می شود.
  • مسئولیت تطبیق صحت اطلاعات هویتی متقاضیان هنر کارت، با اطلاعات ثبت شده نظیر شماره کارت ملی، نام و تلفن همراه، صرفا برعهده ی دارنده کارت می باشد.
  • هنگام مراجعه به مراکز پیشنهادی، پرداخت مبالغ باید تنها از طریق کارت خوان همان محل صورت گیرد. در غیر این صورت تراکنش بطور اتوماتیک مشمول امتیاز نقدی نمی گردد و جهت مرتفع نمودن مشکل، مراتب باید به امور مشتریان گزارش گردد.
  • هر دارنده ی هنر کارت تنها مجاز است از کارت خود برای استفاده از مراکز پیشنهادی، استفاده نماید و استفاده از کارت های دیگران برای پرداخت هزینه ها در این مراکز، تخلف محسوب می شود.
  • دارندگان محترم هنر کارت در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا کوتاهی مانند اعلام بهای مازاد برای کالا یا خدمات، افت کیفیت خدمات دهی، و …، از سوی پذیرندگان خدمات ویژه، باید مورد را به امور مشتریان هنر کارت گزارش نمایند و شخصا با پذیرنده خدمات برخورد نداشته باشند.

ضوابط و مقررات همکاران

  • ارائه دهندگان خدمات متعهد هستند از هر گونه اقدامی برای شناسایی دارنده ی هنر کارت خودداری نمایند و شناسایی اتفاقی نیز باید صرفا منجر به تکریم بیشتر دارنده ی هنر کارت شود.
  • ارائه دهندگان خدمات به پذیرش مسئولیت و پاسخگوئی هر گونه سوء رفتار در اجرای تعهدات و خدمات موضوع قرارداد نسبت به اعضای هنر کارت، متعهد می باشند.
  • ارائه دهندگان خدمات موظف به پیروی از کلیه مفاد و موارد مذکور در فرم درخواست مشارکت بوده و در صورت احراز خلاف آن، متعهد به جبران کلیه ضرر و زیان مادی و معنوی دارنده ی هنر کارت و بانک هستند.

Visits: 64

منبع
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا