معرفی هنرمندهنرمندان حجم و مجسمه

معرفی و آثار بوکه دو وریز، شکستنی‌هایی که مجسمه می‌شوند

معرفی و آثار بوکه دو وریز، شکستنی‌هایی که مجسمه می‌شوند لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=22414👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

معرفی و آثار بوکه دو وریز، شکستنی‌هایی که مجسمه می‌شوند |به گزارش مجله اثرهنری هنرمند هلندی بوکه دو وریز (Bouke de Vries) از سرامیک‌های شکسته به عنوان مدیوم اصلی آثار هنری‌اش استفاده می‌کند و زیبایی تخریب را از میان مجسمه‌های شکسته یا متلاشی شده به نمایش می‌گذارد.

سرامیک هنری است هزاران سال قدمت دارد و در بیشتر فرهنگ‌های توسعه یافته دیده می‌شود.

بوکه دو وریز حرفه خود را با مُد آغاز و سپس تغییر مسیر داد و در کالج West dean در رشته مرمت سرامیک به تحصیل پرداخت. او با بیش از یک دهه تجربه به عنوان مرمت‌‎کننده سرامیک، شروع به خلق آثار هنری از ظروف سرامیکی قدیمی سالم و شکسته کرد. صنعت مد، دانش‌ او در مورد ترمیم و احیای سرامیک و سنت هنری غنی کشورش در تجربه کاری تاثیرگذار بودند.

این هنرمند سرامیک‌های شکسته را با استفاده از تکنیک کینتسوگی (Kintsyugi) به مجسمه‌های تزئینی تبدیل می‌کند. در این روش ژاپنی لاک مخصوص را با پودر طلا مخلوط می‌کند تا به تعمیر اشیا بپردازد. مجسمه‌های تزئینی او اشکال مختلفی دارد.

به عقیده بوکه، این سرامیک‌های تکه تکه شده هنوز هم می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند؛ همچنان زیبا به نظر بیایند و بخش جدایی‌ناپذیری از تاریخ باشند.

برای دیدن آثار این هنرمند می‌توانید به سایت مراجعه کنید.

در ادامه منتخبی از آثار او را مشاهده می‌کنید :

Visits: 60

از طريق
هنر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا