فراخوانفراخوان عکاسی

فراخوان جشنواره ملی صلح و مهرورزی شیراز

فراخوان جشنواره ملی صلح و مهرورزی شیراز  لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=22797 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

فراخوان جشنواره ملی صلح و مهرورزی شیراز | به گزارش مجله اثرهنری اولین جشنواره ملی عکس«صلح و مهرورزی» باهدف ترویج فرهنگ صلح و مدارا، ارتقای سطح عکاسـی در ایــران، ایجاد رقابتی فرهنگی درمیان هنرمندان عکاس کشور و فرهنگ‌سازی برای ایجاد مهر و دوستی در روابط اجتماعی که منجر به همزیستی موفق‌تر انسان‌ها درکنار هم می‌شود، درشهـــر شیـــراز بــــه عنــــوان شهر صلح و مدارا برگزار می‌شود. این رویـــداد ملی فـــرهنگی تـــوسط «مــــوزه صلح» وابسته به مؤسسه خیریه اسلامی شیراز و با همکاری شهرداری شیراز برگزار خواهد شد.

در معرفی این جشنواره آماده است: «صلح یک آرمان جهانی است که به شرایط آرام و دور از اضطراب برای مردم در یک نظام اجتماعی اطلاق می‌شود، هر گونه مردم‌سالاری که به اتحادی آشتی‌جویانه میان مردم بدل شود و هر رفتار مهرآمیز مردم اجتماع با یکدیگر، حیوانات و محیط زیست از زیر مجموعه‌های این موضوع اند. دوری جستن از کشمکش و ستیز و جایگزین کردن دوستی و خویشاوندی، تحمل یکدیگر و سازش در نظام اجتماعی مد نظر این جشنواره است.»

آیین‌نامه جشنواره

  1. شرکت در جشنواره برای تمام عکاسان ایران، اعم از حرفه‌ای و آماتوره رایگان و آزاد است.
  2. برای شرکت در جشنواره باید صرفاً از طریق وبسایت جشنواره به آدرس shirazik.ir اقدام به بارگذاری عکس نمایید.
  3. عکس‌ها حتماً باید طی فرآیند عکاسی و با دوربین‌های حرفه‌ای یا کامپکت ثبت شده باشند. رویکرد جشنواره، مستند گرایانه است، لذا وجه اسنادی و بدون تحریف واقعیت مدنظر است. این جشنواره از پذیرش عکس‌های موبایلی و همچنین عکس‌های فتومونتاژ معذور است.
  4. اندازه بزرگترین ضلع عکس در هنگام بارگذاری در وبسایت ۱۴۰۰ پیکسل (یعنی عرض یا ارتفاع هیچ عکسی از ۱۴۰۰ پیکسل بیشتر نباشد) و رزولوشن عکس ۷۲ dpi است. این اندازه برای داوری کفایت می‌کند و داوری روی فایل‌های Preview صورت خواهد گرفت.
  5. هر عکاس مجاز است ۵ تک‌عکس به جشنواره ارسال کند. جشنواره از پذیرش مجموعه‌عکس معذور است.
  6. عکس‌ها را به‌صورتی آماده نمایید که حجم هر عکس از دو مگابایت بیشتر نباشد. عکس‌ها باید با فرمت JPG ذخیره شوند. در صورت راهیابی عکس به نمایشگاه نهایی، سایز بزرگ عکس از شرکت‌کننده مطالبه خواهد شد و عدم ارائه‌ی سایز بزرگ عکس یا فایل خام (در صورت نیاز و صلاحدید داوران)، منجر به حذف عکس از مرحله داوری خواهد شد.
  7. داوری در صفحه نمایش تلویزیون دیجیتال و به‌صورت آنلاین صورت خواهد گرفت.
  8. برگزارکننده مجاز به استفاده از تمام یا بخشی از عکس‌های پذیرفته‌شده در جشنواره برای انتشارات، اعم از سایت، بولتن، اینستاگرام و سایر موارد مرتبط با خیریه اسلامی شیراز و موزه صلح با ذکر نام عکاس است.
  9. نام عکاس و هیچ گونه اطلاعاتی برای داوران هنگام داوری ارائه نخواهد شد.
  10. محدودیتی در سال تولید عکس نیست و عکاسان می‌توانند عکس‌های گذشته خود را که منطبق با موضوع است به شرط عدم انتشار آنها پیش از تاریخ پانزدهم مهرماه ۹۹، به جشنواره معرفی کنند.
  11. تمامی عکاسان از تمامی شهرها جهت شرکت در جشنواره می‌بایست فرم اطلاعات شخصی را در وبسایت رسمی جشنواره به نشانی shirazik.ir تکمیل نمایند و پس از آن اقدام به ارسال عکس فرمایند.
  12. آثار ارسالی فقط از طریق وبسایت جشنواره بارگذاری و ارسال می‌شوند و نیازی به ارسال پستی بر روی لوح فشرده یا ارسال پرینت و چاپ اثر نیست.
  13. درج نام عکاس، تاریخ، عنوان جشنواره، لوگو یا هر موضوع و طرحی دیگر بر روی عکس سبب حذف آن از روند داوری جشنواره خواهد گردید.
  14. در صورت نیاز به ارسال فایل خام عکس به دبیرخانه، عکاس نهایتاً ۲۴ ساعت از زمان دریافت ایمیل فرصت برای ارسال فایل خواهد داشت. بدیهی است ارسال ایمیل پس از زمان تعیین‌شده دارای ارزش نخواهد بود و منجر به حذف عکس از روند داوری خواهد شد.
  15. ویرایش عکس‌ها نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی، و حذف بعد و پرسپکتیو نماها بی‌انجامد. لازم به ذکر است تراز نور، افزایش یا کاهش کنتراست، کنترل رنگ، کنترل درجه اشباع، کراپ، پاسپارتو، اعمال یا کاهش گرین، تقویت شارپنس و کلاریتی آزاد است.
  16. عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند اما در نهایت باید به صورت یک فایل jpeg که اندازه ضلع بزرگ آن ۱۴۰۰ پیکسل و حجم فایل ارسالی از ۲ مگابایت تجاوز نکند، ارسال شوند.
  17. آثار راه‌یافته به بخش مسابقه، در قالب نمایشگاه مجازی و یا حقیقی نمایش داده خواهد شد و گواهی رسمی شرکت به برگزیدگان نهایی تقدیم خواهد شد.
  18. جوایز برگزیدگان به‌صورت پستی تقدیم خواهد شد.
  19. ارسال اثر به جشنواره به‌معنای پذیرش قواعد آیین‌نامه این رویداد و آرای نهایی هیأت داوران است.

جوایز

  • نفر اول: سه میلیون تومان به همراه لوح یادبود و گواهی شرکت در جشنواره و نمایشگاه
  • نفر دوم: دو میلیون تومان به همراه لوح یادبود و گواهی شرکت در جشنواره و نمایشگاه
  • نفر سوم: یک میلیون تومان به همراه لوح یادبود و گواهی شرکت در جشنواره و نمایشگاه
  • بیست نفر راه‌یافته به نمایشگاه مبلغ یکصد هزار تومان حق تألیف اثر به‌همراه لوح یادبود و گواهی شرکت در جشنواره و نمایشگاه دریافت خواهند نمود.

دبیر جشنواره: آریا عارف

هیأت داوران: اسماعیل عباسی، کیارنگ علایی، آریا عارف

گاه‌شمار جشنواره

  • آغاز ثبت نام و دریافت آثار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹
  • آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ (پس از تمدید)
  • داوری: ۱۰ لغایت ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹
  • اعلام پذیرفته‌شدگان: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
  • نمایشگاه مجازی: متعاقباً اعلام خواهد شد.

برای شرکت در این جشنواره به وبسایت جشنواره مراجعه فرمایید.

Visits: 44

منبع
سایت عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا