اخباراخبار هنرهای تجسمی

علی خدایی :‏ شاهد نمایشگاه تصویرگری خوبی در جشنواره فجر خواهیم بود

علی خدایی :‏ شاهد نمایشگاه تصویرگری خوبی در جشنواره فجر خواهیم بود لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=22872 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

علی خدایی :‏ شاهد نمایشگاه تصویرگری خوبی در جشنواره فجر خواهیم بود | علی خدایی یکی از داوران سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر گفت: اینکه ما انگشت می گذاریم روی یک مجموعه کار و آن را ‏برگزیده می کنیم خود به خود و به صورت ناخوداگاه پیش فرض هایی را به بخشی از جامعه تصویرگری انتقال می دهد و ‏برای همین سعی کردیم بسیار آگاهانه و مسئولانه با آن برخورد کنیم.‏ 

به گزارش مجله اثرهنری علی خدایی تصویرساز و یکی از داوران سیزدهمین ‏جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره کیفیت آثار این دوره از جشنواره گفت: من سال گذشته هم در این جشنواره داور بودم و به ‏نظرم کیفیت کارها امسال خیلی خوب بود و ما بسیار سخت گیرانه آثار نهایی را برای جشنواره انتخاب کردیم.

علی خدایی :‏ شاهد نمایشگاه تصویرگری خوبی در جشنواره فجر خواهیم بود و در انتخاب کارها چند موضوع را مدنظر قرار دادیم که یکی از آنها این بود که اساس کارها ‏مثل طراحی و تکنیک و خلاقیت مطلوب باشد. حالا ممکن است در بخشی از این جنبه ها فرد قوی تر باشد.

مثلا در طراحی ‏قدرت بیشتری داشته باشد یا تکنیک حرف اول را بزند. یا ممکن است نگاهی بسیار خلاقانه در کار باشد. سعی کردیم نگاه ‏جامعی داشته باشیم تا آثار راه یافته به نمایشگاه متنوع شود و کارها شبیه هم نباشد.‏خدایی درباره کارکرد جشنواره ها نیز اظهار کرد: یکی از کارهای مسئولان فرهنگی برگزاری جشنواره ها و دوسالانه هاست.

در ‏سال های ابتدایی دهه ۷۰ این جشنواره ها و دوسالانه ها رونق داشت و ما تاثیرش را به وضوح دیدیم. در بخش دانشگاه و ‏در نگاه ناشران یک تحول و حرکت رو به جلو مشاهده می شد. در جامعه تصویرگری شاهد جهش بودیم. الان هم اگر فعالیت ‏های موثری را شاهد هستیم به پشتوانه همان سال هاست.

‏این داور جشنواره تجسمی فجر اضافه کرد: به نظرم اینکه جشنواره تجسمی فجر تداوم دارد و برای اجرای آن اهتمام هست جای تقدیر ‏دارد چون برای حوزه تصویرگری این جشنواره اهمیت دارد و فعالیت ها را گسترش می دهد.

‏وی در ادامه با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت تصویرگران گفت: کرونا روی روحیه و فعالیت تصویرگران تاثیرگذار بوده و این ‏هنر در رکود است و جشنواره ها هم اکثرا به تعویق افتاده برای همین چنین نمایشگاه ها و جشنواره هایی مثل فجر می ‏تواند موثر باشد و تصویرگران را از رکود دربیاورد.

‏خدایی در ادامه با اشاره چالش های جشنواره تجسمی فجر نیز گفت: به نظرم لازم است که در اهدای جوایز تجدید نظر شود و به ‏تعداد بیشتری برگزیده جایزه اهدا شود. ‏وی ادامه داد: در کلیت این موضوع که جشنواره به صورت آزاد با موضوعات برخورد می کند مثبت است و دست هنرمندان باز ‏است.

ما در داوری سعی کردیم نگاهمان سلیقه ای و تک بعدی نباشد و ملاک های مهم دیداری و تجسمی را ‏در نظر گرفتیم. اینکه ما انگشت می گذاریم روی یک مجموعه کار و آن را برگزیده می کنیم خود به خود و به صورت ناخوداگاه ‏یک پیش فرض هایی را به بخشی از جامعه تصویرگری انتقال می دهد و برای همین سعی کردیم بسیار آگاهانه و مسئولانه با آن ‏برخورد کنیم.‏سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۸ بهمن ۹۹ در مرکز فرهنگی و هنری صبا کار خود را آغاز می کند.

Visits: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا