اخبارنتایج جشنواره‌های هنری

برگزیدگان جشنواره ملی عکس و پوستر مقابله مردمی با کرونا معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره ملی عکس و پوستر مقابله مردمی با کرونا معرفی شدند لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=22963 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆
برگزیدگان جشنواره ملی عکس و پوستر مقابله مردمی با کرونا معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره ملی عکس و پوستر مقابله مردمی با کرونا معرفی شدند | ‌برگزیدگان جشنواره ملی عکس و پوستر همدلی و مشارکت مردمی در مقابله با کرونا معرفی شدند.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین، مراسم اهدای لوح تقدیر و جایزه برگزیدگان جشنواره، شنبه ۱۸ بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با حضور علاقه‌مندان و هیأت داوران برگزار شد.

بیانیه هیات داوران بخش پوستر و اعلام نفرات برتر

هیات داوران بخش پوستر متشکل از مریم لاری، فرزاد ادیبی و بهنام زنگی ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره ملی عکس و پوستر «همدلی و مشارکت مردمی در مقابله با کرونا»، از تلا‌ش‌هاى فردى و گروهى  برخى از طراحان گرافیک که بى‌هیچ چشم‌داشتى در جهت آگاهى‌بخشى و ارائه راه‌هایی برای پیشگیرى از ویروس کرونا آثاری طراحى کرده و در ارتقای دانش هم‌وطنان از راه هنر پوستر سازی کوشیدند، تشکر کرد.

این هیات آثار منتخب خود را بر اساس محورهای زیر انتخاب کرد:

  • داشتن پیامی جهانی به خاطر موضوع،
  • رعایت اصول تجسمی و اجرای درست گرافیکی،
  • ارتباط درست موضوع و ساختار (محتوا و فرم)،
  • برخورد خلاقانه با موضوع.

در این مرحله ۳۲ اثر از میان ۲۲۰ پوستر رسیده به دبیرخانه جشنواره انتخاب کردند و در نهایت نفرات برتر را به شرح زیر معرفی کردند:

نفر اول: فاطمه فیضی‌اسفنکره از تبریز به خاطر سادگی در بیان و استفاده از المان‌های بسیار مشهود و ملموس مثل گوشی پزشکی و خانه‌ای ساده و کودکانه، بر یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا یعنی در خانه ماندن و در امان بودن تأکید کرده است.

نفر دوم: فرناز نصیری‌پور از کرمانشاه به خاطر سادگی در بیان و زبانی ملموس و موجز بر یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری یعنی پرهیز از دست دادن و به نوعی رعایت فاصله اجتماعی تأکید کرده است.

نفر سوم: عرفان غلامی از تهران ضمن استفاده از المانی آشنا، دستکش بوکس، مفهوم حمله و دفاع، حمله ویروس کرونا و دفاع انسان در برابر آن را بیان کرده است.

هیات داوران از احمدرضا بهره‌مند از لارستان، الهام صالحی شب لیز از کرج، ژیلا زارعی از اردبیل، رضوانه پیله‌ور از اراک و سعیده ابوالقاسمی از تهران نیز تقدیر کردند.

بیانیه هیات داوران بخش عکس و اعلام نفرات برتر

محمود عبدالحسینی، فرهاد سلیمانی و کتایون قدس راد. هیات داوران بخش عکس ضمن تقدیر از تلاش برگزارکنندگان این جشنواره، از کوشش‌های شبانه‌روزی عکاسان، خصوصا عکاسان خبری که همچون مدافعان سلامت در خط اول مبارزه علیه ویروس کرونا بوده و در انعکاس اخبار مربوطه و در راستای آگاه ساختن هم‌وطنان نهایت تلاش خود را به خرج دادند، تشکر و قدردانی کرد.

این هیات نیز آثار منتخب خود را بر اساس محورهای زیر انتخاب کرد:

  • ارتباط آثار با مضمون فراخوان،
  • دید نو به موضوع  خارج از نگاه‌های کلیشه‌ای،
  • نشان دادن ارتباط مردم با موضوع،
  • زیبایی‌شناسی و استفاده از فن و تکنیک‌های عکاسانه شامل کادربندی، ترکیب‌بندی، استفاده از سرعت و دیافراگم مناسب، شرایط نوری مناسب،
  • نگاه ساده و روان به موضوع.

سپس از بین حدود ۲۰۰ اثر منتخب، در نهایت به تعداد ۵۰ قطعه عکس رسید که از بین این تعداد، نفرات برگزیده را به شرح زیر اعلام کرد:

نفر اول: ناصر جعفری از تهران به خاطر توجه به فرم و فضا در راستای بیان دقیق شرایط بحران؛

نفر دوم: تهمینه رحمانی از تهران با مجموعه عکس مدافعان سلامت، به خاطر دوری از شعارزدگی درعین‌حال توجه به نشانه‌ها در بیان عمیق مجاهدت و تلاش کادر درمان؛

مهزیار مهدی پور از اهواز به خاطر برخوردی ساده و پرداختن به لطافت‌های شیرین زندگی در دوران بسیار سخت قرنطینه.

هیات داوران از امیرحسین ترکمن از همدان، فاطمه جداری‌نویدی از تهران، سامان خدایاری از تهران، ژنیا ابدیان از تهران، احسان فقیهیان از ساری و مجید حجتی از اصفهان تقدیر کرد.

Visits: 51

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا