اخباراخبار هنرهای تجسمیپژوهشمقالههنرهای تجسمی

با تازه‌ترین رنگ آبی جهان نقاشی کنید!

با تازه‌ترین رنگ آبی جهان نقاشی کنید! لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23253👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

با تازه‌ترین رنگ آبی جهان نقاشی کنید! | دانش در خدمت هنر، رنگ آبی جدیدی در دست هنرمندان. در حالی که یافتن رنگ آبی در طبیعت تقریباً غیرممکن است، برای ما رنگی است که عمیقا فرهنگی و عرفانی به شمار می‌رود و از این جهت بسیار پرکاربرد است.

به گزارش مجله اثرهنری به گفته دانشمندان، آبی‌هایی که در طبیعت یافت می‌شوند مانند نوعی پروانه، سوسک دریایی، حتی چشمهای آبی در واقع آبی نیستند، بلکه تنها بازتاب نور تلقی می‌شوند که ذهن ما برداشت رنگ آبی را از آن‌ها دارد.

از دوران باستان، رنگ آبی همیشه کمیاب بوده و هزینه زیادی داشته است.

اولترامارین که رنگدانه‌ای است آسیاب شده از سنگ لاجورد، زمانی ارزشی معادل طلا داشت، زیرا سنگی نیمه قیمتی بود که در معادن افغانستان یافت می‌شد.

امروزه رنگ آبی توسط شیمی دانان و در آزمایشگاه‌ها ایجاد می‌شود. اما این بدان معنی نیست که ایجاد تنالیته‌های های جدید آسان باشد.

پیش از سال ۲۰۰۹، هنگامی که تیمی از شیمی‌دانان در دانشگاه ایالتی اورگان رنگی را کاملاً غیر منتظره پیدا کردند که اکنون با نام آبی YInMn  شناخته می شود، ۲۰۰ سال از ایجاد آخرین رنگدانه آبی غیر آلی گذشته بود.

با تازه‌ترین رنگ آبی جهان نقاشی کنید! لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23253👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆
آقای «ماس سوبرامانیان» در آزمایشگاه خود، با کشفی غیر منتظره در دست

نام این رنگ از ترکیب شیمیایی آن گرفته شده است یعنی ترکیب عناصر ایتریوم، ایندیوم و منگنز.

زیبایی این ترکیب رنگی این است که نه تنها با توجه به فرمول مشخص آن می‌تواند در سراسر دنیا تولید شود بلکه سمی هم نیست و با محیط زیست سازگار می‌باشد. در صورتی که رنگ‌های آبی که از قرن نوزدهم به دست آمده‌اند همگی برپایه کبالت بودند که سمی بود.

اکنون این آبی به عنوان رنگ و برای استفاده تجاری در دسترس هنرمندان است که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست برای پوشش های پلاستیکی در سال ۲۰۱۷ تأیید شده است و در بایگانی مجموعه رنگدانه‌های فوربس در دانشگاه هاروارد نیز جای گرفته است.
ترجمه : هنرگردی
منبع

Visits: 77

منبع
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا