اخباراخبار حراجی‌های هنری

بونامز میزبان هنرمندان ایرانی در دو حراج آنلاین

بونامز میزبان هنرمندان ایرانی در دو حراج آنلاین لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23274👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

بونامز میزبان هنرمندان ایرانی در دو حراج آنلاین | بونامز دو حراج « هنرهای مدرن و معاصر خاورمیانه» و «روز نو، موج نو» را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین حراجی بونامز لندن با چند رویداد آنلاین به استقبال بهار می‌رود و در این میان هنرمندان ایرانی نیز حضور پر رنگی در حراج‌های آنلاین بونامز دارند.

از روز ۳۰ بهمن‌ماه نمایشگاهی با عنوان «روز نو، موج نو» به کیوریتوری فریدون آو در سایت بونامز برپاست که در آن ۵۷ اثر از ۳۱ هنرمند ایرانی به نمایش درآمده است. این نمایش که با هدف معرفی هنرمندان جوان ایرانی طراحی شده است، در آستانه‌ سال نو خورشیدی و گرامیداشت نوروز، دستاوردهای هنرمندان معاصر ایرانی را به مجموعه‌داران بین‌المللی معرفی می‌کند.

فریدون آو درباره این رویداد نوشته است : «در اسطوره‌های ایران باستان، نوروز جشن نجات زمین از تاریکی زمستان با نور بهار است. در آستانه سال نو ایرانی، من با بونامز همکاری کردم تا نوری بتابانم و دستاوردهای هنرمندان ایرانی از نسل‌های مختلف را که برای مجموعه‌داران بین‌المللی مبهم و تاریک به نظر می‌رسد، روشن کنم.»

در این رویداد آثاری از م. اسمارت، امیرحسین اکبری علویجه، فریدون امیدی، هایده ایازی، نیاز باباتبار، نجمه پاشایی، پورنگ پیرعطایی، محمد پیریایی، زهرا حسینی، شهلا حسینی، افشان دانشور، علی رازقندی، محمود ساکی، مصطفی سرابی، اشکان صانعی، سارا عباسیان، شمس‌الدین غازی، نریمان فرخی، امیر فرهاد، رضا لواسانی، ذبیح‌الله محمدی، سهیل مختار، مسعود میرزایی و کاوه نجم آبادی به نمایش درآمده است و روز ۲۰ اسفندماه (۱۰ مارچ) حراج این آثار به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دیگر حراج آنلاین بونامز به هنرهای مدرن و معاصر خاورمیانه اختصاص دارد و هم‌اکنون در سایت بونامز آثاری از هنرمندان کشورهای عراق، مصر، مراکش، لبنان، سودان، سوریه و… به نمایش درآمده است.

هنرمندان ایرانی نیز در این رویداد حضور دارند و آثاری از محمد احصایی، صادق تیرافکن، رضا درخشانی، سومبات درکیورقیان، ندا رحیمی، علی شیرازی، مسعود عربشاهی، گلناز فتحی، علی قهرمانی، پرویز کلانتری، اردشیر محصص و… هم‌اکنون در سایت بونامز در حال نمایش است. حراج آنلاین هنرهای مدرن و معاصر خاورمیانه ۱۹ اسفند (۹ مارس) برگزار می‌شود.

سال گذشته در چنین زمانی با توجه به شیوع بیماری کرونا بسیاری از رویدادهای هنری تعلیق شد و حراج‌های بین‌المللی با جابجایی چندین‌باره رویدادهای خود، سرانجام در فصل بهار به شکل آنلاین برگزار شدند تا حرکتی در راستای حفظ حیات اقتصاد هنر باشند. در پاییز ۲۰۲۰ حراج‌های مختلف با توجه به تجربیاتی که در برگزاری حراج‌های آنلاین به دست آورده بودند، بار دیگر به برگزاری رویدادهای آنلاین یا حضوری پرداختند، اما اوج‌گیری بیماری در اروپا تأثیر منفی خود را بر فروش حراج‌های بین‌المللی گذاشت و این رویدادها با افت فروش محسوسی روبرو شدند..

حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز هم در فصل پائیز ۲۰۲۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد و با فروش کلی ۲,۴۹۰,۲۰۵ پوندی به کار خود پایان داد. در این حراج ۵۱ اثر از ۱۹ هنرمند ایرانی نیز عرضه شد که ۳۵ اثر به قیمت ۲۷۶,۰۶۵ پوند به فروش رسید.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار دو حراج « هنرهای مدرن و معاصر خاورمیانه» و «روز نو، موج نو» می‌توانند به نشانی www.bonhams.com مراجعه کنند.

Visits: 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا