اخباراخبار حراجی‌های هنری

«مینوتور در ساحل دریا»ی ساتیبیز چکش می‌خورد

«مینوتور در ساحل دریا»ی ساتیبیز چکش می‌خورد | حراج‌خانه ساتیبیز از یکی از نقاشی‌های بهمن محصص رونمایی کرد که قرار است ماه جاری میلادی در حراجی رنسانس مدرن در لندن کنار آثاری از ادوارد مونش، دیوید هاکنی و آرشیل گورکی چکش بخورد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین: «مینوتور در ساحل دریا» نام تابلویی است که استاد نقاش ایرانی ملقب به پیکاسوی پارسی سال ۱۹۷۷ کشید و برای نخستین بار با اقدام مشترک خانواده محصص و یک خانواده ایتالیایی به یک حراجی بین‌المللی بیاید. خاندان برونی در ایتالیا در سه دهه اخیر مالک مینوتور محصص بوده‌اند و انتظار می‌رود این تابلو بین ۵۰۰ تا ۶۳۰ هزار دلار به خریداران فروخته شود.

بیشتر بخوانید :
معرفی و آثار بهمن محصص

«مینوتور در ساحل دریا» سال‌ها در اختیار دوست نزدیک محصص یعنی فرانچسکو برونی بود که به هنرمند ایرانی در ساختن مجسمه‌های برنزی کمک می‌کرد. محصص در آثارش از بزرگانی جون پابلو پیکاسو، مکس ارنست، هنری مور و آلبرتو جاکومتی الهام می‌گرفت و فیگورهایش با فرانسیس بیکن مقایسه می‌شد. او در دهه ۱۹۶۰ پس از سقوط دولت محمد مصدق به رم رفت و تا پایان عمر در پایتخت ایتالیا زندگی کرد.

بازار هنر به ویژه در اروپا در سال‌های اخیر به آثار محصص روی خوش نشان داده و تابلوها و مجسمه‌هایش در نمایشگاه‌ها و حراجی‌های مختلف به نمایش درآمده و فروخته شده‌اند. موزه هنرهای معاصر تهران هم چند سال پیش آثار محصص و بیکن را به نمایش گذاشت. نقاشی سال ۱۹۶۸ محصص در واکنش به ترور مارتین لوتر کینگ سال ۲۰۱۷ به بهای ۷۵۵ هزار دلار فروخته شد و رکورد زد. در آوریل ۲۰۱۸ هم یک نقاشی مینوتور محصص شبیه آثار پیکاسو در ساثبیز ۷۱۰ هزار دلار چکش خورد.

برای مشاهده اصل اثر «مینوتور در ساحل دریا» در سایت و شرایط حراج اینجا کلیک کنید.

«مینوتور در ساحل دریا»ی ساتیبیز چکش می‌خورد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23498👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine 👆
«مینوتور در ساحل دریا»ی ساتیبیز چکش می‌خورد

Visits: 257

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا