اخباراخبار انیمیشناخبار معماریاخبار هنرهای تجسمی

پویش «من طراحم» برگزار شد

پویش «من طراحم» برگزار شد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23524👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

پویش «من طراحم» برگزار شد | ششمین همایش «#من_طراحم» با حضور طراحان موفق و پیشکسوتان طراحی ایران با موضوع حرفه‌ دیزاین و بررسی و آسیب‌شناسی چالش‌های شغلی طراحان به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین: امسال به دلیل محدودیت های کرونایی، پویش «من طراحم» بدون برگزاری مراسم هفته دیزاین، به‌صورت آنلاین و در مدت دو روز برگزار شد و برنامه‌های این دوره از همایش، شامل ۶ گفت‌وگو در بخش‌های متفاوت با مهمان‌ها و کارشناسان این حوزه بود.

پنل‌ اول گفت‌وگوی آنلاین کمپین من طراحم در روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۹۹، به دیزاین و کارآفرینی اختصاص داشت که در این بخش، با علیرضا بهزادی، مهدی اصل‌فلاح، هیربد لطفیان و نسترن کچچیان گفت‌وگویی پیرامون راه‌اندازی کسب‌وکارها توسط طراحان و با استفاده از مهارت‌های دیزاین انجام شد. در این قسمت، به ارتباط میان کارآفرینی و تفکر دیزاین پرداخته شد. همچنین درباره مزیت‌های طراح بودن در تسهیل کارآفرینی صحبت شد. هدف این بخش، تشویق طراحان به آغاز کسب‌وکار شخصی و بهبود آن بود. کارشناسی این بخش را کاوه یزدی‌فر برعهده داشت.

موضوع پنل دوم، بحث تجربه‌های بین‌المللی دیزاین بود که با حضور آزاده شمس (طراح اسباب‌بازی از میلان) و مهران قارلقی (معمار از لندن) برگزار شد. تمامی حاضرین در این بخش از فعالان موفق حوزه طراحی در جهان بودند و کارشناسی این بخش برعهده کیارش آمالی‌وند بود.

در بخش سوم پنل با حضور علیرضا امتیاز، مازیار رضایی و صدرا وجدانی به  بحث کنشگری دیزاین پرداخته شد. در این پنل نیز، بحث‌هایی پیرامون کنشگری اجتماعی طراحان مطرح شد، به این معنی که یک طراح چه فعالیت‌هایی می‌تواند برای تأثیرگذاری در اجتماع داشته باشد. همچنین به این موضوع نیز پرداخته شد که طراحان، در پروژه‌های حرفه‌ای خود، چه مسئولیت‌های اجتماعی برعهده دارند و تبعات پروژه‌ها چگونه بررسی می‌شود. حامد بیدی، موسس کمپین من طراحم و مدیرعامل استارتاپ اجتماعی کارزار، کارشناس این بخش بود.

در پنل اول روز جمعه، ۱۵ اسفند نیز با حضور مهران هاشمی، مهرداد زواره محمدی، مینو پدرام و مهرداد احمدی‌شیخان به بحث انجمن‌های صنفی پرداخته شد. در این بخش، مطابق رسم هر سال این همایش، از نماینده‌های انجمن‌های صنفی طراحی گرافیک، طراحی صنعتی، معماری و طراحی لباس و پارچه، دعوت به‌عمل آمد و از سازوکار انجمن‌های صنفی و آسیب‌شناسی آنها صحبت شد. داوود اکبری نیز به‌عنوان کارشناس این بخش حضور داشت که از چهره‌های شناخته‌شده فعالان صنفی در رشته طراحی صنعتی است.

لازم به ذکر است که این پنل، تنها رویدادی است که در آن تمام انجمن های صنفی حوزه دیزاین دور هم جمع می‌شوند و پایه‌گذاری این اقدام را از سه سال گذشته کمپین من طراحم انجام داده است.

پنل دوم روز جمعه، با عنوان پیشکسوتان دیزاین ایران و با حضور استاد مجید بلوچ پیشکسوت طراحی گرافیک و ، دکتر محمدیوسف نیلی پیشکسوت طراحی صعنتی برگزار شد. در این پنل به اشتراک تجربه اساتید مطرح حوزه‌های مختلف دیزاین پرداخته شد. کارشناسی این بخش هم بر عهده سعید باباوند، طراح گرافیک و منتقد هنری بود که امسال مدیریت هنری همایش من طراحم را نیز به عهده داشت.

در این روز، پنل سوم به موضوع چالش‌های حقوقی طراحی پرداخت. در این قسمت، علیرضا طهرانی، مدیر اجرایی این رویداد، با بابک شکری، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه دیزاین به گفت‌وگو پرداخت. در این بخش پیرامون چگونگی عقد قراردادها، ثبت معنوی آثار و طرح سوالات طراحان شرکت‌کننده بحث شد.

همایش دو روزه من طراحم، حدود ۲۵۰ شرکت‌کننده داشت و اجرای این برنامه بر عهده آرش سوری، و با همراهی علیرضا طهرانی و سحر رفیعی بود.

کمپین من طراحم با بیش از ۹۵۰۰ عضو طراح، یکی از جوامع فراگیری است که همه رشته‌های طراحی را در بر گرفته است و فعالیت‌های خود را به صورت غیرانتفاعی و مبتنی بر فعالیت‌های داوطلبانه طراحان پیش می‌برد. هدف از راه‌اندازی این کمپین، جامعه‌سازی میان رشته‌های مختلف طراحی، هم‌افزایی میان آنها و ارتقای فرهنگ عمومی در این زمینه است.

Visits: 16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا