فراخوانفراخوان طراحی صنعتی

فراخوان جایزه طراحی Ro Plastic منشر شد

فراخوان جایزه طراحی Ro Plastic منشر شد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23559👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

فراخوان جایزه طراحی Ro Plastic منشر شد | جایزه پلاستیک Ro 2021 هم اکنون برای ثبت نام متقاضیان باز است!

به گزارش مجله اثرهنری گالری روسانا اورلندی سومین دور از جوایز پلاستیک Ro خود در سال ۲۰۲۱ را که یکی از ابتکارات GUILTLESSPLASTIC است را اعلام کرده که هدف آن به چالش کشیدن و الهام بخشیدن به جامعه طراحان در سراسر جهان می باشد تا به شیوه ای متفاوت در مورد نحوه ساخت اشیاء بیاندیشند.

هم اینک فراخوان مسابقه آماده پاسخگویی به چالش مطرح شده توسط پروژه بین المللی Ro GUILTLESSPLASTIC می باشد که توسط گالریست میلانی، روسانا اورلندی و دخترش نیکولتا اورلندی بروگنونی طراحی و تنظیم شده است.

مسابقه امسال که از کلیه هنرمندان خلاق در سرتاسر جهان که مایلند ایده های خود در رابطه با موضوع جایزه را با دیگران به اشتراک بگذارند دعوت به شرکت می کند، به سه بخش تقسیم می شود که تمرکز اصلی آنها روی استفاده مجدد از پسماند است. شعار اصلی پروژه امسال که دیگر منحصرا روی پلاستیک متمرکز نیست عبارت است از: “پسماند ارزش است، پسماند را هدر ندهید.”

هیئت داوران متشکل از کارشناسان حرفه ای و مشهور در زمینه های طراحی، تحقیق، صنعت و ارتباطات، برندگان را از روی فهرست کوتاه (نهایی) نامزدهای نهایی تعیین خواهند کرد و آثار برگزیده در RoGUILTLESSPLASTIC به نمایش گذاشته خواهد شد که برای سومین بار در محل موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی و طی هفته طراحی میلان ۲۰۲۱ از ۵ تا ۱۳ سپتامبر برگزار می شود.

دسته‌بندی‌ها 

  1. طراحی مبلمان شهری و عمومی

ما وظیفه داریم از این حجم عظیم زباله پلاستیکی که در زندگی شهری و عمومی خود تولید می شود استفاده کنیم: هدف از این بخش، خلق یک چرخه فضیلت باورنکردنی و کشف نشده است که در آن، با دادن پروژه های بازیافت زباله های پلاستیکی که از شهرهای مختلف جمع آوری شده، به جوامع محلی پاداش دهیم.

هنرمندان خلاق و بااستعداد می بایست نمونه های اولیه و آثار خود را که برای استفاده در فضاهای شهری و عمومی مانند خیابان ها، ایستگاه اتوبوس، موسسات آموزشی، زمین بازی کودکان، پارک، میادین، اماکن ورزشی، استادیوم ها، بیمارستان ها، بنادر، وسایل حمل و نقل، و اماکن فرهنگی طراحی شده اند، تماما با پلاستیک های بازیافتی بسازند.

طراحان باید پروژه هایی خلق کنند که تمامی ویژگیهای مورد نظر یعنی ایمنی، ارگونومی، دسترس پذیری، دوام و زیبایی را با هم داشته باشند و ضمن خلق زیبایی و ارزش برای شهران، فقط و فقط از مواد پلاستیکی قابل بازیافت در ساخت آنها بهره گرفته شود.

در این بخش، استفاده از مواد پلاستیکی قابل بازیافت و ارسال ماکت یا نمونه اولیه پروژه در صورت انتخاب شدن به عنوان فینالیست مسابقه الزامی است.

  1. پروژه های ابتکاری مسئولانه

این بخش از مسابقه بر روی پروژه های ابتکاری متمرکز است که زباله را به ثروت تبدیل می کنند تا مسیر پیش رو به سمت رشد پایدار را هموار سازند. هدف پروژه تنها مسئولیت پذیری نیست، بلکه یک مولفه ذاتی از آن د تمامی سطوح است.

برگزار کننده مسابقه از هنرمندان می خواهد سیستم ها و خدماتی طراحی کنند که از جوامع و مشکلات شان حمایت کند. این بخش ویژه پروژه هایی است که با هدف بهبود نگرش ما و بازگرداندن مجدد همزیستی بین انسان و طبیعت به حالت تعادل طراحی می شوند.

بنابراین، پروژه های ارسالی می توانند طیف وسیعی از طرح ها و چشم انداز فناوری را شامل شوند که راه حل های مختلفی را برای ایجاد یک تاثیر معنادار بر مصرف بی رویه منابع طبیعی ارائه دهند.

  1. احساسات در ارتباطات

به منظور افزایش آگاهی در مورد اهمیت استفاده مجدد از پسماند، تنها صحبت کردن از پایداری و مسئولیت پذیری کفایت نمی کند. بلکه باید احساسات مردم را نیز تحریک کنیم.

مبتکران باید پروژه های ارتباطی ارائه کنند که بر اساس معیار تحریک احساسات، موضوع مسابقه را توضیح دهد و آن را در خود جای دهد. جهت طراحی باید به سمت کمپین های توزیع و ارتباطات چندرسانه ای باشد که با هم تعامل داشته، دارای ارزش های فناوری بالا بوده و قادر به گفتگو با کل دنیا از طریق یک زبان جهانی، ساده و اثرگذار و سرشار از انرژی مثبت هستند.

و در آخر اینکه پروژه ها باید دارای ارزش فرهنگی باشند که در گذر زمان ماندگار باشد و به خودی خود، هدف نباشد.

افراد واجد شرایط برای شرکت در مسابقه

شرکت در این رقابت برای تمامی طراحان از کلیه کشورهای دنیا با هر پیش زمینه و از هر سنی آزاد است. برای افراد زیر سن قانونی، ارائه رضایتنامه قیم قانونی الزامی است.

جوایز مسابقه

برندگان هر بخش از مسابقه، ۱۰۰۰۰ یورو برای توسعه و یا تعریف پروژه یا نمونه اولیه خود دریافت خواهند کرد.

شرکت در این رقابت رایگان است.

آخرین مهلت ثبت نام: ۲۵ می ۲۰۲۱ ( ۴ خرداد ۱۴۰۰)

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید.

Visits: 20

منبع
مجله نگاه‌فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا