اخباراخبار گالری‌های هنریاخبار هنرهای تجسمی

نابرابری و تبعیض گریبان موزه شیکاگو را گرفت

نابرابری و تبعیض گریبان موزه شیکاگو را گرفت لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23675👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆
نابرابری و تبعیض گریبان موزه شیکاگو را گرفت

نابرابری و تبعیض گریبان موزه شیکاگو را گرفت | آخرین رویارویی از سلسله تنش‌ها بین موزه هنر معاصر شیکاگو و هنرمندان با اقدام ۶ هنرمند و یک گروه هنری برای خارج کردن آثار خود از نمایشگاه فعلی موزه به دلیل نارضایتی کارکنان این نهاد از مسائلی چون نابرابری و تبعیض، شکل گرفت.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایرنا به نقل از از روزنامه هنر چاپ لندن، نمایشگاه رویای طولانی از هفتم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۷ آبان) در موزه هنرهای معاصر شیکاگو با هدف نمایش آثار بیش از ۷۰ هنرمند محلی در شرایط کرونایی و محدودشدن ارائه آثار هنری آغاز به کار کرد. هنرمندان به این نمایشگاه که عنوان خود را از رمان ریچارد رایت/ Richard Wrightنویسنده رنگین‌پوست آمریکایی با موضوع نژادپرستی گرفته بود، برای پاسخ به معضلات فعلی آمریکا یعنی مسائل اجتماعی و بهداشت و درمان دعوت شدند تا دنیایی مساوی‌تر و مرتبط‌تر بهم را تخیل و ارائه کنند.  

اما کمتر از دو ماه بعد از آغاز این نمایشگاه، موزه به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در شیکاگو بار دیگر تعطیل شد. شماری از هنرمندان از ابتدا از شرکت در این نمایشگاه خودداری کردند؛ اما گروهی از کارکنان فعلی و قدیمی این موزه به نام گروه مسئول موزه هنرهای معاصر شیکاگو از اواخر تابستان گذشته نارضایتی‌هایی در مورد نابرابری حقوق و تبعیض نژادی روشمند را مطرح کردند.

فولایمی ویلسون/ Folayemi Wilson یکی از هنرمندان در این مورد گفت: اینکه فهمیدم چطور با کارکنان موزه رفتار می شود واقعا ناراحت‌کننده بود و نمی‌خواستم آثارم را در نهادی به نمایش بگذارم که در تناقض با اهداف اولیه نمایشگاه مطرح شده رفتار می کند.

موزه هنرهای معاصر شیکاگو ژانویه ۲۰۲۱ (دی، بهمن ۱۳۹۹)، ۴۱ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد که به موضوع تبعیض جنسیتی دامن زد. از زمان بازگشایی موزه در اول ماه مارس (اسفند ۱۳۹۹)گروهی از هنرمندان مرتبط با نمایشگاه رویای طولانی با دیگر هنرمندان برای خارج کردن آثار خود از این نمایشگاه رایزنی کردند.

مدلین گرینزتنس Madeleine Grynsztejn مدیر موزه هفته قبل باگروهی از هنرمندان دیدار و در بیانیه ای روز بعد از آن اعلام کرد: ۵۷ هنرمند آثار خود را از نمایشگاه خارج و در نامه ای سرگشاده نگرانی هایی خود را به ما اعلام کردند.

آرون هیوز Aaron Hughes یکی دیگر از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه نگرانی خود را از اقدامات موزه ابراز کرد و گفت: این اقدامات نمایشگاه را تحت تاثیر قرار داد و بسیار ناراحت کننده است؛ زیرا بسیاری هنرمندان به حضورشان در این نمایشگاه افتخار می کردند.

سخنگوی موزه هنرهای معاصر شیکاگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نهاد هنری از شرکت نکردن هنرمندان در نمایشگاه یادشده واقعا متاسف است اما به حق آنها برای تصمیم گیری احترام می‌گذارد.

می دانیم موزه هنرهای معاصر شیکاگو برای رسیدن به نهادی طرفدار تساوی راه زیادی دارد و گام اصلی در این امر واکاوی نحوه رفتار با کارمندان و جبران خسارت آنها، افزایش بیمه های سلامت و رفاه آنهاست به نوعی که احترام ما را به کارکنان موزه منعکس کند.

این بیانیه افزوده است: آنها، هنرمندان و خیران کمک کننده به موزه با صدای بلند درخواست تغییر شرایط را مطرح کرده اند و ما صدای آنها را شنیدیم.

Visits: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا