پژوهشمعرفی کتاب

انتشار دو کتاب از «دانشنامه زیبایی‌شناسی آکسفورد»

انتشار دو کتاب از «دانشنامه زیبایی‌شناسی آکسفورد» لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23815👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine فیسبوک : facebook.com/AsarArtMagazine 👆
انتشار دو کتاب از «دانشنامه زیبایی‌شناسی آکسفورد»

انتشار دو کتاب از «دانشنامه زیبایی‌شناسی آکسفورد» | مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) وابسته به فرهنگستان هنر، دو کتاب زیبایی، زشتی، گروتسک و کتاب زیبایی‌شناسی تجربی، عصب‌‌زیبایی‌شناسی، علم از «دانشنامه زیبایی‌شناسی آکسفورد» را منتشر کرد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، بر اساس مصوبه شورای علمی این مؤسسه، «دانشنامه زیبایی‌شناسی آکسفورد» ترجمه و به تدریج منتشر خواهد شد.

کتاب زیبایی، زشتی، گروتسک ترجمه فریبرز مجیدی است که مفاهیم اساسی و بحث‌انگیز حوزه فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی در آن مطرح می‌شود.

این مجموعه‌ در سه محور عمده به نگارش درآمده است:
محور نخست، «زیبایی»، که شرح تاریخ پیچیده نقش زیبایی در فلسفه و زیبایی‌شناسی است و چهار مقاله «نمای کلی»، «مفهوم‌های کلاسیک»، «مفهوم‌های قرون وسطایی» و «زیبایی و عشق» را شامل می‌شود؛ در محور دوم به مقوله «زشتی» و در محور سوم، به «گروتسک» پرداخته شده است.مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) این کتاب را در ۱۴۴ صفحه، و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۲۶هزار تومان، به بازار عرضه کرده است. 

همچنین کتاب زیبایی‌شناسی تجربی، عصب‌‌زیبایی‌شناسی، علم، دومین شماره از مجموعه «دانشنامه زیبایی‌شناسی آکسفورد»، است که امیرعباس زارعی مترجم آن است. در این کتاب نویسندگان این مدخل می‌کوشند افق‌هایی نو در حوزه علم و زیبایی‌شناسی بگشایند.

این مجموعه‌مقالات در سه محور به نگارش درآمده است:
محور نخست به «زیبایی‌شناسی تجربی» می‌پردازد؛ دومین محور «عصب‌زیبایی‌شناسی» است و در محور سوم به «علم» پرداخته شده است.مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) این کتاب را در ۱۰۸ صفحه، و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۲۲هزار تومان، به بازار عرضه کرده است.علاقه‌مندان برای تهیه این دو کتاب می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

Visits: 31

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا