اخباراخبار گالری‌های هنریاخبار هنرهای تجسمی

«اشتباه صادقانه» زوج کره‌ای بر روی نقاشی خیابانی ۵۰۰هزار دلاری

«اشتباه صادقانه» زوج کره‌ای بر روی نقاشی خیابانی 500هزار دلاری لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23923 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine فیسبوک : facebook.com/AsarArtMagazine 👆

«اشتباه صادقانه» زوج کره‌ای بر روی نقاشی خیابانی ۵۰۰هزار دلاری | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ یک زن و شوهر در کره جنوبی با تصویر اینکه در خلق یک اثر هنری مشارکتی هستند، نقاشی ۵۰۰ هزاردلاری جان وال را مخدوش کردند.

به گزارش مجله اثرهنری  این نقاشی دیواری بدون نام به اندازه ۲۴۰ سانتیمتر در ۷ متر اثر جان‌وان(JonOne) گرافیتی‌کار شناخته شده آمریکایی مقیم نیویورک بود که آن را در سال ۲۰۱۶ در یکی از خیابان‌های سئول برابر دیدگان مردم خلق کرده بود. کارشناسان ارزش این اثر هنری خیابانی را حدود ۵۰۰ هزار دلار برآورد کرده‌اند.

مسئولان شهری پایتخت کره جنوبی قوطی‌های رنگ و قلمو‌ها را پس از نمایش زنده، همراه گرافیتی به یک گالری در مرکز خرید لوت ورلد مال منتقل کرده و به عنوان بخشی از اثر در زمین مقابل اثر قرار دادند.

این زوج با تصور این که این اثر یک اثر مشارکتی‌ است اقدام به تأثیرگزاری بر روی اثر کرده و دیوارنگاری ۵۰۰ هزار دلاری جان وال را با رنگ سبزی که در اطراف اثر قرار داشت تحت تأثیر قرار دادند. پلیس با استفاده از تصویر ثبت شده، مظنونان را در داخل مرکز خرید بازداشت کرد. پس از روشن شدن حقیقت ماجرا و با توجه به اینکه مسئولان گالری شکایت خود را پس گرفتند، این زوج آزاد شدند. در واقع کار این زوج گونه‌ای اشتباه صادقانه تشخیص داده شد.

پس از آنکه تصویر خرابکاری زن و مرد جوان روی نقاشی ۵۰۰ هزار دلاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمار بازدید از گالری بسیار افزایش یافت. البته مسئولان نمایشگاه برای جلوگیری از رخ دادن اشتباه مشابه کنار نقاشی تابلو دست نزنید چسباندند و یک حفاظ هم کار گذاشتند.

ووک کانگ رئیس نمایشگاه می‌گوید: این زوج به اشتباه فکر کرده بودند این یک هنر مشارکتی است و اجازه چنین کاری را دارند. در حال حاضر درباره این که باید دیوارنگاری را ترمیم کنیم یا نه، با صاحب اثر در حال گفت‌وگو هستیم.

پس از این حادثه مسئولان نمایشگاه دور دیوارنگاری جان وان یک فنس سیمی قرار دادند به همراه علامتی که بازدیدکنندگان را از دست زدن به قوطی‌های رنگ منع می‌کند.

در روزهای گذشته چند بازدیدکننده در حال عکسبرداری از این اثر هنری دیده شدند. به گفته کانگ، حادثه اخیر توجه بازدیدکنندگان بیشتری را به این اثر جلب کرده است.  

Visits: 10

منبع
هنر آنلاینایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا