اخباراخبار حراجی‌های هنری

«مینوتور» بهمن محصص رکورد زد

«مینوتور» بهمن محصص رکورد زد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=24154 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine فیسبوک : facebook.com/AsarArtMagazine 👆

«مینوتور» بهمن محصص رکورد زد | تابلو «مینوتور در ساحل دریا» که بهمن محصص آن را سال ۱۹۷۷ کشیده بود، در حراجی اخیر ساتبیز در لندن چکش خورد و دو برابر قیمت اولیه فروخته شد.

به گزارش مجله اثرهنری محصص با اینکه هنرمندی از جهان خاورمیانه است اما برای نخستین بار نقاشی «مینوتور» او در حلقه آثار هنر مدرن و معاصر به نمایش درآمد و عرضه شد. مدیران ساتبیز برای این تابلو قیمت اولیه ۵۰۰ تا ۶۳۰ هزار دلار در نظر گرفته بودند و چند خریدار از آسیا و خاورمیانه و دیگر نقاط جهان برای به دست آوردن آن تلاش کردند. سرانجام این بخش حراجی با کوبیده شدن چکش یک میلیون پوندی (۱.۴ میلیون دلار) برای نقاشی «مینوتور» محصص به پایان رسید که دو برابر برآورد ابتدایی بود.

پس از شب ۲۳۰ میلیون دلاری آثار قرن بیستم حراجی کریستیز در روز سه‌شنبه در لندن، نوبت به حراجی آثار امپرسیونیستی، مدرن و معاصر در روز پنجشنبه در ساثبیز رسید که با فروختن ۴۷ اثر روی رقم ۱۳۳ میلیون دلار متوقف شد. پیش‌بینی می‌شد رقم پایانی ۹۲ تا ۱۲۸ میلیون دلار باشد که آنچه ثبت شد، کمی بالاتر از بیشترین برآورد ابتدایی بود. بهار سال گذشته ساثبیز لندن با ۱۹۵ میلیون دلار حاصل فروش ۸۰ اثر به کار خود پایان داده بود.

گران‌ترین آثار این حراجی مربوط به ادوارد مونش بود که قرار است مجموعه‌ای از کارهایش در آکادمی سلطنتی هنر لندن به نمایش درآید. هر دو اثر در دوران جنگ جهانی دوم در اختیار مالکان یهودی بود و پس از آن به خاندان نامدار اولسن در نروژ فروخته شد.

Visits: 28

منبع
هنر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا