اخبارنتایج جشنواره‌های هنری

ایرانی‌ها در فهرست نهایی نامزد‌های جایزه عالی هنر آسیا

ایرانی‌ها در فهرست نهایی نامزد‌های جایزه عالی هنر آسیا لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=24351👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

ایرانی‌ها در فهرست نهایی نامزد‌های جایزه عالی هنر آسیا | مریم کوهستانی (مجسمه‌ساز) و بنیاد پژمان با آثاری از مملی شفاهی در بخش انتخاب و داوری مردمی جایزه عالی هنر آسیا قرار گرفتند.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین: جایزه عالی هنر آسیا The Sovereign Asian Art Prize در سال ۲۰۰۳ با هدف معرفی بین‌المللی هنرمندان منطقه و درعین‌حال جمع‌آوری کمک مالی برای برنامه‌های هنری که از کودکان محروم حمایت می‌کنند، راه‌اندازی شد. این جایزه هر سال برگزار و تثبیت‌شده‌ترین و معتبرترین جایزه هنری سالانه در آسیا و اقیانوسیه شناخته می‌شود.

عده‌ای از هنرمندان معاصر که در میانه دوره کاری خود هستند توسط یک هیات متخصصان هنری انتخاب می‌شوند و از آن‌ها خواسته می‌شود به طور آنلاین سه اثر هنری را ارسال کنند. پس از آن یک هیات داوری متشکل از کارشناسان هنری در سطح جهانی ۳۰ اثر هنری برتر را از میان طیف وسیعی از تصاویر دیجیتال در فهرست کوتاه قرار می‌دهد. سپس آثار هنری فهرست کوتاه در هنگ‌کنگ به نمایش گذاشته می‌شوند؛ جایی که برای دومین بار مورد داوری قرار می‌گیرند و همچنین مردم به آن‌ها رأی می‌دهند.

برنده جایزه بزرگ ۳۰ هزار دلار آمریکا و برنده جایزه رأی عمومی ۱۰۰۰ دلار آمریکا دریافت می‌کند. آثار هنری که در فهرست کوتاه قرار گرفته‌اند فروخته می‌شوند و عواید آن به‌طور مساوی بین هنرمندان و خیریه تقسیم می‌شود. آثار هنری اغلب به لطف پیشنهادهای سخاوتمندانه از طرف حامیان خیریه با قیمت‌های بالاتری فروخته می‌شوند. این جایزه به عنوان سکوی پرشی عمل می‌کند که بسیاری از هنرمندان را قادر می‌سازد برای کار خود قیمت‌های بی‌سابقه و مخاطبان بیشتری پیدا کنند.

سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰۰ اثر از هنرمندان کشورهایی مانند افغانستان، استرالیا، آذربایجان، بنگلادش، بوتان، برونئی، کامبوج، چین، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، مالزی، کره جنوبی، مالدیو، میانمار، نپال، پاکستان، فیلیپین، سنگاپور، سریلانکا، تایوان، تایلند، ویتنام و… در مرحله نخست شرکت داشتند.

از ایران نیز دو هنرمند و موسسه هنری در مرحله نخست توسط کارشناسان هنری انتخاب شدند تا آثار آن‌ها مورد قضاوت قرار گیرد. مریم کوهستانی، مجسمه‌ساز و هنرمند چندرسانه‌ای و همچنین بنیاد پژمان که با آثاری از مملی شفاهی در این رویداد شرکت داشت.

پس از داوری، ۳۰ هنرمند از ۱۷ کشور و منطقه در سراسر آسیا و اقیانوسیه در فهرست کوتاه قرار گرفته و به عنوان نامزدهای نهایی هفدهمین دوره معتبرترین جایزه هنر آسیا انتخاب شده‌اند که مملی شفاهی نیز از ایران به این فهرست کوتاه راه یافته است.

آثار هنری برگزیدگان از ۵ تا ۱۶ می (۱۵ تا ۲۶ اردیبهشت) و ۲۰ تا ۲۳ می در دو محل مختلف به نمایش گذاشته می‌شوند. مخاطبان می‌توانند تا ۲۳ می به آثار هنری مورد علاقه خود رأی دهند و محبوب‌ترین اثر جایزه رأی عمومی را دریافت می‌کند.

این آثار از طریق حراج آنلاین برای فروش عرضه می‌شوند. علاقه‌مندان برای دیدن آثار برگزیده این رویداد می‌توانند به نشانی زیر مراجعه کنند:

sovereignartfoundation.com/art-prizes/2021-edition

Visits: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا