فراخوانفراخوان عکاسیفراخوان هنرهای نمایشی

فراخوان دهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید

فراخوان دهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=24401👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

فراخوان دهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید | به گزارش مجله اثرهنری دهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای جوان حوزهٔ فیلم کوتاه و عکس از ۲۵ تا ۲۸ تیر ۱۴۰۰ توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تهران برگزار می‌شود.

موضوعات جشنواره

دهمین جشنوارهٔ امید در قالب‌های فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس و با موضوعات زیر برگزار می‌شود:

۱. موضوع آزاد

انتخاب موضوع در این بخش، آزاد و در اختیار شرکت‌کنندگان است.

۲. موضوع ویژه
  • ۲-۱ اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی؛ و
  • ۲-۲ جهان علیه خشونت و افراطی‌گری؛ و
  • ۲-۳ تهران، پایتخت ایران؛ و
  • ۲-۴ زندگی در دوران کرونا.

بخش‌های جشنواره

دهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید، در بخش‌های زیر برگزار خواهد شد:

۱. فیلم کوتاه

در این بخش، آثار در قالب فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی پذیرفته می‌شوند.

مقررات بخش فیلم کوتاه

  1. مدت زمان فیلم‌ها نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد.
  2. بیش از ۲ سال از تولید فیلم نگذشته باشد (فیلم‌ها باید بعد از خرداد ۱۳۹۸ ساخته شده باشند).
  3. محدودیتی از نظر تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.
  4. فیلم‌ها باید به صورت لینک از طریق سایت جشنواره به نشانی festivalomid.ir فرستاده شود.
  5. فرمت‌های قابل قبول جشنواره به شرح زیر است: MXF، MOV (H.264)، MPEG 4 (H.264)، MPEG 2، DV AVI ولی توصیه می‌شود از فرمت H.264 MP4 1080p یا H.264 MOV 1080p استفاده شود.

۲. بخش فیلم‌نامه

بخش مسابقهٔ فیلمنامه‌نویسی به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینهٔ فیلم‌نامه‌نویسی و حمایت از تولید فیلمنامه‌های برتر برگزار می‌شود.

مقررات بخش فیلم‌نامه

  1. هر فیلم‌نامه باید به شکل آنلاین ثبت‌نام شده و کد رهگیری از سایت جشنواره دریافت کند.
  2. فیلم‌نامه‌ها باید به صورت کامل با هر دو فرمت pdf و word در هنگام ثبت اثر بارگذاری شود.
  3. از فیلمنامه‌های ارسالی نباید فیلمی تولید شده باشد.
  4. لازم است خلاصهٔ فیلم‌نامه در حداکثر یک صفحه A4 در صفحه اول فیلم‌نامه اضافه شود.
  5. فیلم‌نامه باید بر مبنای زمان حداکثر ۳۰ دقیقه نوشته شده باشد.
  6. لازم است در فیلمنامه‌های اقتباسی، منبع اقتباس در صفحهٔ اول فیلم‌نامه ذکر شود.

۳. بخش عکس

دانشجویان متقاضی شرکت در بخش عکس با توجه به بخش‌های جشنواره می‌توانند آثار خود را به دو شکل تک‌عکس و مجموعه عکس از طریق سایت جشنواره بفرستند. توضیح اینکه مجموعه عکس به آثاری گفته می‌شود که تصاویر آن از نظر فرمی یا مفهومی در ارتباط باشند و در نهایت زمینهٔ لازم را برای انتقال ذهنیت عکاس فراهم آورند. هر شرکت‌کننده می‌‌تواند در هر یک از بخش‌های ویژه و آزاد، ۱۰ تک عکس و ۱ مجموعه عکس (بین ۲ تا ۸ فریم) را به دبیرخانه ارسال کند.

تذکّر مهم دربارهٔ ویرایش عکس‌ها

رویکرد عکاسان در این جشنواره می‌تواند شامل هر دو زمینهٔ عکاسی مستند اجتماعی و عکاسی هنری باشد. عکاسانی که با رویکرد مستند اجتماعی آثار خود را تولید و ارسال می‌کنند باید از هرگونه دستکاری در عکس‌ها که منجر به گرافیکی‌شدن‌ و حذف بُعد عکس شود یا دخالت در واقعیت به هر صورت، عکس‌سازی، مونتاژ و کولاژ، جابه‌جایی عناصر عکس یا حذف عناصر تصویر خودداری کنند. در عکس‌های مستند اجتماعی تنظیم نور،کنترل رنگ، افزایش یا کاهش کنتراست، کاهش یا افزایش کلاریتی، افزایش یا کاهش گرین و شارپنس و کراپ کردن تنها تا جایی مجاز است که وجه اسنادی اثر را برهم نزند. عکس‌های با رویکرد هنری در ارائهٔ هرگونه تمهیدی آزاد هستند.

شرایط فنی آثار و مقررات شرکت در بخش عکس

  1. تمامی شرکت‌کنندگان برای شرکت در جشنواره باید ابتدا در سایت رسمی جشنواره به نشانی festivalomid.ir ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و در پایان ثبت‌نام، نام کاربری و رمز عبور خود را برای مراحل بعدی جشنواره نزد خود نگه دارند.
  2. هر شرکت‌کننده می‌‌تواند در هر بخش (۱۰ تک عکس) و ۱ مجموعه عکس (بین ۲ تا ۸ فریم) را به دبیرخانه ارسال کند.
  3. آثار ارسالی می‌‌توانند رنگی یا سیاه و سفید بوده و با هر قالبی ثبت شده باشند؛ امّا در نهایت باید به صورت یک فایل Jpeg که اندازه ضلع بزرگ آن حداقل۱۶۰۰ پیکسل باشد (در عکس‌های افقی Width=1600 و در عکس‌های عمودیHeight=1600 ). حجم فایل ارسالی نباید از ۱۰ مگابایت تجاوز کند. (لطفاً اندازه و حجم عکس‌ها را پیش از ارسال کنترل کنید. در صورتی که عکس‌ها شرایط لازم را نداشته باشند، در هنگام بارگذاری با مشکل مواجه خواهید شد).
  4. اطلاعاتی از قبیل عنوان عکس و نام عکاس به داورها ارائه نخواهد شد. هیچ نوشته‌ای از قبیل عنوان عکس، نام عکاس یا توضیح نباید به صورت واترمارک در داخل عکس‌ها بیاید، متن‌های توضیحی و توصیفی مربوط به بخش مجموعه‌عکس‌ها نیز به صورت مجزا و فایل word ارسال گردد.
  5. داوران حق دارند بنا به صلاح‌دید و در صورت لزوم در تعداد و ترتیب مجموعه عکس‌ها تغییراتی اعمال کنند.
  6. در این جشنواره تک‌عکس‌ها و مجموعه عکس‌ها در کنار هم داوری می‌شوند.
  7. آثار ارسالی نباید در دوره‌های قبلی این جشنواره شرکت کرده باشند.
  8. در صورتی که در مراحل داوری داوران در خصوص استناد و مالکیت اثری مردد شوند، شرکت‌کننده موظف است مستندات خود را جهت بررسی به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. در غیر این صورت از فرآیند داوری حذف می‌شود. مستندات پذیرفته‌شده در دبیرخانه جشنواره شامل ارائه فایل خام اثر (RAW) یا عکس قبل و بعد از اثر یا فایل ثبت‌شده برای عکس‌های تلفن همراه خواهد بود.
  9. شرکت‌کننده در جشنواره به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهدهٔ جشنواره خارج است.
  10. برگزار کننده جشنواره می تواند آثار را با ذکر نام صاحب اثر در قالب‌های مختلف مورد استفاده قرار دهد.
  11. آثار راه یافته به بخش مسابقه در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید و جهت اهداف آموزشی جشنواره، در صورت درخواست، نسخه الکترونیکی این کتاب به تمامی شرکت‌کنندگان جشنواره اهدا می‌شود.
  12. ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است.
  13. آثار بدیع، به‌روز، خلاقانه وایده‌محور در اولویت انتخاب هستند.

مقررات عمومی

  • شرکت همهٔ‌ دانشجویان دانشگاه‌های کشور در این جشنواره مجاز است. دانش‌آموختگانی که بیش از دو سال از اتمام تحصیل‌شان نگذشته باشد (دانش‌آموختگان سال ۱۳۹۸)، نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
  • ثبت نام در جشنواره تنها از طریق سایت جشنواره امکان‌پذیر است؛ بنابراین لازم است درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت festivalomid.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل و کد رهگیری را دریافت کنند.
  • امکان تغییر یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد.
  • به کلّیهٔ کسانی که آثار آنها به بخش مسابقه راه یافته‌اند، گواهی شرکت در جشنواره داده می‌شود.
  • آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی طبق این فراخوان را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌شوند.
  • پس از راهیابی اثر به جشنواره امکان خارج‌کردن آن وجود ندارد.
  • اخذ تصمیم نهایی دربارهٔ موارد پیش‌بینی‌نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیر جشنواره است.
  • دبیرخانه جشنواره، ارسال‌کننده اثر را صاحب اثر تلقی می‌کند. در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، اثر ارسالی حذف شده و مسئولیت حقوقی آن نیز متوجه ارسال‌کننده خواهد بود.
  • دبیرخانه مجاز است ۳ دقیقه از آثار بخش‌های مختلف جشنواره را به منظور اطلاع‌رسانی در اختیار صداوسیما قرار دهد یا در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.
  • دو قطعه عکس صحنه (نمای فیلم)، پوستر فیلم و عکس کارگردان (برای بخش فیلم) و عکس هنرمند (برای بخش عکس و فیلمنامه) در هنگام ثبت‌نام باید در سایت جشنواره بارگذاری شود.
  • تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای قبول مقررات اعلام شده است.

گاه‌شمار فراخوان دهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید

  • آخرین مهلت ثبت‌نام و بارگذاری آثار در سایت جشنواره: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
  • زمان برگزاری جشنواره: ۲۵ تا ۲۸ تیر ۱۴۰۰

Visits: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا