اخبار هنرهای تجسمیفراخوان کاریکاتور

برگزیدگان دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس

برگزیدگان دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=2463 کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier

برگزیدگان دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس | مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس پیش از ظهر امروز چهارشنبه هفتم شهریورماه، در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم شخصیت‌هایی همچون مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، حجت‌الاسلام اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران، زهرا مصطفوی دبیرکل تشکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی و دختر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام سید علیرضا حسینی عارف دبیر اجرایی این دوره از جشنواره، محمدحسین نیرومند و بهمن عبدی از داوران جشنواره، حضور داشتند.

حجت‌الاسلام حسینی، دبیر اجرایی این دوره از جشنواره، نیز در سخنانی با اشاره به اینکه دوره نخست این جشنواره در سال ۱۳۹۳ برگزار شد و دو موضوع “روز قدس” و “گروه‌های تکفیری” را برای آن در نظر گرفتیم، اظهار کرد: امسال هم با توجه به جنایت جدید رژیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، تصمیم گرفتیم نامشروع بودن این تصمیم را در قالب هنر مطرح کرده و افکار جهانی را نسبت به آن حساس کنیم. لذا موضوع دومین دوره “قدس؛ پایتخت ابدی فلسطین” انتخاب شد.

دبیر جشنواره با بیان اینکه فراخوان این رویداد در ماه رمضان اعلام شد، افزود: ۱۲۳ هنرمند از ۲۷ کشور جهان، ۳۱۶ اثر را موضوعات فلسطین، روز قدس و محکومیت اقدام ترامپ، به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

حسینی عارف افزود:ماه گذشته آثار رسیده توسط هیئت انتخاب اولیه بررسی شده و ۵۵ اثر به مرحله دوم راه یافت. پس از آن به سیاق جشنواره‌های کاریکاتور، این آثار بر روی سایت جشنواره قرار گرفتند تا اصالت‌سنجی شده و توسط همه هنرمندان، احتمال تقلب یا سرقت ایده‌ در آن‌ها بررسی شود. سپس هیئت داوران نهایی جشنواره متشکل از آقایان “محمدحسین نیرومند” و “بهمن عبدی” از ایران و “ناجی بناجی” از کشور مراکش، داوری نهایی را انجام دادند.

نمایشگاه آثار دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز قدس با حضور مسئولان و شرکت کنندگان در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد و در پایان این برنامه پس از قرائت بیانیه هیئت داوران توسط بهمن عبدی، اسامی نفرات برتر این دوره از جشنواره به شرح زیر معرفی و از آنها تقدیر شد:

مقام اول؛ جیتت کاستانا (اندونزی)

مقام دوم؛ اکبر تراب‌پور (ایران)

مقام سوم؛ سجاد رافعی (ایران)

شایسته تقدیر؛ عبدالقانع دهدوه (مراکش) ـ علی شعبانی (ایران)

Visits: 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا