اخباراخبار گالری‌های هنریاخبار نمایشگاهاخبار هنرهای تجسمی

هفت مجموعه از اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران

این نمایشگاه تا 3 مرداد ادامه خواهد داشت

هفت مجموعه از اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=24820👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

هفت مجموعه از اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران | نمایشگاه «پرسونا» با ۲۸ اثر یا هفت مجموعه اثر از اندی وارهول، هنرمند آمریکایی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. برخی از آثار این نمایشگاه برای نخستین بار از گنجینه موزه خارج و به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گزارش مجله اثرهنری نمایشگاه پرسوناژ با نمایش هفت مجموعه اثر از اندی وارهول چهارمین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران پس از بازگشایی است که عصر روز سه‌شنبه (۲۵ خردادماه) با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان عرصه هنرهای تجسمی همچون هادی مظفری (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی) و امیر راد (کیوریتور این نمایشگاه و رئیس انجمن هنرمندان نقاش ایران) افتتاح شد. 

امیر راد، کیوریتور نمایشگاه مجموعه آثار اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر، نیز خاطرنشان کرد: در نمایشگاه مجموعا ۲۸ اثر یا ۷ مجموعه اثر به نمایش گذاشته شده است. باید این نکته را در نظر داشت که گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، بزرگترین گنجینه مدرنیستی غرب در شرق است. ما نیز برای اینکه رفتار معاصر در این موزه داشته باشیم، رو به خوانش‌های معاصر از آثار گنجینه آورده‌ایم که نمایشگاه آثار اندی وارهول نیز با همین رویکرد برگزار شده است.

آثار این نمایشگاه همگی متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران هستند و تا سوم مرداد ماه روی دیوار گالری شماره ۶ موزه، باقی می‌مانند. در این نمایشگاه ۲۸ اثر یا ۷ مجموعه اثر از آثار مشهور این هنرمند آمریکایی به نمایش گذاشته شده است.

اثر ۱۰ لته‌ای از مجموعه پرتره مائو و همچنین اثر ۱۰ لته‌ای دیگری از سوپ‌های کمپبل که از جمله آثار معروف این هنرمند در نقد سرمایه داری به شمار می‌رود، در سالن اصلی گالری به نمایش گذاشته شده‌اند. در ادامه نیز آثار دیگری از این هنرمند همچون «خودکشی»، «ژاکلین کندی»، «سرخ‌پوست»، پرتره‌ای از مرلین مونرو و … به نمایش گذاشته‌ شده است. 

در بخش پایانی نمایشگاه تصویری از چهره مائو با عینکی که روی شیشه‌های آن تصویری از سوپ‌های کمپبل نقش بسته به همراه جمله «عینک وارهول را هم فراموش نکنیم، عینکی همه جا نمود حضور او بود.» 

بیشتر بخوانید :
معرفی و آثار اندی وارهول (تولد پاپ آرت)

اندی وارهول (۱۹۸۷_ ۱۹۲۸)، هنرمند آمریکایی است که به دلیل چاپ و نقاشی از اشیاء و اشخاص مشهور به شهرت جهانی رسید. او در اغلب آثار هنری خود ردپایی از چیزها و اشخاصی را که دوست داشت به جا می‌گذاشت. قوطی‌های سوپ، کوکاکولا، اسکناس‌های دلار یا ستارگان سینما از بخش‌های اصلی آثار او به حساب می‌آیند. آثاری که به باور بسیاری از کارشناسان هنری اغلب در نقد زندگی روزمره و پدیده شهرت خلق می‌شدند.  

این تصویرساز که یکی از اثرگذارترین و البته محبوب‌ترین هنرمندان عصر خود بود، ۶ آگوست ۱۹۲۸ در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در خانواده‌ای فقیر بزرگ شد. مسیر پیشرفت وارهول در زندگی حرفه‌ای خیلی زود سپری شد و او را در طول حیاتش به چهره‌ای کاریزماتیک و مهم در جهان هنر تبدیل کرد. البته وارهول علاوه بر فعالیت حرفه‌ای در عرصه‌های نقاشی، گرافیک و تبلیغات، به عنوان فیلمساز نیز شناخته می‌شد.

بیشتر بخوانید :
اندی وارهول ؛ پایانی بر تقدیس هنر

وارهول را به عنوان یکی از اصلی‌ترین بنیانگذاران سبک پاپ آرت (هنر مردمی) در جهان می‌شناسند. سبک منحصر به ‌فرد و عجیب او علاوه بر اینکه باعث شد دغدغه‌های مردمی به سالن‌های هنری برده شود، در جهان هنر نیز با طرفداران زیادی مواجه شد. یکی از مهمترین مجموعه آثار این هنرمند خلاق، تکرارهای تقریبا غیرمشابه او بود. 

این نمایشگاه با حضور هنرمندانی از جمله، رضوان صادق‌زاده، خانجانزاده، اونیش امین‌الهی، بروجنی، محمد معمارزاده، محمدرضافیروزه‌ای، عباش‌مشهدی‌زاده، جلال‌متولی، عباس‌مجیدی، کامبیزصبری، سعیدفلاح‌فر، فاطمه‌اسعدی، فریده تطهیری مقدم و… گشایش یافت

تصاویر افتتاحیه نمایشگاه اندی وارهول :

  • هفت مجموعه از اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران
  • هفت مجموعه از اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران
  • هفت مجموعه از اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران
  • هفت مجموعه از اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران
  • هفت مجموعه از اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران

Visits: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا