اخبار هنرهای تجسمیفراخوان کاریکاتور

جواد علیزاده تجلیل شد

جواد علیزاده تجلیل شد | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=3692 | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
جواد علیزاده تجلیل شد | در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقه ملی «کارتون و کاریکاتور کتاب» از «جواد علیزاده» ـ پیشکسوت کارتون و کاریکاتور ـ تجلیل شد.

جواد علیزاده تجلیل شد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، این مراسم با حضور هادی مظفری؛ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، علی‌اصغر کاراندیش؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور ؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب، سعید اوحدی؛ رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری؛ عضو هیات مدیره موسسه خانه کتاب، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی و محمدجواد حق‌شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران عصر شنبه (۲۶ آبان ماه) در فرهنگسرای ارسباران برپا شد.

در این مراسم از «جواد علیزاده» پیشکسوت کارتون و کاریکاتور تجلیل و قدردانی شد و لوح سپاس و هدیه‌ای از سوی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تقدیر و تشکر از سال‌ها هنرش به وی اهدا شد.

سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزیر در لوح سپاس برای «جواد علیزاده» اینگونه آورده است: اغراق نیست اگر شما را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین کاریکاتوریست ها و کارتونیست های هنر ایران بدانیم. کارتونیستی که علاوه بر فعالیت‌های هنری و مطبوعاتی موفق و ارزنده، در معرفی و تربیت بسیاری از کارتونیست‌های خلاق و صاحب نام ایران، نقش مهمی ایفا کرده است؛ لذا بدینوسیله مراتب تقدیر و سپاس خالصانه خود را از جنابعالی که از اساتید و هنرمندان توانمند، صاحب سبک، خوش‌نام، موثر، شریف و اخلاق مدار ایران هستید، اعلام می‌دارم و برایتان سلامتی و عزت آرزو می‌کنم.  

در ادامه مراسم اختتامیه فیلمی با محوریت نکوداشت علیزاده این پیشکسوت کارتون و کاریکاتور پخش شد و سپس با حضور شخصیت‌های حاضر در مراسم از سال‌ها فعالیت و تلاش این هنرمند تقدیر و قدردانی شد.

در پایان اختتامیه، هادی حیدری دبیر مسابقه ملی «کارتون و کاریکاتور کتاب» بیانیه هیات داوران را خواند و با حضور داوران این مسابقه کامبیز درم‌بخش و حسن کریم‌زاده از برگزیدگان نفر اول تا سوم، با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی قدردانی شد.

آخرین بخش این مراسم رونمایی از کتاب «کاریکتاب» بود که شامل تمامی آثاری است که از طرف هیات داوران این مسابقه برای نمایش و انتشار در نمایشگاه انتخاب شدند و سپس با شرکت حاضران نمایشگاه این آثار افتتاح شد.

مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور امسال برای اولین بار به همت خانه کتاب به مناسبت هفته کتاب و با دبیری «هادی حیدری» برگزار شد و آثار منتخب به مدت ۱۰ روز در فرهنگسرای ارسباران به نمایش گذاشته شده است.  

Visits: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا