اخباراخبار حراجی‌های هنری

نقاشی ۱۰۲ساله نقاش معروف فقط ۱۵۰‌هزار دلار فروش رفت

نقاشی 102ساله نقاش معروف فقط 150‌هزار دلار فروش رفت  مجله اثر‌هنری ـ اثر هنری

نقاشی ۱۰۲ساله نقاش معروف فقط ۱۵۰‌هزار دلار فروش رفت | یک تابلو نقاشی آمیخته (mixed-media painting) منسوب به پابلو پیکاسو که ۵۰ سال گذشته را در کمد یک خانه در ایالت مین آمریکا پنهان بود، در حراجی جان مک‌اینیس در ماساچوست ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد.

به گزارش مجله اثرهنری مسئولان حراج‌خانه جان مک‌اینیس خبر فروش تابلو موسوم به «سه‌گوش» را تایید کردند. گفته می‌شود این نقاشی در اندازه‌های ۴۰ در ۴۰ سانتیمتر سال ۱۹۱۹ کشیده شده و بخشی از پرده مربوط به یک باله است که همان سال در لندن روی صحنه رفته و اجرا شده بود. پیکاسو این نقاشی را امضا کرده و پرده بزرگ باله «سه‌گوش» از سال ۲۰۱۵ در جامعه تاریخدانان نیویورک به نمایش درآمده است.

بر اساس آنچه در سایت پخش زنده حراجی‌های هنری آمده، نقاشی پیکاسو روی رقم ۱۵۰ هزار دلار چکش خورد و البته خریدار باید ۲۴ درصد هم بیش از این مقدار برای به دست آوردن تابلو هزینه کند. نام فروشنده و خریدار این اثر قدیمی فاش نشد اما با انتشار یک بیانیه مدعی شد تابلو پیکاسو را از کمد خانه‌ای پیدا کرده است که پدرش از یک قوم و خویش به ارث برده بود و این فرد در دهه ۱۹۲۰ در اروپا در رشته هنر درس می‌خواند.

در یکی از کمدهای این خانه موروثی چند اثر هنری جا مانده که تابلو نقاشی پابلو پیکاسو مربوط به سال ۱۹۱۹ یکی از آنهاست. البته خریدار دست‌کم ۱۲۰ روز فرصت خواهد داشت با همراهی بنیاد کلود پیکاسو، پسر نقاش نامدار اسپانیایی اصالت اثر را تایید کند. به نظر می‌رسد اگر «سه‌گوش» واقعا برای پیکاسو باشد، خریدار خوشبخت بتواند آن را در حراجی‌های آینده به بهایی بسیار بسیار بالاتر به فروش برساند. حال باید منتظر ماند و احوال این اثر را در حراج‌های بعدی به نظاره نشست.

اثر منسوب به پابلو پیکاسو هنرمند اسپانیایی :

Visits: 11

منبع
هنر آنلاینهنر امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا