اخبار هنرهای تجسمیفراخوانفراخوان مد و لباس

سی پال اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران با محور هویت ایرانی تا ۲۰ مهر تمدید شد

سی پال اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران با محور هویت ایرانی برگزار می‌شود | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=2536 کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier

سی پال اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران با محور هویت ایرانی تا ۲۰ مهر تمدید شد | فراخوان «سی‌پال اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران» در ۶ بخش با محور الهام از هنر و اصالت هنر ایرانی منتشر شد.

سی پال اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران با محور هویت ایرانی تا ۲۰ مهر تمدید شد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از سی‌پال این فراخوان شامل بخش‌های طراحی و تصویرسازی لباس، طراحی و تصویرسازی کیف و کفش، طراحی و تصویرسازی زیورآلات و جواهرت، عکاس مد، مدنویسی و آکسسوار است.
به گزارش روابط عمومی «سی‌پال اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران» خاتون شهبازی، دبیر جشنواره درباره ایده برگزاری جشنواره گفت: «در طول تحقیق و تجربه کاری که در حوزه مد و لباس داشتیم، متوجه شدیم که درسراسر ایران فعالان مد و لباس بسیاری وجود دارند که بسیار خلاق و توانمند و کارآفرین هستند. اما آنگونه که باید کارشان در معرض دید مخاطبان قرار نگرفته است. این موضوع ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی کار آنها دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که شرایطی را برای این افراد ایجاد کنیم تا بتوانند خلاقیت خودشان را بروز دهند و با مخاطب ارتباط برقرار کنند.»

ارسال و داوری آثار به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی جشنواره www.cipalfestival.com انجام می شود. عضو و بازرس انجمن موسسات مد و لباس ایران درباره اینترنتی بودن جشنواره اعلام کرد: «از آنجایی که تمایل داریم از سراسر ایران کار انتخاب کنیم و امکان حضور فعالان حوزه مد و لباس را از سراسر کشور فراهم شود به همین دلیل برای سهولت، ارسال آثار در قالب عکس به شکل اینترنتی در نظر گرفته شده است. این روش برای فعالان مد و لباس از نظر اقتصادی به صرفه است. حذف انبارداری و امنیت آثار از جمله مزیت‌های اصلی این این جشنواره اینترنتی است.»
شهبازی در ادامه تصریح کرد: «استفاده و شناسایی پتاسیل فضای مجازی در توسعه کسب و کار فعالان مد و لباس موثر خواهد بود البته چند وقتی است که فضای کسب و کار از امکانات فضای مجازی بهره می برد، اما عموما کسب و کارهای حوزه مد و لباس سنتی هستند. پیش بینی می‌ شود که اگر از فضای مجازی به شکل قاعده‌مند استفاده شود، فرصت‌های بیشتری در اختیار فعالان قرار می‌گیرد و دفتر کار آنها محدود به یک نقطه جغرافیا نخواهد بود. در این صورت افراد بیشتری کارهای آنها را می توانند ببیند و حتی روابط بین المللی برایشان میسر خواهد شد.»

مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مهرماه ۹۷ است. آثار برگزیده از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ آبان ۹۷ به نمایش در می‌آید. مدیر مسئول موسسه هنری «چیامد» درباره نحوه ارسال آثار تصریح کرد: «جشنواره دارای سایت رسمی است که فعالان مد و لباس در زمینه¬های مختلف می¬تواند ده اثرشان را در قالب عکس که با چهارچوب و قواعد فراخوان جشنواره همسو است در سایت جشنواره بارگزاری کنند و در بخش “ویژه” یا بخش “آزاد” شرکت دهند. در مرحله بعد هیات داوران بعد از بررسی آثار رای خود را اعلام خواهند کرد. سپس از این هنرمندان می‌خواهیم که اثر برگزیده هیات داوران را جهت نمایش در جشنواره برای ما ارسال کنند. توجه به هنر و اصالت ایرانی محور اصلی «جشنواره سی پال» است. الویت بعدی نوآوری و خلاقیت طراح و فعالان این عرصه است.»
شهبازی درباره محورهای فراخوان جشنواره اعلام کرد: «درفراخوان جشنواره سعی کردیم به هیچ عنوان مانع خلاقیت طراحان حوزه مد و لباس نباشیم. از شرکت کنندگان خواسته‌آیم که شناسنامه اثر را که شامل توضیح تخصصی طراحی، منبع الهام، متیریال استفاده شده است را در بخش توضیحات وارد کنند.» شهبازی با اشاره به کاربرد اجتماعی بودن لباس‌ها به ذائقه سازی مخاطب اشاره کرد: «کشور ما در حوزه مد و لباس درحال رشد و شکوفایی است. هدف ما همگام شدن طراحان و حمایت آنها در این مسیر است. همچنین برگزاری این جشنواره باعث آشنایی بیشتر مردم با کالا و تولید ملی می شود و به هدف فرهنگ سازی مردم برای آشنایی با حوزه مد و لباس ایرانی- اسلامی نزدیک می‌شویم. »
«سی پال اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران» با دبیری خاتون شهبازی از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ آبان ۹۷ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌تواند با مراجعه به سایت به آدرس اینترنتی جشنواره و یا از طریق تماس با دبیرخانه (۰۹۳۳۷۴۵۴۶۱۹) از شرایط جشنواره و نحوه شرکت در آن مطلع شوند.

Visits: 36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا