اخباراخبار هنرهای تجسمی

کشف اثری از ون‌گوگ در یک کتاب

کشف اثری از ون‌گوگ در یک کتاب  مجله اثر‌هنری ـ اثر هنری

کشف اثری از ون‌گوگ در یک کتاب | یکی از آثار غیرمعمول «ون‌گوگ» برای نخستین‌بار در یک کتاب کشف شد.

به گزارش مجله اثرهنری، یکی از آثار «وینسنت ون‌گوگ» نقاش پرآوازه هلندی اخیرا در یک رمان کشف شد. این اثر شامل سه طراحی از افراد روستایی می‌شود و بر روی تکه‌ای از کاغذ باریک خلق شده است. ارتفاع این کاغذ دقیقا برابر با ارتفاع کتابی است که در آن کشف شده است.

کشف آثار کاملا ناشناخته از «ون‌گوگ» تقریبا اتفاقی نادر محسوب می‌شود و ممکن است در هر دهه یک یا دو بار اثر جدیدی از این هنرمند کشف شود.

به نقل از  آرت نیوزپیپر، این کاغذ که طراحی‌های «ون‌گوگ» بر روی آن خلق شده است به تازگی درکنار سایر آثار نمایشگاه جدید موزه «ون‌گوگ» واقع در آمستردام به نمایش گذاشته شده است.

با اینکه این اثر فقط به عنوان یک طراحی سه‌گانه در این موزه به نمایش گذاشته شده است اما گمان می‌رود این تکه کاغذ برای هدف دیگری خلق شده باشد.

کشف اثری از ون‌گوگ در یک کتاب مجله اثر‌هنری ـ اثر هنری
کشف اثری از ون‌گوگ در یک کتاب مجله اثر‌هنری ـ اثر هنری

یکی از کارشناسان موزه «ون‌گوگ» معتقد است این اثر به عنوان «بوک‌مارک»(نشانگر کتاب) خلق شده بود؛ چراکه طراحی کردن بر روی کاغذی در این ابعاد عجیب است، مگر آنکه دلیل مشخصی برای آن وجود داشته باشد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که این تکه کاغذ به راحتی در کتابی که در آن کشف شده بود جای می‌گیرد.

طراحی‌هایی که با مداد بر روی این تکه کاغذ خلق شده‌اند ناشیانه هستند؛ چراکه مدت کمی پس از آنکه «ون‌گوگ» به دنیای هنر قدم گذاشته بود خلق شده‌اند. اما با توجه به اینکه تعداد کمی از طراحی‌های ابتدایی این هنرمند باقی مانده‌اند این اثر از اهمیت برخوردار است. ممکن است قدمت این طراحی سه‌گانه در پاییز سال ۱۸۸۱ خلق شده باشد.

Visits: 6

منبع
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا